Hi Meiden, Ik ben inmiddels bijna 14 weken zwanger en heb zo een boek gekocht om de zwangerschap bij te houden. Dat lijkt me leuk voor het kindje voor later. Alleen moest ik daar een zwangerschap test in plakken en die kon ik nergens meer vinden. (had destijds zo een klein stripje van sensi test gebruikt en tussen een ander boek gelegd maar die is er denk ik tussen uit gevallen) dus heb ik een nieuwe test gedaan voor in het boek; digitale test van clearblue. Die geeft dan aan ; zwanger en aantal weken (2 weken, 2-3 weken of 3+ weken) nu dacht ik natuurlijk het laatste maar hij gaf 2-3 weken aan... hoe zou dat komen? ik heb die dag wel veel water gedronken en heb voor zekerheid geluisterd met de dopler en baby beweegt goed en hoor het hartje ook goed kloppen. Maar toch vind ik die test vreemd...
Ik heb eens gelezen dat je soms te veel hcg hebt voor een test.. misschien is dat het? Heb geen idee maar weet wel dat mijn vk zegt dat je met de doppler niet eigen arts moet spelen omdat het valse zekerheid en valse onzekerheid kan geven. Bel als je je zorgen maakt anders even met je vk. Die kan vast ook uitleggen waarom de test anders is dan je verwachtte Denk dat je je niet druk moet maken hoor
Ik deed m puur alleen voor het zwangerschapsboek ... waarom zou die dan niet werken ? het zwangerschapshormoon is nu toch hoger ?
Het is niet dat ik voor eigen arts speel, ik ben van 2 weken terug bij de vk geweest en heb volgende week ook een afspraak. heb verder geen klachten voel me goed , ik heb de doppler alleen omdat ik leuk vind om af en toe te luisteren. Ik denk dat ik beter de test niet had kunnen doen maar dat is achteraf. Ik wou gewoon iets hebben voor in mijn zwangerschapsboek
Na 12 weken neemt je hcg weer drastisch af, maar ik weet niet tot welke waarde. Vandaar dat zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid meestal minder worden of verdwijnen na 12 weken. Je zou eens kunnen googelen.
Je hcg is nu inderdaad te hoog voor zwangerschapstesten. De test kan het niet meer meten en geeft een lagere waarde aan. Dat is bijvoorbeeld met kv 2v5 ook. Die zal nu niet meer knallen maar lichter uitvallen. Jammer dat je nu geen foto hebt voor je boek. Zou er gewoon een van Google plukken denk ik haha.
Ik kwam er bij mijn laatste zwangerschap(totaal niet mee bezig,net gesteriliseerd,ons derde kindje lag te vechten voor zijn leven in het ziekenhuis...) pas bij 19 weken achter dat ik zwanger was(sterilisatie was dus niet gelukt,dat wisten wij niet). Toen gaf mijn digitale ook 2-3 aan,en volgende dag tijdens de echo was ik echt bijna 19 weken.