Dames, Ik ga toch eens een topic openen. Ik heb 12 augustus mijn miskraam gehad en ook die dag het vruchtje verloren. Sinds maandag ben ik gaan starten met ovulatietesten van Sensitest. Gebruik meerdere testen per dag. De laatste test is van vanavond 19.00 uur en zelfs lichter dan vanmorgen en de dagen ervoor. Mijn HCG is uit mijn lijf. zwangerschapstesten zijn negatief. Is het dat mijn ei geweest is? Moet toch een knaller hebben? Ik weet het even niet. Zit nu op CD 20.
Je testen zijn nog niet positief, het is dus nog afwachten tot je eisprong. Of je hebt hem voor maandag al gehad.
Deze testen zijn inderdaad (verre van) positief. Je hebt altijd LH in je urine en daarom kun je altijd, gedurende je hele cyclus, streepjes plassen op ovulatietesten. Bij sommige mensen zijn ze zelfs helemaal nooit wit. Als je een LH piek (en dus een positieve ovulatietest) hebt moeten beide streepjes even donker zijn of de teststreep donkerder dan de controlestreep.
Je hebt inderdaad nog geen positieve test gehad.Hoogstwaarschijnljk dus ook nog geen eisprong. Na een miskraam kan het helaas wel even duren voor alles weer wat op regel is.Bij sommige is dat vrij snel weer op orde,maar bij andere duurt het wel wat langer.Ik heb zelf na een miskraam eens 6 maanden op een eisprong moeten wachten.
Ik zie geen enkele positieve ovulatietest. Daarbij moet zoals hier vaker gezegd is, beide streepjes minstens even donker zijn. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is tevens de reden waarom een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-piek te pakken en is je eisprong in aantocht. Na een miskraam kan je cyclus overigens van slag zijn. Het kan dus goed mogelijk zijn dat je eisprong nog moet komen. Doortesten dus. Net zolang totdat beide streepjes minstens even donker zijn (of totdat je ongesteld wordt...)
Dat was eigenlijk voor mij de reden om toen na mijn miskraam niet direct met ovulatietesten te beginnen.. Omdat je totaal niet weet of je direct daarna een eisprong hebt en of wanneer.. En dan elke dag bezig zijn met ovulatietesten weken lang vond ik te duur worden maar ook een verplichting. Heb het pas na mijn tweede menstruatie gedaan vanaf de miskraam.. Zodat ik een beetje een beeld had van hoelang mijn cyclus was, omdat hij behoorlijk van slag was na de miskraam.