Kijken jullie even mee? :-)

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kim11, Apr 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ja, ik weet dat ik moet afwachten, en ja ik weet ook dat je een ovutest niet moet gebruiken als zwangerschapstest, maar ik doe het lekker toch :p

Ik dacht, dat je LH waarde altijd op z'n laagst was tijdens NOD?

Ik ben nu 1 dag over tijd, gisteren was mijn NOD.

8 dagen geleden heb ik een ovulatietestje gedaan, die was spierwit.
    7 dagen geleden heb ik er nog een gedaan, vaag dun streepje.
    Gisteren (NOD) heb ik er weer een gedaan, streepje, maar niet zo donker als teststreep.

Het lijkt er dus op, dat mijn LH waarde aan het stijgen is.

Maar het zou net zo goed het HCG kunnen zijn, aangezien de hormonen erg op elkaar lijken.

Vanmorgen nog een hema zwangerschapstestje gedaan, en die was negatief.

Dus eigenlijk is de vraag: Kan je LH waard eigenlijk nog stijgen na je eisprong? (Dus tussen eisprong en nod?)

Foto is toegevoegd, het middelste testje is wat "bevuild", maar gelukkig niet ter hoogte van het streepje. Kijk maar even wat jullie vinden.

2. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    1,803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    hij wordt inderdaad weer donkerder, kan er verder ook weinig over zeggen... ik hoop dat je over een paar dagen een pos. zwangerschapstest hebt.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik hoop het!

Eigenlijk zou het niet meer donkerder moeten worden na je eisprong toch? Of heb ik dat verkeerd gezien?

4. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    1,803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    mij lijkt het van niet!! een eisprong en dan wachten op je nod. ik moet zeggen dat 7 van de 10 die vlak voor nod weer positief gaan testen uiteindelijk zwanger blijken te zijn. ik zal voor je duimen.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Nou écht positief is hij nog niet de ovutest, maar ik hoop echt over een paar dagen een mooie positieve zwangerschapstest in mijn handen te hebben.

Ik kan op internet eigenlijk niks vinden van een grafiek of iets dergelijks waar je mee kunt zien hoe de LH waarde veranderd. De grafieken met een lijntje zie ik wel, en daar zie ik eigenlijk alleen maar in dat het voor de eisprong langzaam omhoog loopt, en na de eisprong afloopt.

Ik ben zo benieuwd! Ik heb die vriendelijke meneer van sensitest ook een mailtje gestuurd met de vraag of de lh waarde omhoog kan gaan rond je NOD, ben benieuwd wat zijn antwoord is.

Ik vind het toch wel netjes van sensitest dat ze je zo snel en netjes te woord staan. (Pluim)

6. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Hij begint inderdaad weer donkerder te worden, hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    December, jij bent net gestopt zie ik, heb je al bijna je eisprong denk je? Ik ging meteen testen toen ik was gestopt, en had ook vrij snel een eisprong.

8. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    @Kim11, ik ben in april vorig jaar gestopt. Heb superkorte cyclussen waarvoor ik volgende week mijn eerste afspraak bij de gyn heb.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ohh sorry! Ik leef nog in gedachte in 2010 ;)

Hopelijk heb jij ook binnenkort een positieve test in handen.

Het lijkt mij echt verschrikkelijk om de mmm in te gaan.

10. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    LH waardes verschillen volgens mij per vrouw. Ik had bijvoorbeeld in januari een supernegatieve ovulatietest (ook van sensitest) en een uurtje later een positieve zwangerschapstest.

Maar wat ik hier heb gezien op zp is dat wanneer je ovulatietesten weer meer worden de kans groot is dat je zwanger bent.... Heel spannend!!!

11. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @ Marije,

Ja ik weet dat de LH waardes per vrouw verschillen, maar dat het kon stijgen na je eisprong wist ik niet.

Het leek mij, dat de LH waarde dan steeds ongeveer hetzelfde streepje zou moeten geven,.

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Wat voor ovulatietestjes zijn dit eigenlijk ? Ze zien er echt schattig uit!

Wanneer ga je weer een zw. test doen ? Spannend hoor!!

13. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

Oct 3, 2008
    311
    0
    0
    Misschien een kruitvat test doen??

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb net even met je mee getest, en die van mij is ook best donker (ovulatietestje) misschien zegt het wel niet zo veel haha

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Volgens mij kun je altijd wel een licht streepje hebben op je ovutest. heb ik althans wel en ik ben al die tijd niet (meer) zwanger geraakt. Er zit altijd wat LH in je urine, nl.

Ik heb begrepen dat een als zwangerschapstest gebruikte ovutest, meestal pas later dan een zwangerschapstest vet positief is. Want alleen zo is ie duidelijk: vet positief ná een eerdere positieve test.

Hier mee ruitleg ( Engels) Pee On A Stick ~ OPK's as HPT's

16. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @ Slundae, ze komen uit het buitenland vandaan, kosten echt een drol, 75 stuks voor 8 euro ongeveer, enige nadeel is dat je er lang op moet wachten (week of 3)

@ Beebiegirl, overmorgen ga ik weer testen, ik verwacht morgen weer wat testjes van zwanger en kids. Vanmorgen eentje van de hema gedaan, en die was negatief.

17. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @ Slunae, het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ook zwanger bent, je hebt nog maar 7 dagen te gaan tot je NOD! :)

18. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou mijn ovutsten werden ook donkerder en posi...en ja hoor zwanger! doe een testje van kruidvat 2 voor 5 euro..die zijn nauwkeuriger

19. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    ik ga ze nog wel even gauw halen :D

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1