Positieve ovulatietest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prinses, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Weet u misschien het antwoord op deze vraag? Ik heb vorige week de vraag gesteld, en nu stelt een ander dezelfde vraag. Alleen krijgen we verschillende antwoorden.

Stel:
    Op zaterdag 18:00 uur is de ovulatietest positief. Om 00:00 uur test ik weer, en nu is hij negatief. Kan ik er dan vanuit gaan dat de eisprong geweest is (tussen 18:00 - 00:00 uur). Of vind de eisprong dan plaats tussen zaterdag 18:00 uur en maandag 18:00 uur.

Ik hoop dat u ons verder kan helpen.Is namelijk wel belangrijk voor het tijdstip van klussen ;) . Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Prinses,

het komt niet zo heel nauw hoor met dat klussen, lees het artikel maar eens in het forum zwanger worden, dat heet: we vrijen al jaren verkeerd!.

Het ligt aan de soort test hoe het precies zit, ik zou eens heel goed de gebruiksaanwijzing lezen, daar moet instaan hoe het zit, wordt het je niet duidelijk, neem dan contact op met de fabrikant.

Mirjam

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoi Mirjam,

Ik denk dat ik contact ga zoeken met de fabrikant. Bij ons is klussen op het juiste moment wel belangrijk, ivm zwak zaad bij mijn vriend. Ik probeer dan zo dicht mogelijk bij mijn eisprong te klussen.

Bedankt voor de moeite!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb eigenlijk nog een andere vraag:

Normaal heb ik mijn eisprong rond dag 17. Deze maand heb ik een laat ei,namelijk dag 22. Wil dit nu ook zeggen dat ik later ongesteld word?
    Ik weet niet zo goed wat ik aan moet houden. Normaal komt mijn ongesteldheid rond dag 29. Als zou blijken dat mijn ongesteldheid later zou komen, door het late ei, dan kom ik uit op dag 33 (luthaele fase erbij opgeteld).
    Ik ben nog nooit later dan dag 30 ongesteld geworden. Waar moet ik vanuit gaan, wil mezelf namelijk geen valse hoop geven?

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Prinses,

als je eisprong 5 dagen later is, wordt je ook 5 dagen later ongesteld. De eisprong is normaal gesproken altijd 14 dagen voor je menstruatie.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina