Hoop dat dit geen heel lang verhaal gaat worden! Maar toch iedereen alvast bedankt voor het lezen Ik ben echt nog een leek op gebied van dit alles! Mijn menstuatie is begonnen op 28.04.15, verwachtte daarom mijn eisprong rond 12.05.15 te hebben. Om toch meer zekerheid te krijgen begonnen met ovulatietesten van CB. Deze gaf op 11.05.15 een smiley, dit was rond 9.00. Ik ben toen wel nog om 6.30 naar geweest die ochtend, dus echte echte ochtendurine was dit mijns inziens niet meer. Ik heb op toen om 13.00 nogmaals eens test gedaan, en toen was deze weer negatief. Op 10.05.15 heb ik alleen 's ochtends een test gedaan, deze was negatief. Ik heb dus alleen een positieve test gehad op 11.05.15. Uiteraard het daarom gezellig gemaakt! Maar nu komt bij mij de verwarring...ik heb plots last van veel echt afscheiding. Deze is echt waterig en glibberig, en er zijn draden van te trekken. Zoals ik gelezen heb zou dit juist een naderende eisprong betekenen. Maar hoe zit dat dan met de positieve test van 11.05.15? En kan het juist zijn dat de test wat later, op dezelfde dag alweer negatief is? Zou een test vals positief kunnen zijn? Tevens misschien goed voor jullie om te weten is dat dit de eerste menstruatie is na de geboorte van ons eerste kindje. Menstruatie is lang uitgebleven aangezien ik borstvoeding geef. Misschien denken jullie nu wel..jeetje meisje doe eens rustig en geef je lichaam de tijd. Maar we willen gewoon heel graag een tweede kindje. En nu zo weer bezig maakt het me zo enthousiast!!! wil m'n lichaam gewoon graag begrijpen en weten wanneer we over moeten gaan tot actie! Liefs
Het kan de eerste keer een hele korte lh piek zijn geweest maar dat je ei niet is gesprongen. Een positieve test is geen garantie dat je ei springt. Dan probeert je lichaam het later nogeens. Dat zou gezien je vruchtbare slijm nu kunnen zijn. Dus ik zou doortesten en vrijen. Maar ik heb ook wel vals positieve testen van Clearblue gehad. Vooral als ik 'm horizontaal hield wanneer ik ermee naar de kamer liep. Altijd verticaal houden met testpunt naar beneden en daarna plat neerleggen.
Bedankt voor je reactie! Heb net nogmaals getest, wederom positief. Vind het eerlijk gezegd wel erg vreemd. Heb de test van 11.05 dan wel soort van met ochtendurine gedaan, maar heb hem wel gelijk neergelegd. Verwacht je dat de test van vanavond kloppend is? Had 2,5 uur niet meer geplast en weinig gedronken
Het is niet raar hoor dat je ei wellicht de eerste keer niet gesprongen is. Komt best regelmatig voor. Om zeker te zijn of je ei springt zou je moeten temperaturen. Bij temperatuurkaartjes kan je daar meer over vinden. Daarnaast test ik met 2 merken ovulatietesten. Als de één positief is dan wil ik dat bevestigd zien door het andere merk.
Ik dacht dat je ovulatietesten juist niet met ochtendurine moest doen? Of geldt niet voor die van CB?
Gisteravond maar gelijk gezellig gemaakt! En vanmorgen weer getest, wederom positief. Ga rond 17.00 nogmaals testen. Kan iemand mij vertellen wanneer ik zou kunnen testen? Neem aan dat mijn NOD nu ook verschoven is? Iedereen een fijne dag!