Temperaturen...pfff... snap het niet meer

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Ellis2014, Dec 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

May 7, 2014
    903
    238
    43
    Hallo dames,

Bijna een jaar geleden ben ik bevallen. Sinds mijn bevalling is mijn cyclus een zooitje om het zo maar te zeggen. We willen voor een tweede kindje gaan en aangezien mijn cyclus zo door elkaar is, kreeg ik de tip om mijn temp bij te gaan houden. Nu lees ik overal dat bij de start van de ongi de temp het laagste is..
    Ik ben op dag 1 begonnen, toen was mijn temp 37.0 inmiddels zit ik op dag 7 en nu is de temp 36.6. Ik ben de laatste maanden minimaal 10 dagen ongesteld.. en zit er ook vrij korte tijd tussen..
    Kan het dan zo zijn dat mijn eisprong tegelijk valt met mijn eerste dag van de menstruatie?
    Heel verhaal, maar hoop dat iemand mij kan vertellen hoe en wat...

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Elke dag zelfde tijd tempen, rectaal voor je je bed uitkomt.

Tijdens je ongi kan hij nog wat hoger zijn, maar zakt dan verder in de dagen daarna (bij mij rond de 36.4).
    Na je eisprong stijgt je temp met 0,2 graden of hoger en dit moet dan minimaal 3 dagen aanhouden.
    Je ei is dan op de dag voor de eerste stijging geweest.

In de fase tussen ei en ongi blijft hij hoog totdat je ongesteld gaat worden. Je temp zakt dan weer.
    En dan begint alles weer op nieuw.

Ben je zwanger dan zal je zien dat je temp hoog blijft en dus niet gaat zakken.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Antwoord op je vraag. Nee het is onmogelijk om al op je eerste cyclus/menstruatiedag een eisprong te hebben.
    Een eitje heeft tijd nodig om te groeien en begint daar pas mee vanaf dag 1.

4. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

May 7, 2014
    903
    238
    43

5. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

May 7, 2014
    903
    238
    43

Dankjewel!! En als mijn menstruatie langer duurt dan 10 dagen, kan het dan ook niet in deze periode zo zijn? Is het dan eerder zo dat ik geen eisprong heb? Pff... lastig allemaal..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe lang zijn je cyclussen de afgelopen maanden dan?

Want bij cyclussen korter dan 20 dagen is het wel degelijk mogelijk om een eisprong tijdens de laatste dagen van je menstruatie te hebben.

7. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

May 7, 2014
    903
    238
    43
    Even zo:
    18 okt. eerste dag ongesteld duurde 12 dagen. cyclus 21 dagen
    8 nov. eerste dag ongesteld duurde 11 dagen Cyclus 31! dagen
    9 dec. eerste dag ongesteld nu de 7e dag.

Heb vanaf juni een cyclus gehad van rond de 20 dagen.. lijkt dus nu weer beter te gaan, alleen erg lang ongesteld.. Hoezo je lijf moet een jaar ont-zwangeren...

Share This Page