Cb ovulatietest piek vraagje

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by anak2, May 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Hoi,

Kan het zijn dat je met de cb digitale test steeds negatief test terwijl je wel vruchtbaar dik glashelder slijm hebt.. Ik heb echt het gevoel dat mijn eisprong elk moment kan plaatsvinden maar ik test maar negatief. Ik test s ochtends, smiddags en tegen 18.00 uur om het niet te missen maar steeds negatief.

Ik gebruik ze nu 3 maanden.. Vorige maand had ik wel een positieve maar die maand er voor ook geen piek kunnen vinden op de 12e dag. Ik heb toen echt wel 10 dagen getest en werdt precies tussen de 26-28 dagen ongesteld dus er moet wel iets gebeurt zijn toch ?

Ik wordt er wel onzeker van..

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat slijm kun je wel al vanaf 4 dagen voor de daadwerkelijke eisprong verliezen.
    Een ovulatietest geeft de LH-piek aan waarna binnen 48 uur je eisprong plaatsvindt.
    Dus met andere woorden: je ovulatietest heeft nu eigenlijk nog 2 dagen om positief te worden.

Op welke dag start je overigens met ovulatietesten?

Bij een cyclus van 26 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 8 tot en met dag 16 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    In dit geval zou je dan moeten starten vanaf dag 6 van je cyclus met ovulatietesten.

Bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus.
    In dit geval zou je dan moeten starten vanaf dag 8 van je cyclus.

Ben je dus al begonnen met ovulatietesten vanaf dag 6? Ook in je vorige cyclussen? En net zo lang doorgegaan totdat je test positief werd? (Dus niet gestopt bij dag 16, omdat je dacht dat je eisprong al geweest moest zijn?)

En hoezo "op de 12e dag"? Je eisprong kan per cyclus schommelen, dus ook je LH-piek hoeft niet elke cyclus op dezelfde dag plaats te vinden!

Ik denk dus dat je vorige cyclussen je LH-piek gemist hebt doordat je in de foute veronderstelling verkeerd dat je eisprong/LH-piek elke cyclus op dezelfde dag plaatsvindt! Was dat maar zo, dan zouden ovulatietesten overbodig worden.

3. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Dank je wel voor het beantwoorden. Was een beetje vroeg met mijn vraag.. Net om 11.30 uur positief getest hihi.

Share This Page