Wanneer testen na terugplaatsing?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Darliiing7, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darliiing7

27 aug 2021
    68
    81
    18
    Vrouw
    Hallo,

Na enkele onsuccesvolle iui en ivf behandelingen, hebben we deze maand onze eerste icsi-behandeling.

Vorige week woensdag ovitrelle gespoten en nu woensdag (2 dagen geleden) tp gehad van 1 verse blasto.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die na de icsi al zelf zijn gaan testen en vanaf wanneer?
    Ik heb vanmorgen 1 test gedaan om te kijken of de ovitrelle al uit mijn lichaam was en deze test was volledig negatief. Dus zou de ovitrelle al eruit zijn?
    Vanaf wanneer zou ik dan eventueel kunnen testen? Volgende week vrijdag heb ik pas een bloedname, maar zo lang kan ik echt niet meer wachten :(
    Na jaren en jaren proberen wordt ik elke behandeling weer iets ongeduldiger. Maar dit is de eerste keer dat ik erover denk om zelf al eens te gaan testen.
    Dus, wie heeft tips? Vanaf wanneer kan ik best testen?

2. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.917
    8.095
    113
    Ik begon meestal op 8 of 9 dpo. Het is net wat je fijn vindt. Deze keer ook de dag na de terugplaatsing getest, om te kijken of ovitrelle er uit was. Dat was bij mij ook zo. Dat was dus op 6 dpo al uit m'n lijf.

Pas op 10 dpo had ik de eerste positieve test. Denk dat als je rond 10/11 dpo test je wel een tuurlijntje moet zien als je zwanger bent. Natuurlijk is bijv 14 dpo beter qua duidelijkheid.

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik begon altijd op 10 dpo met testen.
    Ze waren hier wit als ik niet zwanger bleek, en nooit wit geworden als ik zwanger was.
    Maar zou nog niet opgeven hoor! Zijn ook zat die pas op 14 dpo positief testen

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Je zat gisteren nog naar op 7 dpo, wat erg vroeg is om positief te testen.
    De meeste vrouwen testten dan nog negatief.
    Ik zou morgen weer testen, dan zit je op 9 dpo.
    En bij negatief op 11 dpo weer.

Succes!

5. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Ik snap je testdrang erg goed, het lastige is dat een negatieve test voor de testdatum niet altijd betekend dat het ook einde oefening is. Ik zou proberen hoe lastig het ook is nog een paar dagen te wachten. Hoe meer dpo hoe groter de kans dat een negatieve test ook echt negatief is. Sommigen testen op 12 dpo pas positief, sommigen op 9 dpo al. Ik vond de stress van verdriet om mezelf dan weer moed in te praten altijd veel groter dan een negatieve test op het moment dat ik wist dat ie niet meer positief zou worden.

Fruity90 vindt dit leuk.
  6. Jolien1991

Jolien1991 Fanatiek lid

20 jul 2019
    1.860
    1.963
    113
    Vrouw
    Wat @momim zegt. Maar ik kon ook niet wachten hoor! :D Ik heb 5 dagen na de terugplaatsing van een 5-daagse blastocyst een testje gedaan (dus 10dpo) omdat ik toen lichte menstruatiekrampen had, maar nog lang niet ongesteld moest worden... en het resultaat was heel duidelijk (zie mijn profielfoto):). Maar het is natuurlijk bij iedereen anders!

7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.136
    3.212
    113
    Vrouw
    Bij bbz (spontane zwangerschap) op 16dpo. Eerste verse terugplaatsing 12dpo (negatief, dus toen wist ik genoeg). Bij miskraam op 16dpo. Bij huidige zwangerschap op 10 en 12 dpo om te kijken hoe snel Ovitrelle uit mijn lijf was en ik op 11 dpo toch wat gekke kwaaltjes had. Op 10dpo nog een mega vaag tuurlijntje, op 12dpo duidelijke oploop (eigen HCG). Ik ben door blijven testen, omdat ik helaas door schade en schade wijs ben geworden dat een enkele streep niet zoveel zegt (bbz, miskraam). Bij deze zwangerschap liepen de testen mooi op (met uitzondering van een dag) en had op een gegeven moment ook een mooie test waarbij de teststreep dan eindelijk donkerder was dan de controlestreep. Nog steeds geen garanties, maar beter dan trage oploop of zelfs afloop. Veel succes!

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik testte altijd pas zo laat mogelijk en het liefst op een vrije dag. Met vroeg testen zoveel onzekerheid gehad, daar was ik snel klaar mee.

9. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Houdt je het nog uit om niet te testen of heb je er inmiddels nog een testje aan gewaagd?

10. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Ik mocht bij de ICSI behandelingen 10 dagen na terugplaatsing testen. Heb me ook altijd ingehouden tot die datum omdat het eerder nog niet zoveel hoeft te zeggen...
    Heb je al opnieuw getest? Volgens mij zit je nu op 6 dagen na de terugplaatsing, als ik het goed gelezen heb?

Deel Deze Pagina