Hoeveel dpo ben je nu? En wanneer wil je gaan testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MaM8910, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hoi dames,

Ik ben vandaag op 5 dpo en op zo'n luie zondag duurt het toch wel heel lang tot het tijd is om te gaan testen. Ik ga proberen niet te (beginnen met) testen tot volgende week zondag dus 12 dpo. Ik zie ook wel testen vanaf 8 dpo voorbij komen maar ben zo bang om teleurgesteld te worden..

Hoe zit het bij jullie? Hoever zijn jullie en hoe lang gaan jullie nog wachten om te testen? :D:p;)

2. Liah

Liah Niet meer actief

Hai !
    Ik zit op 6 dpo en vind het erg moeilijk om niet te gaan testen.
    Ik heb besloten op donderdag te testen. 10 dpo.
    Ik ga ondertussen hard duimen voor ons allemaal!!

3. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ik zit nu op 4dpo en probeer dit keer niet eerder te testen dan 1 dag voor nod, geen idee of ik zolang kan wachten ,zal vast niet haha

4. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Cool, allemaal een beetje rond dezelfde tijd. 4,5,6 dpo. Dit is wel de zwaarste tijd van de maand vind ik.

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoi Nicole,

Bedankt voor het starten van dit onderwerp. Ik zit ook op 5 DPO. Ben nu lekker met vakantie en dus in een relaxte stemming. Ik heb met mezelf afgesproken om niet te vroeg te gaan testen. Zullen we elkaar helpen om niet eerder dan die 12 DPO te gaan testen?

Grtjs Loolaa

6. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ja, klinkt goed Loolaa! Ik zal een beetje een achtergrong verhaal van mij geven. Ik ben anderhald jaar geleden gestopt met de prikpil en het heeft bijna een jaar geduurt tot die was uitgewerkt. Met de eerste eisprong zwanger geworden september vorig jaar maar helaas met 6 weken vroege miskraam. Daarna heeft mijn menstruatie een hele tijd nog heel gek gedaan en dit is eigenlijk de eerste maand dat ik het idee heb dat mijn cyclus een beetje normaal loopt dus hoop daarom ook dat het een goed teken is! :-D
    Hoe gaat het bij jou? Lekker dat je vakantie hebt, dan kan je je gedachten een beetje verzetten.

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heftig hoor. Hoe lang heb je die prikpil gehad? Een jaar lang uitwerken is echt lang. En wat enorm jammer van die miskraam. Ik hoop echt voor je dat er nu betere tijden aankomen:).
    Mijn vriend en ik zijn afgelopen september begonnen. Eerst dachten we, we zien wel. Ik was al in juli gestopt met de anticonceptie en mijn cyclus was meteen regelmatig op 28 dagen en kon er bijna de klok op gelijk zetten. In november heb ik een iets langere cyclus gehad met daarop gevolgd een menstruatie met enorme krampen wat ik normaal nooit heb. Volgens mij is er toen wel iets gebeurd, maar niet blijven hangen. Daarna was het weer regelmatig en heb ik in februari weer hetzelfde gehad. Nu had ik ook een positieve test wat ik niet in november had en voelde me ook anders. Sindsdien vind ik het super spannend, maar er gebeurt niet zoveel. Voor die tijd had ik ook geen enkele testdrang en dat heb ik de afgelopen twee maanden wel gehad. Daarom ben ik ook zo blij met dit topic. In mijn hoofd weet ik dat het belachelijk is om voor de NOD te testen, maar kan het ineens niet meer tegenhouden.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben nu 3/4 dagen dpo en normaal word ik 11 dpo ongesteld, dus op die dag wil ik ook gaan testen, tenzij mn temp ineens naar beneden gaat.
    Dus zo rond zondag volgende week.

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heb ik net een heel verhaal getypt, is het nu weg. Nu maar een verkorte versie;).
    Heb je heel lang die prikpil gehad dat het zolang duurde dat hij was uitgewerkt? En naar van die miskraam en dat het zo lang duurde dat alles weer op gang kwam. Hoop echt dat er betere tijden voor je aanbreken:).
    Mijn vriend en ik zijn sinds sept 2014 begonnen. Heb in principe een regelmatige cyclus, maar er gebeurt niet zoveel. Heb wel in februari een iets langere cyclus gehad en had ook een licht positieve test. Maar voelde meteen al niet goed en heb toen een redelijk zware menstruatie met heel veel krampen gehad. Normaal komt en gaat m'n menstruatie zonder gedoe. Voor die tijd had ik ook helemaal geen testdrang. Maar de afgelopen twee cyclussen kan ik me gewoon niet beheersen. Daarom ben ik ook heel blij met dit topic.
    En ik merk terwijl ik dit schrijf dat het misschien ook wel goed is om het van je af te schrijven. Lees al wel een tijdje mee, maar dacht als ik eenmaal ga schrijven dan laat ik me misschien wel te veel meeslepen.

10. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Haha, volgens mij staat het er nu 2 keer maar maakt niet uit! Ja, ik ben na de miskraam hele tijd van dit forum af geweest maar voel me er nu weer sterk genoeg voor. Voel me nu weer goed. Is een tijd zwaar geweest. Ik heb een jaar of 3, 4 aan de prikpil gezeten. Heel lang, als ik toen had geweten wat ik nu wist had ik t nooit gedaan maar ben slecht geïnformeerd helaas.. Het verandert echt als je eenmaal een positieve test in handen hebt gehad he! Dan verander je gelijk. En als dat dan weg gaat, kan je niets mee vergelijken. Maar ik heb goede hoop en ben positief dan de volgende blijft plakken. Hoop dat ie snel komt!

11. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Is ook heel fijn om je ervaringen te delen met mensen die hetzelfde meemaken ;)

12. rissie10

rissie10 Fanatiek lid

19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Jeetje wat naar zeg een mk. LeeS het heel veel hier op het forum.
    Lijkt me heftig, ben je eindelijk zwanger en gast het mis.
    Hopenlijk is het dit rondje voor ons allemaal positief.
    Ik ga proberen niet eerder te testen dan dpo 12. Is alleen maar zonde van de testen ,en moet maar zo denken voor je nod kan hij nog negatief zijn terwijl je misschien toch zwanger bent.

13. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @nicole, staat er idd 2 keer. Beter dubbel dan helemaal niet:). En is idd fijn om je ervaring te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

@Rissie, laten we idd hopen dat het voor ons allemaal een positieve ronde gaat zijn:).

14. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik zit ook 4dpo en ik ga ook pas testen op mijn NOD :) Vorige cyclus was weer iets langer dus het zal me benieuwen. Op CD15 eisprong gehad dus ik verspring ook een dagje geloof ik. En als ik me niet meer kan houden test ik ten vroegste op 5 mei :) succes allemaal!

15. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Ja, 5 mei is mijn NOD maar dat ga ik niet redden denk ik. Ik heb nu met mezelf (en Loolaa) afgesproken pas zondag 3 mei te testen.. Hopen dat de tijd lekker snel gaat!

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoe was Koningsdag vandaag bij jullie? Nog wat afleiding kunnen zoeken daardoor? Ik zit hier lekker in Frankrijk en heb er dus niets van meegekregen. Had niet zo goed nagedacht met het boeken vd vakantie. Volgend jaar wil ik er toch weer bij zijn.

17. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Hey Loolaa, ik heb je een prive bericht gestuurd heb je die gezien? Frankrijk?? Lekker! Hoe lang blijf je daar. Koningsdag was verassend zonnig :)

Ik ben al aan het bereken dat woensdag 8 dpo is en vrijdag 10 dpo rn dat ik ook mensen op die dpo's met positieve tests zie. Heb er super goed gevoel over deze maand.. Maar ja dat betekend alleen dat de teleurstelling groter wordt mocht het niet zo zijn..

Hoe is het met jou?

18. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Erg leuk idee deze topic :)
    Ik zit vandaag op 6 dpo van onze 3e iui, begin het weer heel spannend te vinden.
    Ik ga pas na 13dpo testen denk ik, laatste keren werd ik al op dag 12 ongesteld.

19. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Oh ja, dat herken ik Mariah21. Ik heb een tijdje gehad dat ik op 10dpo ongesteld werd. Het blijft spannend, succes met volhouden ook.

20. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    NicoleAM: het is erg vervelend als je al zo snel ongesteld word zo heb je echt het gevoel alsof het niet de kans heeft gehad in te nestellen.
    Jij ook veel succes in de wachtweken.

Deel Deze Pagina