Ik had eigenlijk twee vraagjes: 1). Ik had gister rekbaar slijm (waarschijnlijk is de eisprong op komst) en hebben ook geklust. Maar heeft sperma invloed op dit slijm? Ik heb namelijk vandaag helemaal geen rekbaar slijm gezien (sorry voor de vieze praatjes ) 2). Is tuinieren of zware dingen doen ook erg als je zwanger wilt worden? En net als mij nu bezig bent in de tuin? Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven! Liefs Ingrid
Antwoorden op je vraagjes: 1. Het zaad heeft geen invloed op het baarmoederslijm.. Andersom wel... De vruchtbare periode is maar kort... 2. Tuinieren kan geen kwaad. Andere zware dingen ook niet. Er gebeurt heel wat in een vrouwenlichaam, maar dat gaat ongestoord verder met wat voor werkzaamheden een vrouw ook doet... Tenzij er giftige stoffen enzo bij betrokken zijn uiteraard. Wat wel verstandig is is om handschoenen te dragen bij het tuinieren en na het tuinieren goed je handen te wassen. Dit vanwege het feit dat je uitwerpselen van een kat in je tuin kan hebben wat voor toxoplasmose kan zorgen net als rauw vlees. Heb ik je zo een beetje antwoord kunnen geven?
Op vraag 2 zeker Maar 1 snap ik nog niet echt. Ik weet zeker dat mijn vruchtbare periode deze maand een paar dagen later is. Gister 'pas' dradig en vandaag weer niets. Kan dat te maken hebben met het feit dat t met sperma mixt ofzo? T betekend tog niet dat mn vruchtbare dagen al om zijn tog? (let wel: volgens mij klopt die banner niet helemaal)
Dat het slijm draderig is is het teken dat je eisprong eraan komt... Wanneer het echt rond je eisprong is zal je slijm meer waterig worden... Het zaad moet nl. in staat zijn om de weg door jouw baarmoederslijm af te leggen... Daarvoor moet het slijm dus goed toegankelijk zijn en minder zuur... Blijven klussen nog even dus En niet elke cyclus hoeft gelijk te zijn he.. Het wil wel eens verschillen... Je kan 30x een zelfde cycluspatroon hebben en ineens een andere tussendoor...
Hi Wishgirl, Ik heb idd maar 1 dagje slijmerige afscheiding gehad en daarna vrij gladde. Maar het gekke is, ik voel mijn ei helemaal niet (heb nergens pijntjes) terwijl ik bij andere cyclussen wel heb gehad Hoe kan dat nu dan?
Elke cyclus is weer anders... Het is niet zo dat je een eisprong altijd voelt... of dat als je het normaal hebt dat het altijd moet.... De duur van de cyclus kan anders zijn... het verloop van de cyclus etc. Niets aan de hand... gewoon klussen en weer 2 weken afwachten...
Hoi Gemina, Allereerst gefeliciteerd! En een fijne zwangerschap toegewenst! Ik blijf altijd ff liggen (wanneer ik denk dat ik vruchtbaar ben) de afgelopen twee dagen geklust en braaf blijven liggen met een kussentje onder mijn poep Ik heb in de gaten dat het eigenlijk geen zwangerschap beperkt om druk te tuinieren of andere zware bezigheden te doen! Groetjes!