Positieve ovutest en overmorgen pas IUI...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caro31, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Na maanden wachten, hebben we maandag te horen gekregen dat deze IUI doorgaat!! Het eitje was maandag 18 mm.; moest vanavond om 20.00 uur de Pregnyl spuiten en dan donderdagochtend om 10.00 uur de IUI.

Gisteravond even een ovutest gedaan, want was wel benieuwd wat deze aan zou geven... en bijna positief!:( Vanochtend ook nog redelijk positief en vanmiddag hoopte ik een vet positieve test te zien, maar helaas was het streepje alweer een stuk lichter. Ik ben dus bang dat mijn LH-piek ergens vannacht is geweest en dat we donderdag dus te laat zijn voor de IUI ervan uitgaande dat de eisprong ongeveer 24 uur na de LH-piek plaatsvindt. Wat denken jullie?

Bah, ik baal er zo van. Gaat de IUI eindelijk door en dan zijn we waarschijnlijk te laat.:( Hoe lang leeft een ei eigenlijk?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Volgens mij springt na het spuiten van de pregnyl je eitje tussen de 36 en 48 uur. Althans dit was mij verteld toen we een IUI behandeling kregen.

Anders even de gyn bellen en uilteggen van de ovu test.
    Hopelijk heb je dan meer duidelijkheid

3. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Oww lastige vraag zeg!
    Ik begrijp niet goed uit je verhaal of je de ovutest na je pregnylspuit heb gedaan. Zoja dan kan het daar door komen, de pregnyl simuleert namelijk een LH-piek na en ik denk ook dat het door je ovutest kan worden gezien als +
    Maar anders bel je toch even je ziekenhuis op om het te vragen?

Laat je even weten hoe het verder verloopt? Ben wel benieuwd!
    Balen zeg dat je ook endometriose hebt!!! (ikke ook helaas :()

groetjes Lotte

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De eisprong is ongeveer 40 u na de Pregnyl-injectie. De ovulatietest reageert indirect op de Pregnyl. Als je gisteravond de Pregnyl hebt gezet, en je hebt morgenochtend de IUI, dan zit je qua planning helemaal goed. Daar zat bij ons ook altijd 1,5 dag tussen. Een eicel is een paar uren te bevruchten. Succes!

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik had dus eergisteravond en gisterochtend een redelijk positieve ovutest en pas 24 uur na die positieve ovutest moest ik de Pregnyl zetten.

Dus maandagavond/dinsdagochtend positieve ovutest, dinsdagavond de Pregnyl en donderdagochtend de IUI. Volgens mij is mijn ei al lang gesprong gezien de positieve ovutest op maandagavond/dinsdagochtend.

Nou ja, afwachten maar. We hebben in ieder geval gisteravond nog geklust.;)

6. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Hey, bij mij hebben ze nog een scan gedaan vlak voor de IUI procedure en op de scan hadden ze dus gezien dat ik al had ge-ovuleerd. Ze hebben dan de procedure volledig gecancelled en gezegd dat ik snel naar huis moet gaan om te gaan klussen want dat de vogel al gevlogen was.
    De keer erna hebben ze de dosissen aangepast en was ik wel op tijd.
    Was een mega teleurstelling die dag want ik had er zo naar toegeleefd, alle pilletjes en prikjes die je dan voor niets hebt genomen... Ik begrijp volledig hoe je je voelt en ik hoop dat die ovulatie test verkeerd was.

Dikke knuffel

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoe is het afgelopen meis?

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Alles is goed gegaan! Of we mijn ei wel of niet gemist hebben, weet ik niet. Heb de gyn er ook niet meer naar gevraagd. We waren beide zo blij dat we eindelijk een IUI mochten gaan doen, dat ik ons feestje ;) niet wilde verpesten... om het zo maar even te zeggen. Ze ging vantevoren ook geen echo meer maken. Nu maar gewoon afwachten en hopen... meer kunnen we niet doen.

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou meid, ik ga heel hard voor jullie duimen

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501