Ben nu 6 dagen overtijd...vanochtend een test gedaan: een heel dun licht tweede streepje waarneembaar...ben onzeker; is het nu raak of niet? Heb dit in het verleden ook een keer gehad maar de dag erna hevig ongesteld. Ben in oktober net gestopt met pil en een kindje is erg welkom!
Bedoel je met een dun streepje een dun streepje of bedoel je daarmee een vaag tweede streepje? Dunne streepjes (dus niet vaag en breed) zijn vaak indrooglijntjes en tellen niet voor een positieve test. Houd je er rekening mee dat je nu nog niet echt overtijd bent? Je bent in oktober gestopt met de pil. Daarna heb je een pilbloeding gehad. Het wil niet zeggen dat je na pilstop onmiddellijk weer een keurige cyclus van 28 dagen hebt! Je kunt een veel kortere cyclus, maar ook een veel langere cyclus hebben. Er zijn vrouwen die langer dan 50 dagen op hun eerste echte menstruatie na pilstop moeten wachten! Maar.........je zult niet de eerste zijn die direct na pilstop zwanger is. Gewoon af en toe een zwangerschapstest doen en deze binnen de aangegeven tijd aflezen. Is die negatief, dan vrees ik dat je natuurlijke cyclus nog bezig is om op gang te komen....In elk geval: lekker blijven doorklussen!
@MissFlower Het was een test Etos (goedkoopste). Geen foto van gemaakt helaas...zal ik volgende keer aandenken! @Be Happy Na ongeveer 5 minuten verscheen er in het testvenster een heel vaag dun blauw streepje, in het controlevenster verscheen binnen 1 minuut een dikke blauwe streep. 6 november heb ik wonder boven wonder een eisprong gehad (ondanks net stoppen met pil en pcos).
@ Vlinder: hoe weet je zo zeker dat je 6 november je eisprong hebt gehad? Heb je ovulatietestjes gebruikt of sta je in verband met je PCOS onder controle bij de gynaecoloog? Of denk je het gevoeld te hebben? Van dat laatste kun je namelijk beter niet uitgaan, vooral niet als je net gestopt bent met de pil en PCOS hebt. Ik meende namelijk ook altijd mijn eisprong te voelen...echter, dit bleek juist het groeien van de follikels te zijn! Sorry voor mijn vele vragen, maar ik wil je voor een teleurstelling behoeden... Ik zou als ik jou was eens die goedkope testjes van het Kruidvat (2 voor 5 euro) proberen. Die zijn erg gevoelig. (En als je hebt getest, wel even een fotootje maken voor ons hier... vinden we leuk! ) Veel succes en ik hoop dat je een dezer dagen dik positief test en lekker zwanger bent!
@ Be Happy Thnx! Lief dat jij mij wilt behoeden voor teleurstellingen, iets waar ik ook bang voor ben...zeker gezien mijn medische achtergrond. Heb de eisprong gevoeld en getest, maar misschien was die test vals positief? Ik heb er toen ook een bloeding bij gehad. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest, ook niet toen ik met de pil gestopt ben. Gynaecoloog en endocrinoloog (ben ook hypo, maar al lange tijd goed ingesteld, slik thyrax) hebben mij wel aangeraden om zodra ik zwanger wil worden (nu dus) weer contact op te nemen. Mijn man en ik bewust er voor gekozen om dit voorlopig nog niet te doen; hoop dat het zo lukt (tijdens pilgebruik een keer 'overtijd' geweest, toen positieve test gehad, maar een dag later heftig ongesteld)...ff nog geen medische molen. Ik wacht nu nog een paar dagen voordat ik de volgende test doe.