Controle foto na HSG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mutskuh, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Hallo meiden,

Vandaag een HSG onderzoek gehad en had van meerdere gehoord dat ze een controle foto kregen. Nu vond mijn ziekenhuis (ass gynaecoloog ) dat overdreven, terwijl de radiologe voor onderzoek aangaf dat het soms wel gedaan word. Wat is wijsheid?

2. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb een dag later idd een controle foto gehad en maar goed ook.. tijdens hsg zeiden ze dat alles goed was.. tijdens controle foto bleek er echter nog wat vloeistof te zitten wat niet weg kon.. bleek later tijdens een kijkoperatie ook flinke verklevinfen te hebben die tijdens de hsg niet zichtbaar waren

3. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Ooh dat klinkt ook niet echt fijn! Vind het echt raar dat mijn ziekenhuis dat onnodig vind. Ik bedoel als ze Door die controle foto weer iets uit kunnen sluiten waarom doen ze dat dan niet :(

4. Logan

Logan Niet meer actief

Heb ik niet gehad destijds. Wist ook niet dat ze dat deden eigenlijk. Ik schrik wel van het bericht van missiej!

5. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    het is niet mijn bedoeling om je angst aan te praten hoor! maar ze dachten dat het reuze mee viel en er misschien een propje ofsow voor zat waardoor vloeistof bleef zitten.. dit bleek later dus erger te zijn.. maar had 3mnd na de operatie een positieve test en inmiddels een mooie dochter... inmiddels diagnose endometriose gekregen en vorige maand weer geopereerd.. nu hopen op gauw weer een posi test ;) dat het onzin is volgens hun vind ik ook een beetje raar, lijkt mij als jij dit graag wilt ze dit alsnog kunnen doen MAAR wellicht is daar het beleid anders als hier.. succes!

6. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    mutskuh ik zie overigens in je handtekening dat 1 eileider verstopt zit?? krijg je dan ook een kijkoperatie? dit zou ik namelijk wel "eisen" voordat je evt start met behandelingen hoor!

7. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb 2 keer een hsg gehad. In verschillende ziekenhuizen. De eerste keer kreeg ik geen controlefoto. De 2e keer wel en ik vertelde dat ik dit de vorige keer in het andere ziekenhuis niet gehad had. Ze waren toen toch echt verbaasd en vertelden dat dit toch echt bij het onderzoek hoort...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier geen controlefoto gehad. Maar mijn eileiders waren goed doorgankelijk en er zaten nergens verklevingen. Dus misschien dat het daarom niet gedaan is?

9. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Ja mijn rechter eileider zat dicht Door een verkleving, na 2x hard duwen met inspuiten werd ie doorgankelijk. Kon het ook zien op het beeldscherm.. wss was het daarom zo pijnlijk.. ik denk dat ik toch ff bel naar het ziekenhuis om aan te kaarten dat er mss toch een controle foto gemaakt kan worden..

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ik kreeg ook niet meteen de uitslag, radioloog en gynaecoloog gingen dit eerst bespreken. Kreeg een week erna een afspraak om het te bespreken

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik kreeg dezelfde dag na het HSG onderzoek nog een controlefoto op de radiologie. Volgens mij twee uur later ofzo, weet het niet meer precies.
    Ik hoorde tijdens het onderzoek en bij de controlefoto de uitslag al maar had ook een week later nog een vervolgafspraak. Bij mij zag het er allemaal goed uit verder dus geen vervolgstappen daarna.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier geen controlefoto en ik kreeg de uitslag direct. Die was niet goed (maar dat werd ookal wel duidelijk tijdens het onderzoek ;) )

13. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Ja ik heb ook direct de uitslag gehad. Er zat er 1 verstopt maar die hebben ze met veel kracht open gespoten :D

14. Tearmiss

Tearmiss Actief lid

18 feb 2015
    214
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik wist voor de tijd al dat ik voor een controlefoto moest. Tijdens de HSG zeiden ze dat mijn ene eileider verstopt zat, maar omdat er bij de controlefoto toch vloeistof in de buikholte zat aan die kant gingen ze er bij nader inzien toch vanuit dat hij open was.

Zaten we laatst bij de intake voor iui zei de arts dat hij niet bewezen doorgankelijk was.

Anyways... Denk dat het wel van toegevoegde waard is om een controlefoto te hebben

Deel Deze Pagina