Op dit forum zie ik vaak testen en lijntjes voorbij komen waarvan ik denk... hou je jezelf niet voor de gek? ik weet dat ik met dit topic misschien wel een hele gevoelige snaar raak van mensen maar denk wel dat sommigen onder ons zichzelf gek maken.... ik heb er meer dan 5 jaar over gedaan zwanger te raken (is gelukkig gelukt, natuurlijke weg en hebben nu een mannetje van bijna 17 maanden) en ik weet hoe moeilijk het is om zolang te moeten wachten als je wens zo groot is. elke maand teleurstelling en negatieve testen...(ik ben op een gegeven moment gestopt met testen...) en natuurlijk is een forum ervoor je onzekerheden en verdriet te delen en je vreugde uiteraard!maar ik zie dus zoveel testen voorbijkomen waar geen of nauwelijks een lijntje staat waarvan ik denk: als je het wil zien dan heb je een 'lijntje'...vind dat het een beetje overdreven wordt de laatste tijd...en dan heb ik het over lijntjes na de nod. ook symptomen terwijl er al een menstruatie is opgetreden...natuurlijk hoop je maar het is ook gek makerij vind ik... wilde dit even kwijt en vraag me af of er andere meiden zijn die dit zo zien...?
nou bereid je maar vast voor op een rel Hahaha Maar tsjaa...wat zal ik zeggen... Ik heb gelukkig nooit dat soort vage lijntjes gehad Maar inderdaad.. je kann ook zooo turen omdat je wil dat er iets staat.. en als je lang genoeg tuurt zie je ook een 'lijntje' Moet ook heel eeerlijk bekennen dat ik 9 van die 10 keer van zoon foto ook gewoon echt niks zie...
precies en ik zie ook 9 van de 10 keer helemaal geen lijntje...maar het lijkt of niemand daar wat van durft te zeggen haha! geen nut van dit topic maar er zijn een heeeeeeleboel topics hier waarvan ik geen nut zie dus...dat is ook niet belangrijk blijkbaar haha!
Tjah, als de wens voor een kindje zóó groot is dan hoop je natuurlijk altijd dat er wat te zien is op de test.. En dan ook nog het feit dat de kv testen aardig onder vuur liggen omdat deze de laatste tijd niet zo goed schijnen te zijn. Dus ja, dan ga je twijfelen of er nog wel of geen streepje staat, of het een indroger is of misschien toch wel een positief resultaat. Als je wens heel groot is, is de drang om te testen vaak ook groot. Dus ik snap wel dat veel vrouwen (waar onder ik zelf) zichzelf letterlijk ziek testen.
ik snap het ook wel hoor, daar gaat het niet om. ik schreef al dat ik zelf heeeeeel lang heb moeten wachten...maar inderdaad, je kan jezelf echt ziek maken met de testen en als ik dat lees/zie, schrik ik ervan...ik krijg het er soms helemaal benauwd van hoezeer vrouwen zichzelf gek maken met testen, nog een test (ook als de test al positief is) en met speculeren. alsof het leven alleen daardoor beheersd wordt...dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar vraag me gewoon af of 'we' allemaal er zo over denken, het zo voelen...het lijkt zo'n hetze ofzo...
ik ben het in het geval helemaal mee eens... ik zie vaak zat testen voorbij komen van uhhhh moet ik wat zien en dan ziet iedereen ineens een lijntje.. 2 dagen later komt ie persoon terug ongsteld en al en dan hoor je diezelfde mensen ja ik zag ook geen lijntje hoor... En idd wat er gezegd word hoe meer je na een lijntje tuurt hoe duidelijker ( die in je hoofd word) word.. Je kan het menselijk hoofd zooo beinvloeden met iets willen zien wat er niet is
en dan nog: een test is geen zekerheid...ik had deze maand een licht posi test en ben keihard ongesteld geworden...ik had eerst niet eens willen testen (is laaaaang geleden) maar voelde zwangerschapssymptomen. maar nu bij de volgende keer als die komt, dan wacht ik weer twee weken zoals toen ik zwanger bleek te zijn! als je zwanger bent, ben je het na twee weken ook nog! haha!
goh daar is dit forum toch voor? en het topic voor de tuurtesten is er toch ook voor? waarom mag het dan niet? ik heb ook al testen gehad toen ik zwanger was die niemand hier zag en met de dag werden ze donkerder en zag men ze wel. het gaat gewoon om het te kunnen delen, om meningen te horen. tja een forum is een forum voor iedereen en er zitten zoveel meiden hier dat het onmogelijk is voor iedereen goed te doen en te denken als iedereen.
tuurlijk is een forum daarvoor dat schreef ik ook al...ik laat alleen m'n gedachten gaan want vaak denk ik van alles bij het zien van de testen of het horen van verhalen waarbij naar symptomen 'gezocht' wordt...tuurlijk mag iedereen doen wat zij wil en ik zeg ook niet dat zo'n topic niet 'mag'! alleen zeg ik misschien hardop wat anderen wel denken of gedacht hebben...aan de reacties te zien, zijn er ook anderen die er zo over denken...
eens je aan kinderen begint en je daadwerkelijk aan het klussen bent enzo, is het soms gewoon heel moeilijk om nuchter te blijven
ik snap eigenlijk niet wat je er zo raar aan vindt. De kinderwens is voor velen zo groot, dat dat ze ook aan het twijfelen maakt. En dan is het toch fijn dat ze dat hier kunnen delen? Ik zou willen dat ik dit forum had ontdekt toen wij voor ons 1e kindje gingen. Maar dat was een andere tijd. We hadden toen internet met een inbelverbinding en dacht er eigenlijk niet eens aan om te zoeken naar informatie. Ik zou er in ieder geval veel aan gehad hebben toen. Vooral omdat ik wist (gevoel) dat ik zwanger was, maar de test maar een vaag lijntje liet zien. Nu weet ik dat die test toen eigenlijk al best positief was, maar ik dacht dat beide streepjes dezelfde kleur moesten hebben. Mijn gevoel kwam toen niet overeen met mijn testen. Na ruim een week was ik pas overtuigd van de test. als ik toen mijn 1e test hier had kunnen plaatsen, had ik het al kunnen weten. Dus ik vind het erg fijn dat dat hier allemaal kan.
Ik weet het als ik zwanger ben. En ik test dan ook vroeg. En tot 2x toe was ik wel zwanger na mijn tuurstreepjes. Dus ik vind het wel leuk om die bevestiging al snel te hebben. Mensen die wekenlang achter elkaar testen, of denken nog zwanger te zijn in hun ongesteldheid vind ik een ander verhaal, dan maak je jezelf echt gek. En dit testje was dus echt positief (van mijn zoontje) http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/eerstetest13-05.jpg En deze ook, van de mk http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/divers009.jpg Dus zolang ik weet dat dit soort testjes positief zijn, blijf ik gelijk testen als ik me zwanger voel.
klopt, het forum geeft in sommige gevallen zekerheid en steun. heb ik ook ervaren! ik heb het meer over de hetze van tesen en of het een indroogstreepje/vaag lijntje (en dan heb ik het over heel vaag dwz niet te zien!)/foute test is...ok. ik vroeg het me af, liet m'n gedachten gaan en daar is dit forum ook voor toch? laat iedereen maar doen wat ze wil: gek laten maken, nuchter blijven of ergens tussenin!
als je je zwanger voelt (en je hebt al de ervaringzoals jij had en zoals bij mij afgelopen maand) dan is het idd een ander verhaal , dan wil je bevestiging...maar weken testen en steeds maar weer vage testjes (ik zie dan ook vaak dezelfde namen en 4 topics over hetzelfde) daar word ik een beetje moe van maar goed...laten we er maar over ophouden want iedereen denkt er anders over...en dat is prima! dank voor jullie reacties, ik weet iig dat er meer zijn die er zo over denken (en misschien nog wel meer maar die dat liever niet hardop zeggen!)
mogen die mensen een sprankje hoop hebben!!!!??? als we geen lijn zien of vinden dat ze zichzelf gek maken zeggen we dat hun wel op een tactvolle manier maar jeetje mogen ze ook even een beetje blijdschap hebben... Soms is het al erg genoeg dat het niet wil lukken...kan me voorstellen dat mensen uitkijken naar het testmoment, daarna is het wel een hele grote teleurstelling maar dat is het toch altijd dan wel!? Ik vind het gewoon raar dat je er een topic over opent...en dan ook hier. Ik zeg het gewoon liever in dat topic als ze erom vragen...
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Sommige mensen slaan aardig door, ik denk dat je misschien een topic bedoeld die ook in dit subforum staat. Maar goed toen ik hier net kwam op het forum vond ik dat ook al. Overduidelijk geen streep te zien en toch zien mensen nog iets. En tja dat is dan *** als TS wel ongesteld word. Klinkt lullig maar sommige mensen zien teveel dingen die er niet zijn. Of houden zich vast aan bepaalde dingen terwijl een zwangerschap eigenlijk uitgesloten is. En natuurlijk snap ik de drang ergens ook wel om steeds te testen, maar sommige mensen maken zich erg gek.