Hallo ik lees hier wel eens dat er meiden zijn die twee ovutesten per dag doen. is dit beter? of heeft het niet veel belang? ik zit nu op dag 12. groetjes Cindy
ik deed er zodra streepje dikker werd altijd 2 op een dag ( om 8.00 uur en om 17.00 uur eentje... ) dan was ik wat zekerder dat ik kon bepalen wanneer ik echt de piek had...
het streepje is vandaag een stuk donkerder dan gisteren, misschien dan ook maar met 2 beginnen nu. bedankt Dag, het heeft goed geholpen bij jullie blijkbaar.
ja zeker wat ik ook deed is zodra streepje donkerder werd aan de klus gaan elke dag totdat eisprong was geweest en dan nog om de dag voor een kleine week geklust en zie het resultaat ! Succes!
Theoretisch zou het weinig zin moeten hebben om twee testen op een dag te doen, omdat je de piek meestal ergens in de middag hebt. Het beste kun je de testen dus in de loop van de middag doen en maar eentje per dag. Ik doe het altijd zodra ik uit mijn werk kom om 18.00 uur. Mijn gynaecoloog heeft ook ooit eens gezegd dat je voor je eigen rust beter kunt testen tot de test positief is, en daarna ook gewoon niet meer doen. Dat bespaart ook geld. Succes!
Mijn piek was ook vanmiddag. Want vanmorgen was het een knaltest en net om 17.00 was de ovu negatief !