Hoi dames, Sinds kort dit forum ontdekt en vind het echt geweldig! Ben iedere dag wel aan het lezen... Maar nu m'n vraag... ik lees dat heel veel mensen ovulatietesten gebruiken. Is dit echt dé manier om het snelst zwanger te worden vinden jullie? Ik gebruik ze namelijk niet, maar wil net als zoveel, ook graag heel snel zwanger worden! Lees graag ervaringen van jullie!
Hai freck Het is gerichter ja, het probeert je ei te vinden door de LH piek en dat zie je dan op je test staan dmv twee streepjes eght knallers dan roze/paars of de smiley teken van cb. En dan mag je gaan klussen hihih en hopen dat het raak is in 1 keer... Ik ben ook van start gegaan vandaag ben benieuwt.. Su6
Het is zeker makkelijk om inzicht te krijgen in je cyclus. Maar het hoeft niet te betekenen dat je sneller zwanger wordt dan zonder testen. Als je gewoon altijd om de dag klust, zit je altijd goed!
Ik heb ze 2 jaar gebruikt.. maar helaas niet sneller zwanger geworden. Bij ons moest het 3x via de mmm.... Terwijl we beide heel vruchtbaar zijn maar gewoon niet zwanger raakte. Het gebruik van ovu testen betekent dus lang niet altijd dat je er sneller door zwanger raakt.
1e ronde... Meteen ovu testen gebruikt voor de 1e ronde 1e kindje en ik denk nu vandaag (5 dagen voor NOD) Zwanger te zijn. Had al een heeeeeeel licht streepje, dus ik kan denk ik wel stellen dat het veel gerichter is. Het is nu alleen nog allemaal zo onwerkelijk!
Nou je kunt ook zorgen dat je om de dag sex hebt. De ovutesten zorgen er natuurlijk niet voor dat je zwanger wordt alleen vindt je zo je ei makkelijk. Ik vindt het zelf veel leuker om het zo te proberen, als je nu al lang bezig bent zou ik ze wel gebruiken.
Volgens haar onderschrift zit ze pas in ronde 2 Vind dat zelf nogal vroeg om al aan de ovutesten te gaan.. maarja.. wie ben ik
Ik vind het fijn. Momenteel zit ik in ronde 6 en ik heb pas voor het eerst gebruik gemaakt van ovulatietesten. Ik ben er deze maand achter gekomen dat ik de afgelopen maanden te vroeg ben gestopt met klussen. Mijn ei blijkt (deze cyclus) 11 dagen voor NOD te zitten, terwijl ik altijd dacht dat dit 14 dagen was. Hoop dat het deze maand raak ik en dan zeg ik 'ja' op jouw vraag, want dan gaat het voor mij sneller door de testen.
Ik wilde gewoon weten of ik mijn eisprong zou hebben en wanneer want mijn eerste cyclus was heel lang! 46 dagen. Dus ik denk baat het niet schaad het niet.. Nu zit ik ook al op dat 37.... maar mijn vroege test geeft nu wel een streepje.. dus het is ieder zo haar eigen keus. Ik vind het wel makkelijk in ieder geval.
@Amandie maar ik vindt jouw`n situatie ook echt wat anders en dan zou ik het ook gebruiken. Maar het is idd een persoonlijke keuze. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Bij mij wel . September 2011 gestopt met Nuvaring. Elke keer cyclussen van 50-57 dagen. Wilde niet temperaturen ivm zelfde tijdstip temperaturen en temeraturen in het weekend. Eenmaal wakker slaap ik niet meer. Door de weeks stond ik om kwart over 6 op dus tsja. Na ronde 2 werd ik ongeduldig, ook door de lange cyclussen. Ovulatietesten gaan gebruiken van Sensitest, nog steeds een beetje gissen wat een knaller was. Daarnaast toen clear blue digitaal met smiley gaan gebruiken, op de dagen dat ik voor mijn gevoel een positieve Sensitest test had. Na 8 maanden, in ronde 3 gelijk zwanger.
Bij ons oudste toen we probeerden heb ik de temperatuurmethode gebruikt (geen ovulatietesten). Bij de 2e heb ik de temperatuurmethode en ovulatietesten gebruikt omdat ik een aandoening heb van de schildklier. Idem bij nr.3 en telkens raak de miskramen waren ervoor ook zonder deze gelukt. Als je de hulpmiddelen hebt waarom kan men ze dan ook niet gebruiken als het maar een positief resultaat opleverd niet ??!!!
Zo is het ook! Ik was bij onze eerste vrijwel direct zwanger... maar dat zegt natuurlijk ook niets voor een 2e. Voor hetzelfde geld lukt het niet of duurt het heel lang. Gaan we natuurlijk niet vanuit, want positief denken helpt altijd . Bedankt voor jullie reacties!! Denk dat ik het deze maand nog even zo doe, en als het dan niet lukt, ik ook ovu testen ga kopen...
Hoi Freck, zie mijn onderschrift! Wij hadden gewoon niet zoveel behoefte om twee weken achter elkaar om de dag te vrijen en hebben toen besloten de testen eens te gebruiken Doen waar je je goed bij voelt!
ik heb ze ook gebruikt door een onregelmatige cyclus. Ronde 1 eerste kindje gelijk raak. Nu zwanger van 2e kindje ook eerste ronde raak. Nou moet ik zeggen dat ik erg geluk heb gehad hoor. Als je ze wil gaan gebruiken en omdat je een lange cyclus hebt zaou ik je aanraden om de testen via internet te bestellen. Bv. sensitest of matcare. Dat scheelt heel veel in de kosten en werken prima. Althans bij mij was dat het geval! Succes