Donkere ovutest (icm orgametril)?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roetje08, 23 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Na zoveel weken wachten zonder menstruatie of positieve ovutest/zwtest heb ik van de huisarts een voorschrift voor orgametril gekregen, de gyn zei dat ik dit mocht opstarten. Toch nog een weekje afgewacht, maar gisteren dan toch begonnen. Heb al hele dag krampen en dacht om toch eens een ovutest te doen, is die bijna positief.. Zou dit kunnen komen door de orgametril? Hier zit lynestrenol in, dit heeft ongeveer dezelfde werking als het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron. In de bijsluiter staat dat dit middel ook een eisprong tegenhoudt. Ik ga vanavond nog eens testen, maar wilde hier eens horen voor ik de tweede pil van de kuur inneem..

Bijgevoegde bestanden:

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ik zou de kuur zeker afmaken. Geen idee wat de werking zou zijn als je hem nu niet af maakt en zou dat ook zeker niet zelf gaan experimenteren.

3. Roetje08

Ja, je hebt natuurlijk gelijk, beetje van slag dat ik plots die test zo zag liggen :) heb hem gelijk ingenomen. Zal het de komende dagen wel zien wat de ovutesten doen.

Bioluun vindt dit leuk.
  4. Roetje08

:o:

Bijgevoegde bestanden:

5. Miltje

Miltje Niet meer actief

Nog niet toch? Zulke heb ik al een paar dagen. Maar ze moeten nog knallen en denk morgen bij mij.
    Heb je nog vanavond getest ?

6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik denk dat je toch nog een eisprong gaat krijgen. Dit lijkt zeker het begin van je piek te zijn.

Ik gebruik Utrogestan, progesteron. Een tijd geleden moest ik van mijn gyn toendertijd in het weekend starten met Utrogestan, omdat hij echt dacht dat mijn eisprong was geweest. Maar bleek niet zo te zijn; had een paar dagen later een positieve ovulatietest (terwijl ik dus al een aantal dagen utro gebruikte, en ze zeggen dat ook dat een eisprong kan tegenhouden) Ik had doorgetest omdat het me niet lekker zat.

Dus het kan, haha :p

7. Roetje08

Nee, inderdaad net niet, test van deze avond is weer lichter.. Misschien morgen :)

Fijn te horen dat het toch nog kan. Maar zou het raar vinden dat ik na 70 dagen plots een eisprong zou hebben op het punt dat ik met de kuur begonnen ben. Denk ook niet dat het dan eentje van goeie kwaliteit zou zijn. Ga al blij zijn als ik eindelijk eens bloed mag zien na zoveel maanden. :)

8. Roetje08

Dag 3 van de donkere ovutesten. Test ik te geconcentreerd misschien? Ben opgestaan en heb gedronken en geplast, dan 1,5-2 uur niet gedronken en geplast en dan test gedaan.
    22/12 met orgametril begonnen en ik neem ze omstreeks 14u30 (vandaag dus de 4de pil)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina