Voor een vriendin graag hulp gevraagd.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sennie, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Goedemorgen dames. Ik vraag hier even voor een vriendin jullie ogen en ervaring. Ze is al 7 jaar bezig voor een kindje maar zij en haar partner zijn bestempeld als onbegrepen onvruchtbaar. Nou had ze eergisteren ochtend en test gedaan en heeft mij daar een foto van gestuurd. Ik dacht eerst dat het een ovulatietest van de action was maar ze zei dat het wel om een zwangerschapstest ging van het internet. Afijn op de test staat dus een best duidelijke roze streep. Ik heb haar geadviseerd om met de kruidvattesten te gaan testen. En daar stuurde ze mij vanmorgen en test van met een heel licht streepje. Ze zei dat het streepje binnen de 5 min kwam. Morgen is haar nod. Wat denken jullie is ze zwanger of niet?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #2 RoGiJuLi, 24 jan 2017
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
    Volgens mij is dit idd de ovu test van de action (ben er bijna 100% zeker van) en dan reageert de kv daar nu ook op en zal ze wellicht tegen haar piek aanzitten.

Ik durf niet te zeggen of ze zwanger is. Ik vind het streepje op de kv namelijk enorm vaag. Zeker in vergelijking met de test van eergisteren.
    Welk merk zegt zij dan dat de test van eergisteren is?

En wanneer was haar eisprong? En hoe heeft ze die gevonden?

Ik hoop wel dat ze zwanger is, zeker na zoveel jaren.

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik zie wel een streepje. Hopelijk loopt hij mooi op.

4. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Het merk weet ze niet, ze zegt dat ze ze van een vriendin heeft gekregen. Ze zegt 11 januari een positieve ovulatie test te hebben gehad. Ik dacht zelf ook echt dat dit ovulatie test van de action was maar ze zei echt van niet. Dus weet niet goed wat te zeggen ook tegen haar. Want ik hoop natuurlijk ook Dat ze nu na 7 jaar eindelijk zwanger is dus wil niet de partypooper zijn.:(

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat snap ik. Je zou kunnen adviseren over 2 dagen nogmaals te testen met de kv.
    Als ze zwanger is moet hij zijn opgelopen.
    Je kan zeggen dat je de paarse niet vertrouwt omdat je het merk niet weet en je aan de kv test nog twijfelt aangezien het streepje zo licht is (en de kv ook wel grijze indrogers geeft)
    Maar dat deze wel betrouwbaar is als het streepje roze op loopt.

Trouwens op 11 jan posi ovu is uiterlijk 13 jan haar ei en vandaag is ze dan 11 dpo.
    De test van eergisteren is dan van 9 dpo en dan lijkt het streepje mij een beetje te donker (mocht het toch een zwangerschapstest zijn).

6. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Helaas kan ik je niet helpen, want hier heb ik niet zo heel veel verstand van qua testen. Echter wil ik je nog wel meegeven dat jij dan niet de partypooper bent. Ik snap je gevoel wel, want jij zegt dan misschien van dat je het niet zeker weet, maar dan alsnog kan jij er niets aan doen. Ik zou het juist graag eerlijk van een vriendin willen horen die van mijn situatie afweet. Juist om er dan misschien wel even over te kletsen of om even desnoods mijn emoties te uiten. Ik denk dat je vriendin ook wel weet dat je hoopt dat ze eindelijk een positieve test in handen heeft!

Desalniettemin snap ik je gevoel wel. Ik hoop dat ze zwanger is en dat haar testen gaan oplopen. Ik ben het met het advies van RoGiJuLi eens om over twee dagen nog een test te doen! Om zo te kijken of de tests inderdaad zijn opgelopen. Mijn duimen draaien voor je vriendin, wat zou het "mooi" zijn om na zo lang bezig te zijn geweest voor een kindje dan ook echt daadwerkelijk zwanger te zijn!

7. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Heb nu inderdaad tegen haar gezegd dat het nog niet zeker is en dat haar testjes moeten gaan oplopen. Maar uiteraard dat ik hoop dat ze zwanger is. Vind het gewoon heel moeilijk omdat ik al wel een dochtertje heb mogen krijgen en zijn nog steeds niet blijvend zwanger is geraakt. Ze heeft in het verleden wel miskramen gehad dus dat maakt het ook nog gevoeliger natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte als ik iets weet:D

8. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ik heb nog nooit een lijntje gehad met die kV 2. Voor 5 euro als ik niet zwanger was

Zo een test had ik ook voor mijn NOD

Ik denk wel dat er wat zit maar Mischien een eventuele vroege miskraam als ze als op haar NOD zit

Ik hoop echt dat die oploopt je kan morgen ook nog eentje doen of straks ik bleef ze doen en ze werden al na een halve dag al steeds meer zichtbaarder

Action test geen ervaring mee

9. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    ik heb ook valse lijntjes op me kv testen gehad zie mij album
    was ook blijkbaar me eisprong waar die op reageerde

en als die paarse geen ovulatie test is zou ik overmorgen nog ff een keer testen of met de clear blue indicator

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Kan ze niet een digitale doen?
    Ik heb vroeger ook wel zulke zwangerschapstesten gehad met een paarse dop, een jaar of 3/4 geleden voor de zwangerschap van mijn zoontje, maar weet niet meer welk merk dat was, iig via internet toen besteld.
    Verder zie ik op de kv ook een streepje!

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik zie op beide een streepje maar of ze roze zijn kan ik niet goed zien. Hopelijk voor haar lopen ze op en wordt het duidelijker.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry maar waarom al gelijk spreken van een eventuele miskraam??
    Ze zit pas op ong. 11 dpo! Stel dat de lijntjes van hcg zijn dan test je op 11 dpo nog lichte lijntjes (sommige zelfs nog negatief) en zegt dat compleet niks over wel of geen miskraam.
    Gelijk over een eventuele miskraam beginnen vind ik wat ongepast en totaal niet aan de orde.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wauw wat zou dat geweldig zijn zeg. Ik duim heel hard voor je vriendin dat de testen oplopen!

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Haha wat een redenatie.. ze zit nog voor nod en vanwege een streepje heb je t over een vroege midkraam wanneer ze op nod zit?
    Kun je in de toekomst kijken.
    Sowieso wat voor nod misgaat is geen vroege miskraam. Een miskraam heb je na nod met duidelijk positieve testen..
    Zo loopt t percentage miskramen idd wel op..

Ts even laten doortesten komende dagen. Ik zie zeker iets maar te vaag om echt positief te noemen

15. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Helaas is ze gisteren hevig gaan bloeden en was de test vanmorgen negatief. Ze is er helemaal stuk van en zegt nooit moeder te mogen worden. Ik heb haar uiteraard gezegd hoop te houden. Maar moet zeggen dat ik ook niet goed weet hoe ik haar nu een hart onder de riem moet steken. Hopelijk zal ze snel zwanger zijn!! Dank jullie wel voor het meekijken dames. 😘😘

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wat balen voor haar meid!
    Heeft ze al wel iui of ivf gehad?

17. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Nee ze mag volgende maand contact opnemen met het ziekenhuis over een eventuele behandeling. Maar omdat er niks gevonden was wat er mis kon zijn moesten ze het eerst nog even zelf proberen. Maar ze zei net al dat ze het liefst deze maand al een gesprek had gehad met een arts. Het wachten word natuurlijk steeds moeilijker nu.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja snap ik! Heb zelf ook die "stempel" gehad na alle onderzoeken, maar wij mochten gelukkig wel gelijk met iui beginnen en hoefde het niet zelf nog een tijd te proberen :)

Deel Deze Pagina