Positieve slaapverhalen gezocht: baby 8 weken slaapt niet uit zichzelf

Discussie in 'Verzorging' gestart door Nina90, 1 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina90

    Nina90 Actief lid

    7 sep 2022
    147
    213
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal. Onze baby van 8 weken slaapt overdag alleen in de draagdoek. Op zich gezellig maar het eind van mijn verlof komt eraan en ik denk dan echt hoe gaan we dat doen? Als je haar in haar bedje legt en ze slaapt niet diep dan wordt ze wakker, lekker lachen en gezellig doen maar slapen ho maar. In de nacht gaat het wel goed in haar eigen bedje maar wel alleen als ze eerst minstens 20 minuten in de armen heeft geslapen. Waarvan 9 van de 10 keer ze tijdens het voeden in slaap gevallen is. Geregeld wordt ze al eerder dan die 20 minuten wakker en dan begint het weer opnieuw. De nachten zijn lang daardoor. Overdag maakt het eigenlijk niet uit hoe lang we wachten ze wordt gewoon wakker als we haar neerleggen.

    Ze is overigens super vrolijk en dus heel alert en wakker. Maar ik zou mijn handen wel weer wat meer vrij willen…

    waar ik naar op zoek ben is niet eens perse tips, maar moeders die dit herkennen en alweer wat verder zijn en hoe het nu gaat. Of en hoe dit goed komt
     
  2. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    195
    174
    43
    Vrouw
    Het komt goed! Maar als je in de fase zit denk je dat het nooit goed komt.
    Mijn dochter heeft tot 10 weken meeste dutjes kinderwagen of slaapzak gedaan.
    Vanaf 10 weken het ochtendslaapje in bed geoefend. White noise aan, inbakeren, kus en weglopen. Huilt ze, elke 5 minuten erheen om fop te geven. Eerst duurde het 20 min voordat ze sliep, en hooguit 40 minuten dat ze achter elkaar sliep. Na een week sliep ze na 10 minuten en kon ze soms langer slapen dan 45 min.
    Toen oxhtendslaapje goed ging, gingen we middag dut ook oefenen.

    Maar heeft hier wel even geduurd dus, moesten echt oefenen en doorzetten met wakker wegleggen. Maar na een poosje had ze het door en nu is ze echt n slaapkopje.
     
    Nina90 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.639
    26.235
    113
    Vrouw
    Dutjes kwamen vanzelf goed was onze ervaring. S avonds tja... onze 4 jarige slaapt ook pas nadat 1 van ons een half uur bij hem ligt. Mijn man zei gister nog: ze zijn maar even klein ♡

    Onze baby ligt nog naast ons.
     
    nosilla, Zoe123 en Nina90 vinden dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.057
    3.128
    113
    Mn dochter van bijna 10 slaapt nooit meer bij me.
     
  5. Puttertje

    Puttertje Actief lid

    12 mei 2022
    337
    531
    93
    Vrouw
    Hou vol, er is licht aan het einde van de tunnel! ;)
    Onze dochter had last van verborgen reflux en deed om die reden de eerste vijf maanden al haar slaapjes in een draagdoek. Wat voelden die maanden zwaar en uitzichtloos en wat maakte ik me zorgen toen ze na vier maanden naar de opvang moest. Toen ze vijf maanden was, lukte het de opvang om haar ingebakerd te laten slapen en kort daarna lukte dat thuis plots ook. Tot ze acht maanden was heeft ze alleen maar hazenslaapjes van 30 minuten gedaan maar sindsdien is het een heerlijke slaapster. Hopelijk kun je hier wat hoop uit putten!
     
    Nina90 vindt dit leuk.
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.460
    944
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Het komt zeker goed :) hier sliepen beide kids ook de eerste weken alleen maar op ons of in draagzak. Weet nog dat ik er toen soms helemaal gek van werd omdat ik geen kant op kon maar achteraf had ik wel spijt dat ik er toen te weinig van heb kunnen genieten want dat hele kleine is er zo af. Denk dat rond 7-8 weken het lukte om overdag ze in het eigen bedje te leggen en vanaf toen ging het eigenlijk ook wel vanzelf goed. Hang on there!
     
    Nina90 vindt dit leuk.
  7. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    203
    150
    43
    Vrouw
    Hier hetzelfde! Zoon is nu 7 maanden en het gaat stukken beter. Vaak valt hij nu uit zichzelf in slaap. Wel op de opvang nog steeds moeite met slapen en ook nog steeds moeite met overdag langer dan 40 minuten slapen. In de nacht gaat het wel, maar nog steeds meerdere keren kort wakker (meestal slaapt hij meteen weer zodra we z’n speentje terug geven).

    We zijn ergens rond 8 weken begonnen minimaal 1 slaapje in z’n wiegje te doen met bijbehorende ritueeltje (inbakeren+speentje+muziekje). Vaak zat ik dan een kwartier lang bij een huilende baby, over z’n buikje aaien, over z’n oogjes strijken… Als het daarna echt niet ging haalde ik hem eruit. Ik had toen niet het idee dat het hielp, maar toch ging het langzaam beter. Wie weet dus toch een tip :)

    Misschien gewoon gevoelige kindjes die graag bij mama en papa zijn….
     
    Nina90 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.054
    14.321
    113
    Hier twee stuks flink verborgen reflux, dus het was vrij logisch dat die het beter deden in een draagdoek dan in een bed.

    Gelukkig voor R hadden we die ellende met G al gehad en waren daar al op voorbereid. Slowcooker voor je eten, bulk koken wanneer kan en je vriezer er mee volplempen.

    Het komt goed, het duurt alleen even dus maak het intussen jezelf vooral zo makkelijk mogelijk.
     
    Nina90 vindt dit leuk.
  9. Nina90

    Nina90 Actief lid

    7 sep 2022
    147
    213
    43
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie lieve antwoorden!! Het blijft hier wisselend gaan. Helaas wordt het ook steeds lastiger in de draagdoek omdat ze echt van alle geluiden of bewegingen wakker wordt. Dat is pittig want weinig slaap heeft natuurlijk ook weer effect op de slaap. Ik weet ook gewoon echt niet hoe en wanneer ik het slapen in eigen bedje overdag dan moet doen. Gisteren was ze vanaf half 5 moe maar niet in slaap te krijgen en uiteindelijk lukte het haar om half 10 pas in slaap te krijgen.
    Laten huilen is mijn stijl niet en ik denk dat het ook niet werkt bij haar omdat ze zo overstuur raakt, dan slaap je niet.. ik vraag me gewoon af of ik al een slaapcoach in de armen moet nemen of nog even de Newborn fase af moet wachten…
     
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.284
    6.818
    113
    Vrouw
    @Nina90, hier niet per se een succesverhaal, maar wel heel herkenbaar. Mijn derde zoontje heeft het eerste jaar vrijwel niet in bed geslapen. Het was of aan de borst in aan slaap vallen, of onderweg of in de draagdoek. Er zijn veel rondjes gefietst (maxicosi in de bakfiets) en gewandeld met de wagen. Het dragen was ik op een gegeven moment helemaal zat. We hebben in het begin zijn bedje nog wel eens geprobeerd, maar wanneer dat iedere keer niet lukt, zit je jezelf daar alleen maar op te vreten. Ik had er de energie op gegeven moment niet meer voor. Het was ook coronatijd (dus thuis werken en minder/geen opvang), dus we zijn echt heel veel op pad geweest met hem. Rond z'n eerste verjaardag sliep hij opeens bij de opvang 1-2 uur in bed. Ik maakte me er meteen zorgen over ;) Het kwam dus wel. En ik denk dat als je blijft proberen, het wel een keer komt. Maar je moet er wel mentaal ook klaar voor zijn.
     

Deel Deze Pagina