Een vraagje Op 25/9 begon ‘s avonds mijn menstruatie. Dag 1 van mijn nieuwe cyclus dus. Dit stopte op 29/9. Ik dacht zo rond dag 10 te beginnen met ovulatietesten.. Op 1/10 (dag 7 dus) voelde ik ineens wat gekke kleine steekjes rond de plek van mijn eierstokken (dus ik dacht: aha er begint langzaam wat), en op dag 8 (2/10) voelde ik ineens zowel links en rechts een hele duidelijke steek in de ochtend. Niet super pijnlijk maar wel heel duidelijk. Ongeveer een uur na elkaar. Ik dacht dat ik zo vroeg niet zou kunnen ovuleren!? Even gecontroleerd: een beetje rekbaar slijm.. vraag 1: kan dit echt al de ovulatie zijn? Zo vroeg? Of voelen anderen dit ook wel eens, op andere momenten -nog voor de ovulatie? Vraag 2: ik voelde dit in de vroege ochtend, maar ik kwam pas ‘s avonds thuis. We hebben dus pas ‘s avonds seks kunnen hebben. Als dit de ovulatie was, was dit te laat vrees ik?
Ik vermoed niet dat dit jouw ei al was zo vroeg ... of je cyclus moet standaard op 21-22 dagen of korter liggen .
Je had gelijk, net pas een KNAL positieve ovulatietest. Dus morgen ongeveer waarschijnlijk eisprong. Ook wat vroeg, volgens ‘standaardberekening’ zou dat vrijdag zijn maar dus wel heel regelmatig.