Hygiene laat te wensen over, wat te doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by joos1, Aug 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Hoi,

ondanks dat ik mij voorgenomen heb mezelf niet gek te maken knaagt dit toch aan mij en wil ik het graag aan je voorleggen.

Ik heb dit ook al in een ander topic geplaatst, maar graag willen weten hoe een pro hierover denkt:

Wij logeren sinds een week bij franse vrienden en bij nadere inspectie blijken ze het niet al te ruim te nemen met de hygiene.

De koelkast is gewoonweg ranzig; schimmel in de ijs-dispenser, vieze plakkaten en etensresten in de koelkast zelf etcetc.

Nu heb ik mij uiteraard al voorgenomen niet meer uit die koelkast te eten wanneer artikelen al geopend zijn geweest, maar ik heb nu dus wel al een week lang onwetend uit dat ding gegeten.

Nu ligt als klap op de vuurpijl mijn vriend ook al ziek op bed.

Nu komt de vraag: moet ik mij bij terugkomst in Nederland laten testen op listeria of aanverwante aandoeningen of is dit alleen nodig wanneer ik symptomen hiervan heb (alhoewel ik begreep dat dit ook symptoomloos kan verlopen) ?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Joos1,

hoe is het intussen? Je hoeft je inderdaad alleen maar te laten testen als je symptomen krijgt. Ik snap je ongerustheid wel hoor, want het is niet prettig in die omstandigheden te leven. Maar we kunnen niet alle zwangeren die mogelijk in aanraking zijn gekomen met listeria bv laten testen, dat wordt te duur en kan voor onnodige ongerustheid zorgen. Maar je zult het wellicht ook al met je zorgverlener hebben besproken.

groetjes Brigitte

Share This Page