Beste verloskundigen. Ik heb een vraag over buikkrampjes. Iets waar ik (gelukkig) niet bekend mee ben. Mijn zoon is nu 13 weken oftewel 3 maanden oud. Hij heeft is zijn jonge leventje in de eerste 2-3 maanden gelukkig geen buikkrampjes gehad. Als ik anderen om me heen zag was ik daar blij van. Het is erg lastig voor moeder en kind. Mijn zoon is nu dus 3 maanden dus ik dacht dat komt ook niet meer. Dat wordt tenminste ook gezegd. Dat baby's de eerste 3 maanden last hebben van krampjes. Maar nu was ik hem gisteren avond de late fles aan het geven en hij werd halverwege heel onrustig. Eerst dacht ik dat de fles niet goed doorliep, maar al snel kwam ik er achter dat hij buikkramp had. Of nou ja in ieder geval iets met zijn buik. Hij heeft gegild, wel 4 uur lang. Flinke boeren gelaten en ook nog wat winden die een aardbeving kunnen veroorzaken. Maar het heeft 4 uur aangehouden. Vond het vreselijk hem zo te zien pijn hebben. Heb natuurlijk van alles geprobeert, maar ja... Uiteindelijk viel hij om 3 uur 's nachts in slaap. En af en toe hoorde ik hem nog wel een beetje kermen in zijn slaap. Is dit de beroemde buikkramp? Kan dat? Dat dat nu pas na 3 maanden op komt zetten? Of heeft hij gewoon een koudje gevat en daardoor last van zijn buikje gekregen. Maar dan had ik wel een poepluier verwacht en die is er niet geweest vannacht. Oooo sorry voor dit lange verhaal. Hoop dat jullie weten wat het was. Ik stond vannacht bijna op het punt naar de huisartsenpost te gaan. Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoord!
hoi ik vind dit niet klinken als buikkramp. Als hij zo heeft gegild en het duurde zo lang dan is het toch iets anders geweest. Ik zou het even overleggen met je huisarts. Mirjam