Ongepland snel zwanger van 2e

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Elsje1234, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje1234

Elsje1234 Nieuw lid

4 jan 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Ik zit er best mee... Ik ben snel weer zwanger van de 2e en daarvan geschrokken. Ik voel me erg gestresst en niet goed over deze zwangerschap. Mijn dochter is nu 10 maanden en ik ben 4 weken zwanger. Ik voel me ontzettend schuldig tegenover mijn dochtertje. Ze heeft me nog echt nodig.. Ik ben bang dat ik door de lichamelijke klachten van de zwangerschap haar eventueel niet goed kan verzorgen en aandacht geven die ze nodig heeft. Ook als die kleine er is zal er minder tijd voor haar zijn en ze is nog zo klein! Wat moet ik nou doen, ik was blij op het moment van ontdekking totdat ik nadacht over de gevolgen. Ik voel me zo down hierover en zo schuldig.. ik slaap slecht en voel me erg gestresst. Ik weet niet wat ik nu moet doen..:(

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Rustig, het komt goed! Ik bleek na 8 maanden ook onverwacht zwanger van de tweede. De eerste dagen was ik wel blij, maar ook erg verward, in shock, en ik voelde me inderdaad ook erg schuldig naar mijn dochter. Het eerste trimester was wederom niet makkelijk qua misselijkheid en al een baby in huis, maar het is allemaal goedgekomen en mijn dochter is me echt niet minder lief gaan vinden. Geef jezelf tijd om te wennen aan het idee, je gaat echt vanzelf openstaan voor deze zwangerschap :)

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Joh, waarom je schuldig voelen? Het is nu eenmaal gebeurd en je deed het niet expres.
    Los daarvan: waarom zou je geen goede moeder zijn als ze in leeftijd dicht op elkaar zitten? Mijn broer en ik schelen anderhalf jaar (dus hij was 9 maanden toen ze zwanger werd van mij) en daar hebben we allebei nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, was prima met samen spelen etc. En omdat hij nog zo jong was bij mijn geboorte, is hij ook nooit jaloers geweest oid. Vind het ook niet belachelijk snel, hooguit voor jouzelf fysiek.

Kortom: vind je de zwangerschap op zich wél tof? Probeer het dan los te laten, en geniet ervan en van je dochtertje nu je d'r nog voor je alleen hebt! Komt allemaal goed straks met twee kindjes :)

4. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Hier na 6 mnd weer zwanger..
    Isallemaal goed gekomen..
    Gefeliciteerd!
    En het is even zwaar in t begin maar nu heb ik 2 peuterdames en ze zijn zo leuk samen !

5. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar! En het kan zelfs nog sneller, mijn kinderen schelen net 11 maanden.

Ik was helemaal niet blij met mijn 2de zwangerschap. Wat heb ik mijn rot en schuldig gevoeld tegenover mijn oudste. De eerste maanden na de geboorte van zijn broertje waren ook enorm heftig. Nu is dat wel heel anders. Twee heerlijke kinderen die elkaar helemaal het einde vinden en met elkaar spelen zonder dat ik daar naar om hoeft te kijken. Meestal dan, de jongste is nu echt een boefje aan het worden en lekker aan het uitdagen. Lekker druk dus.

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn oudste was 15 maanden toen ik zwanger raakte van de jongste. Qua leeftijd was het niet snel. Echter hadden we 2 van te voren bedacht om een poging te gaan wagen en toen was het dus direct raak. Mijn man heeft hier echt even moeite mee gehad. Gelukkig allemaal goedgekomen. Juist heel leuk als ze samen kunnen opgroeien.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Ik en m'n broertje schelen 13 maanden, ik ben zo ver ik weet nooit aandacht tekort gekomen hoor. :)
    Als je het schuldgevoel naar je dochter even wegzet, ben je dan wel blij met de zwangerschap, is het kindje gewenst? Zo ja, dan komt het echt wel goed :)

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd.
    Mijn dochter is net 9 maanden en van zaterdag alweer 8 weken zwanger ook niet gepland. Door de zwangerschap ben ik erg duizelig, Lage bloeddruk, hierdoor durf ik niet met haar de trap op te lopen om haar in bed te leggen voor haar middag slaapje. Ik ga nu dus samen met haar op de bank liggen zij boven op men buik en laat haar daar slapen. Gelijk een extra knuffel moment met haar. Ook omdat ik me even schuldig heb gevoeld. Maar ik ben nu het nog even kan extra met haar aan het spelen of aan het knuffelen. Grootste voordeel van dat ze zo klein zijn ze snappen het nog niet helemaal en wanneer ze het besef krijgen dat ze alleen zijn komt broertje of zusje al. Dus ze weten straks niet anders dan dat ze samen zijn.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij mij zat er ook maar 9 maanden tussen en de zwangerschap is me reuze meegevallen. Ook de eerste jaren vielen me reuze mee omdat ik er toch al in zat, het ging in een rit door. En ze sliepen beide overdag tegelijkertijd :D
    Nu ze wat ouder zijn hebben ze veel aan elkaar, wat mij juist weer meer rust geeft omdat ze elkaar vermaken en ik dat niet de hele dag hoef te doen ;)
    Veel dingen (zoals bijvoorbeeld zwemles) doen ze ook lekker tegelijk, wat juist veel rust geeft.

Wat ik je nog wel wil adviseren is investeer in een goede duowagen! Die was voor mij echt onmisbaar.
    En probeer er van te genieten, het komt echt allemaal goed!

10. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Hier zat er 7 maanden tussen voor ik weer zwanger was. En dat beviel zo goed dat een derde ook snel zou mogen komen. Praktisch is het best handig. Je kunt spullen laten staan. Je hoeft veel dingen niet lang te bewaren. Het speelgoed is grotendeels voor 1 leeftijdsgroep. Met wat geluk dutten ze samen. Ik heb maar twee grote nadelen ervaren. En dat was hoogzwanger moeten tillen en bukken. En als je alleen bent kan je geen twee tegelijk troosten en moet je soms kiezen. Maar daar krijg je ook je ritme in om dat veel te voorkomen. Zodra beiden kinderen weer in een ritme zitten hebben ze optijd wat ze nodig hebben en loopt de machine weer.

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn dochters schelen iets minder dan 1 jaar en 10 maanden. En ik vind het kleine leeftijdsverschil juist ideaal. Als ik bij de eerste geen keizersnede had gehad dan hadden we ze nog wel wat dichter op elkaar willen hebben. Je oudste kindje zal altijd aandacht moeten inleveren als er een tweede komt. Ik vond het juist fijn dat ze nog niet de leeftijd had dat ze zich daar bewust van was. Ze is bijvoorbeeld ook nooit jaloers geweest.
    Het komt allemaal wel goed. Probeer je niet te druk te maken. Je kan er nu toch niets meer aan veranderen.

12. Elsje1234

Elsje1234 Nieuw lid

4 jan 2017
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Bedankt voor jullie berichten. Heel fijn deze reacties en ben wat gekalmeerd. Als ik al mijn zorgen opzij zet dat ben ik blij met deze zwangerschap. Eerst nog even de 7 weken echo afwachten of het hartje klopt. Moet wel nog flink wennen en zorgen zijn ook nog niet weg..

Hoe hebben jullie je voorbereid? Nog nare reacties uit je omgeving?

Groetjes Elsje

13. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik was na 6 maanden zwanger van nr. 2, bewust zodat ze lekker veel aan elkaar hebben :) Ik zie vooral veel voordelen.

14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Helemaal geen nare reacties of opmerkingen. Familie was superblij! En ook leuk om ze nu te verrassen want bij baby1 zaten ze er echt op te wachten. De enkeling die het wel een 'ongelukje' noemt spreek ik meteen tegen door te zeggen dat ik het liever een groot cadeau noem ;)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Precies, onze eerste was geen ongelukje, maar een verrassing :D

Deel Deze Pagina