eerste echo goed, twee weken later geen vruchtje meer te zien

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bernese, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Wij waren in verwachting van onze eerste. Twee weken geleden de eerste echo. Alles zag er prima uit. Een mooi kloppend hartje! We waren in de wolken. We waren een week minder ver dan we dachten 9 week en 2 dagen volgens echo. Daarom zouden we 2 week later nog een echo krijgen om wat zekerder te zijn van de uitgerekende datum. Vandaag was dat zover.

De vorige keer zagen we het direct. Apparaat op mijn buik en daar was het. Vandaag moesten ze even zoeken, maar was ook stagiair dus wij dachten heel normaal. Totdat de echoscopiste het even over nam. De baarmoeder en dooierzakje waren goed zichtbaar. Maar de vrucht was weg. Ze vroeg mij direct of ik ook bloedverlies had gehad. Helemaal niks! Er wordt ons gezegd dat het toch een miskraam was en dat de bloeding nog moest komen.

Ik kan er helemaal niet bij. Heb geen moment gedacht dat het niet goed was! We zijn erg geschrokken en verdrietig! Net iedereen het blijde nieuws verteld. Werd bij de vorige echo ook gezegd dat we het wel konden gaan vertellen!

ben heel benieuwd of er meer zijn die dit hebben mee gemaakt. Vind het zo raar. Vruchtje kan toch niet zomaar weg zijn!

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Nee, dit is inderdaad een vreemd verhaal! Als je al een kloppend hartje hebt gezien met een week of 7 en dus ook een vruchtje, dan zou je nu, als het een miskraam is, toch een vruchtje zonder kloppend hartje verwachten, maar niet niets?? Heel raar..

Ik hoop voor je dat het vruchtje verstoppertje heeft gespeeld! Ik denk dat ik in jouw schoenen, zo zonder krampen, bloedverlies of wat dan ook, niet zomaar blind uit zou kunnen gaan van een miskraam! Ik zou dan bijvoorbeeld over 2 dagen nog een echo willen. Of bij de gynaecoloog van mijn part.

Sterkte hoor!!

3. Roosje000

Roosje000 Actief lid

11 mrt 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Wat een schrik :( Ik kan je alleen maar sterkte wensen, ik heb niet hetzelfde meegemaakt, bij mijn missed abortion was wel een vruchtje te zien zonder hartactie. Wat heb je afgesproken met de echoscopiste, moet je nog terugkomen? Misschien idd goed om te overleggen met verloskundige of gynaecoloog!
    Sterkte!!

Deel Deze Pagina