33 week zwanger schoonmoeder schoonzus maken ons gek!! Help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphnegracia, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    #1 Daphnegracia, 1 dec 2014
    Laatst bewerkt: 1 dec 2014
    PFFFFF!!! wat moet ik hiermee!?:(:(

Ik en mijn vriend zitten namelijk in een nare situatie. Ik heb een schoonzusje en een schoonmoeder. We hebben nooit diep contact gehad maar het bouwde de laatste tijd dacht ik wel weer beter op. Mijn schoonzusje voedt samen met mijn schoonmoeder haar kind op. Ik heb altijd al aangegeven dat ik zon toekomst beeld niet heb met mijn kind. Ik hou van mijn zelfstandigheid en heb graag dingen in de hand.

Nu begon het rond de 30 week zeer veel intresse van hun kant.
    Zijn moeder kocht een splinternieuwe kinderwagen. zijn moeder kocht een complete babykamer van commode tot aan wieg. Erg lief en welkom maar al wel genoeg. Ik kon ook nog wat babyspullen van mijn schoonzusje overnemen voor een mooie prijs.

Tot dat mijn schoonmoeder in mijn ogen een beetje doorsloeg ze kwam binnen met een babyuizet lijst en liet weten dat ze alles al had gekocht. dit heeft ze allemaal met mijn vriend besproken maar nooit goed met mij overlegd. Toen werd het mij een beetje te veel. Ik gaf aan dat ik niet betutteld wou worden en dat IK een kind kreeg ik vond het heel lief maar ik weet dat ze nog wel een vinger in de pap wil hebben. Ik heb dit toen tegen haar gezegd dat ik best wel wat spullen over wou nemen maar dat ik het niet fijn vond hoe het is gegaan met de babylijst.

Ondertussen zat ik ook met mijn schoonzusje in de clinch die ook vragen op ons afvuurden we konden wel bij hun in komen wonen. En we konden ook wel de kraamhulp minder uren laten draaien dan kon zij het tot zich nemen. Ik heb toen tegen mijn vriend gezegd dat ik het vriendelijk en lief vond maar dat echt niet een gezond idee vond voor mijzelf.

Zondag had ik mijn 4D echo maar ik wil het kindje pas tonen bij de geboorte de foto's zijn voor ons nog even prive toen ik dat aan hun aangaf was het contact dood en alles draaide zich op een duistere manier om.

Mijn schoonmoeder/zus hebben namelijk in gebroken op de facebook van mij en mijn vriend en hebben ook in allebei onze emails ingebroken. Alles lag op tafel de mailtjes die ik paniek naar mijn moeder had gestuurd. en wat prive gesprekken met mijn vriend over de situatie. Maar ook echo foto's en andere zaken.

Toen begon de ellende ik begon negatieve berichten te ontvangen over dat ik ondankbaar zou zijn en niet het goede in de mens zie. dat ze wisten hoe ik met mijn moeder negatief over hun gepraat zou hebben en over het feit dat ze alleen maar wouden helpen.

Ik heb ze beide in de blok gegooid en ik hoef ze ook niet meer te spreken. Maar nu word mijn vriend bestookt met nare berichten.

Erken je het kind wel? Deze vrouw is bij je om het geld. Je danst naar haar pijpen en je laat ons stikken. En ga zo maar door wij zitten met onze handen in het haar en zijn erg verdrietig door wat er allemaal gezegd is. De spullen eist mijn schoonmoeder terug. dat mag van mij want ik kan het ook prima zelf regelen dit geeft alleen zon vreselijk stress met 33 week zwangerschap Ik wil mijn vriend namelijk NIET voor het blok zetten maar hij weet net zoals ik dat hij wel duidelijk een grens aan moet geven aan hun twee want dit gaat nu echt te ver.

Ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt en ben er werkelijk waar kapot van.. Waarom dit gebeurd wij snappen het niet meer. waarom doen mensen dit in godsnaam? waarom worden er de meest nare dingen verzonnen...
    Ik heb serieus 1 seconde gedacht ik pak mijn koffers in hier wil ik niet tussen staan ik wil niet dat mijn vriend moet kiezen maar dat is belachelijk onze relatie is/was super goed en wat hun nu doen is vre-se-lijk.

Wat kan mijn vriend nu het beste doen hij vind dit ook vreselijk en wil dit niet voor ons hij is ook zeker niet van plan om onze relatie op te geven.

HELP!!!!!

2. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    jeetje meid wat een nare situatie en wat enorm brutaal en asociaal dat ze hebben rond gesnuffeld in jullie prive zaken.:$ echt not done ik zou ze dat dan ook zeker even zeggen. zij zitten fout niet jullie. blijf goed praten met je man dat is denk ik wel belangrijk en misschien kun je een gesprek aan gaan met je schoonmoeder en schoonzus dat je ze niet hebt willen kwetsen en je dankbaar bent voor de aangeboden hulp en de gekregen spulletjes en dat je de situatie vreselijk vind maar dat het voor jullie als teveel voelt. geef duidelijk jullie grenzen aan. verder kan ik je niet echt helpen wil jullie wel heel veel sterkte wensen in deze lastige situatie en probeer je vooral te richten op jullie kleine wondertje:)

3. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ellende. Het is niet leuk maar wel heel simpel. Geef alles terug, geef aan dat je het niet verkeerd bedoeld hebt en kies vanaf dan voor je nieuwe gezin. Het uitpraten komt later en als ze dat niet willen, dan hebben ze pech gehad.

4. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Verschrikkelijk wat een nare situatie, vraag me echt af waar ze denken het recht vandaan te halen om in jou/jullie prive dingen te gaan snuffelen, eerlijk klinkt dat niet echt gezond om het zo maar te zeggen...
    Ik snap dat je niet tussen je vriend en zn familie wil staan maar ik neem aan dat ook hij inziet dat dit gedrag niet door de beugel kan...
    Veel sterkte, en ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat je toch nog kunt genieten van de rest van je zwangerschap...

5. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Wow, wat een verhaal! Ik zou denk ik inderdaad alles teruggeven, aangeven dat het wat jou betreft daarmee is afgedaan en de hoop uitsreken dat jullie normaal met elkaar om kunnen gaan. Dan ligt de bal bij hun en kun jij je op je gezin focussen.

Gaan ze dan nog door met zwartmaken e.d. Dan zou ik heel duidelijk zijn, naar hun toe maar ook naar je vriend. Begrijp dat je hem niet voor het blok wil zetten maar jij bent niet degene die dat doet he? Dat zijn zij...

6. Molky

Molky Actief lid

8 jun 2011
    143
    0
    0
    Juist, dit zou ik ook doen....

7. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Pfff ik zou ziedend zijn. Ik liet die spullen terugbrengen en verbrak elk contact. Ze breken in je privegegevens in dat gaat veel en veel en veel te ver. Maffiapraktijken. En je vriend is verstandig door voor jou te kiezen en hen dat ook duidelijk te zeggen.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Wat een nare situatie zeg.

Weet niet of je het ziet zitten...maar je kan serieus aangifte doen van inbraak op je facebook profiel en je email.
    Dit is gewoon strafbaar!!

Ik zou ze ook alles laten ophalen.
    Denk aan jezelf nu, je loopt op het einde en je moet je gaan voorbereiden op wat er komen gaat.
    Een zeikende schoonmoeder en schoonzus om je heen ben je beter kwijt dan rijk op dit moment.
    Zoals Dubbelbloed zegt, dat uitpraten komt later wel en als ze dat niet willen dan is dat hun keuze.

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerst dacht ik bij het lezen nog dat schoonmoeder en -zus wat overenthousiast waren maar bij het lezen van het laatste deel gaan mijn negeren overeind staan. Ze gaan veel en veel te ver. Lijken me van die types die denken alles voor een ander te moeten regelen omdat zij denken dat het beter is dat het zo en zo gebeurt en/of omdat zij het op die manier leuk vinden. In ieder geval hebben ze een beeld voor ogen van hoe zij het willen en omdat jij het anders wil en doet ben je ineens ondankbaar.

Ik vind dat je groot gelijk hebt dat je jouw grenzen aangeeft. Blijf dat ook doen. Probeer nog eens met ze te praten, samen met je vriend, leg uit dat je snapt dat ze het goed bedoelen maar dat jullie ouders worden en jullie je eigen beslissingen willen nemen. Dat heeft niks met hun te maken maar je bent volwassen en je wil graag je leven zelf bepalen. Dat ze sommige dingen raar vinden of het er niet mee eens zijn... dat zal dan wel vaker gebeuren. Iedereen heeft het recht om eigen keuzes te maken toch?

Belangrijkste is dat jij en je vriend 1 blok vormen en laten zien dat jullie het samen eens zijn en er samen voor gaan. Willen ze dat niet en blijven ze je zwart maken laat het dan eerst maar even en laat het dan eerst los. Jij en je kindje en jullie relatie zijn belangrijker.
    Blijf vooral met je vriend praten en blijf ook vooral je grenzen aangeven.
    Wat je vriend doet is aan hem, al vind ik dat jullie op de eerste plaats moeten komen. Begrijpelijk dat hij niet het contact wil verbreken maar hij mag ze wel flink de waarheid vertellen.
    Veel sterkte ermee en succes met de laatste zwangerschapsloodjes.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

OMGĀ…. really??

klinkt als een soap serie..

Meid, blijf volledig bij je eigen gevoel. Wat ze doen is echt ontzettend respectloos en ik vind dat jij volledig in je recht staat.

ik zou netjes alle spullen terug geven en je nu richten op je eigen gezinnetje in spƩ.

Maar dat ze in jullie mail gaan snuffelen, dat zou voor mij echt wayyyyy to much zijnĀ…. Ik zou een keer goed met zn allen om tafel gaan (NA je bevalling wel te verstaan). En dan je eigen grenzen kenbaar maken.

sterkte. Lijkt me ontzettend balen als je zo de laatste loodjes doormoet.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oeiii dit gaat wel heel ver.

Ik zou ook alle spullen terugbrengen en aangeven dat het inbreken in jullie gegevens echt een stap te ver was en jullie vertrouwen ernstig is beschadigd.

Je kan er zelfs aangifte van doen.. Vind dit echt heel erg.
    Het klinkt allemaal heel ziekelijk.

12. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Oh jeetje TS, wat een verhaal! En wat je zegt: dat het ineens op zo'n duistere manier omdraait.... Akelig hoor, zeker zo dicht op je bevalling.
    Volgens mij is het lastigst aan deze situatie nog wel dat alles wat je doet tegen je gebruikt kan worden, ongeacht welke aanpak je kiest. Daarom is het volgens mij belangrijk dat je heel goed blijft communiceren met je man en als een team staat achter alle beslissingen die jullie nemen. In dit geval zijn jullie elkaars belangrijkste steun en troost. En ik hoop dat de grillen van je schoonfamilie daar in elk geval niets aan zullen veranderen!
    Heel veel sterkte en succes!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dit zou ik dus ook doen en daarnaast goed met je vriend praten zodat jullie wel samen op een lijn zitten, dat is nu het belangrijkste!
    Heel erg veel sterkte wat een rotsituatie :(

14. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ow wat vervelend. Echt niet leuk. Ik snap goed jullie onrust.
    Mijn advies:
    Zorg allebei dat op alles waar een wachtwoord bij zit veranderd word in iets wat hun niet kunnen weten. En dan nog. Wees voorzichtig online.
    Ze zullen vast vaker proberen om in te breken.

Blijf goed praten met je man. Het is voor beide erg moeilijk. Het zou erg zonde zijn als alles tussen jullie komt te staan. Maak samen afspraken. Wel of geen contact met die familie/ spullen wel of niet terug geven, geef beide duidelijk de grenzen aan. etc.

Zorg dat je zelf rust krijgt. Stress is geen goed iets in een zwangerschap. Probeer afstand te nemen en je te focussen op jullie toekomst. Als dat niet zelf lukt probeer dan een gesprek aan te gaan via de huisarts. Hart luchten kan zo lekker zijn.

Wees blij dat je nu erachter komt dat ze zo zijn. Anders was het wel op een ander moment gekomen.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie hier uit komen.

15. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb zoiets vergelijkbaars bij dr.Phil gezien (hahaha echt waar..). Feit is: maakt niet uit wat jij zegt, jij zal de heks zijn en blijven. Het gaat om de familie van jouw vriend, dus hij zal hier op de voorgrond moeten treden en zeggen waar t op staat. Kan jij je bezig blijven houden met zwanger zijn. En jullie wachtwoorden aanpassen.
    Succes!

16. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wat een rot situatie! Maar ik zou zeggen; doe rustig, en maak je er geen druk over.. Als je vriend er voor je is en voor jullie kleine, is er geen probleem. Schoonmoeders kunnen een hel zijn.

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Oei, wat een situatie zeg.
    Maar ik vraag me af wat hen bezielt om ineens zomaar op je FB te gaan rondneuzen en zo? Heb je hen dat gevraagd? Wat was hun antwoord? Vind het een serieuze ommezwaai, van alles kopen tot op FB rondneuzen en dergelijke.
    Ik denk dat de spullen teruggeven niets oplost. En contact verbreken is niet leuk voor je man. Je zou samen met je man dit moeten uitpraten met hen vind ik. Ongeacht wat je van hen denkt en zo. Anders gaat het van kwaad naar erger gaan. Uiteindelijk kan je dan stiekem er nog het jouwe van denken.

18. frietmiep

frietmiep Actief lid

11 jun 2010
    135
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ts,

Ik heb het zelf ook meegemaakt zon schoonfamilie! Als je behoefte hebt kun je mij een pb sturen! Indd beter om alles te laten ophalen en daarmee klaar. Puur om verdere gezeik te voorkomen mocht je de spullen houden beginnen ze daarover! Kies voor je gezin en ja je vriend zal keuze moeten maken neem aan dat hij zelf inziet hoe en wat en dat dit absoluut niet kan! Ik negeer alles wat er van hun kant naar hier komt. Moeilijk maae heb ik hun het hardst mee. Mijn man is gelukkig nuchter genoeg geweest om het in te zien! Ook heb ik aangegeven als jij contact wilt houden prima maar niet hier in huis. En zeker niet waar ons kindje bij is.

19. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    #19 Daphnegracia, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    Het is gewoon compleet geƫscaleerd maar ik ben het ook spuugzat ik ga nu gewoon genieten van mijn laatste paar weken en de spullen regelen we zelf wel. We moeten alleen aangeven dat we de kinderwagen etc niet meer hoeven hebben. Maar mijn vriend wil nu liever negeren ik wil duidelijk aangeven want anders stress ik er alsnog over door.

Mijn schoonmoeder is alweer begonnen met de stroopkwast dat het haar spijt en dat ze alleen maar wou helpen en het beste met ons voor heeft. Naja dat heeft ze in mijn ogen gisteren compleet ontkracht ik hoef ze niet meer te zien. En voordat ze mijn kind straks te zien krijgen bieden ze maar overal hun excuus voor aan want ze moeten eerst langs mij wat mij betreft hoef ik sws veder meer contact meer met hun.

Mijn vriend geeft mij ook onzekerheid. Hij zegt compleet aan mij kant te staan maar is nog steeds niet helemaal duidelijk tegen zijn moeder geweest hij negeert haar gewoon en wil haar spullen niet meer. Hij is alleen wel dubbel gaan zien door de stress. Het is voormij nog steeds niet helemaal uit de lucht. Een blokje op whatsapp is niet genoeg en belletje is voor haar weer genoeg om in de slachtoffer rol te stappen. Ik wil gewoon weten welke spullen ze terug moet en de rest van de spullen hoef ik niet meer. Wat mij betreft laten ze ons dan maar mooi met rust. Wat jezelf kapot maakt valt niet in 1 dagje weer te lijmen. Wat ik miss wel het ergste vind is dat hij niet heeft gezegd dat hij het van de gekken vond dat hun dit gezegd en gedaan hebben :x:x:x:x:x

20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    *virtuele knuffel voor jou! *

Deel Deze Pagina