kortere lf door maansteen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Delta, Nov 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

topic titel zegt het al.. kan dit?

2. amberliek

amberliek Bekend lid

Oct 10, 2010
    951
    0
    0
    Dat kan inderdaad...de maansteen kan ook je cyclus regelen.

Heb het even opgezocht voor je ;)

De Maansteen reguleert de hormonen en daarmee de maandelijkse cyclus. Ook de zwangerschap en de bevalling worden door deze steen gesteund.

3. Delta

Delta Niet meer actief

hmm.. denk dat ik er maar mee ga stoppen... thnx voor de info... merk jij zelf ook verschil?

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    ah ... dan begrijp ik denk ik nu waarom ik 4 "te vroeg" ongesteld werd ... dit is mijn 2e cyclus met maansteen.

Nu weet ik ook ff niet wat ik moet doen :(

5. Delta

Delta Niet meer actief

aaah jij dus ook! ik ben ook 3 dagen te vroeg ongi geworden... weet ook niet of ik de maansteen moet houden of niet...

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Toen ik stopte met de pil (heeeel veel rondes terug) was mijn cylcus rond de 26/27 dagen. Dat heeft een tijd geduurd. Dat was dus de natuurlijke tijd van mijn cyclus.

Na mijn miskraam ging ik naar 23 dagen of naar 33 dagen.

Nu zit ik dankzij de maansteen eindelijk weer op 26 dagen. Dus ik ben wel blij. Hoop dat het zo blijft.
    Ik denk dus wel dat de maansteen ervoor zorgt dat je je natuurlijke cyclus terug krijgt.

Niet iedereen heeft een nette 28 dagen cyclus he. Dat is volgens het boekje, maar ik denk dat meer vrouwen die niet hebben dan wel.

Of je moet stoppen weet ik niet, ik denk dat het net te kort is om te zeggen. Zou op zn minst nog 2 rondes afwachten. Ookal kort je cyclus is, als hij daarmee regelmatiger wordt is het alleen maar beter toch ;)

7. Delta

Delta Niet meer actief

@ fluff: ja daar ben ik het wel mee eens.. maar ik vind het nogal balen dat dit wel mijn kortste cyclus is met maansteen.. en een korte lf..
    ik ga het deze maand nog gewoon proberen met maansteen en zonder tarwekiem olie.. heb jij dat ook gebruikt?

8. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Nee, dat heb ik nog niet gebruikt.
    Ik wil eerst het volgende gesprek met de fertiliteits arts afwachten. Is over 3 weken en misschien moet ik wel iets anders slikken/spuiten weet ik het.:D Ik hou het even bij mijn maansteen en de rest zie ik over 3 weken wel. Ben allang blij dat mijn cyclus weer een beetje normaal wordt. Kan ik veel gerichter aan de slag met mn man :D:p

9. Delta

Delta Niet meer actief

@ fluff: ik snap t !! ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat met de arts! ik hoor het vast wel in het maansteen topic? haha hoelang ben jij nou bezig eigenlijk voor een kindje?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    @Fluff: sinds ik me kan heugen, is mijn cyclus altijd 28 dagen. Heel soms eens een dag meer, heel soms een dag minder. Met uitzondering van mijn eerste mk, toen het ruim 40 dagen duurde voordat ik weer ongesteld werd, is dat echt nog nooit anders geweest. Daarom dat ik eigenlijk best schrok van deze korte cyclus.

Maar goed, ik laat 'm nog maar even om, even kijken wat deze cyclus gaat brengen dan ...

11. Delta

Delta Niet meer actief

@ Strijkkraal: lastig he.. ik weet ook niet wat ik moet doen.. omdat je natuurlijk keen kans wil verspillen! ik denk dat ik hem deze maand ook omhoud, als ik zie dat mn lf weer zo kort is doe ik hem af.. succes!

Share This Page