Positieve test (?) en koperspiraal (help!)

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bloeme, Aug 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hoi, ik moet eerlijk bekennen dat ik de kv testen niet meer zo geloof. Ik ben een streepjesplasser op die testen... zelf nu met mijn (mirena) spiraal heb ik al 2x positief getest terwijl er echt niks aan t handje is... (gezien met echo)

2. Astre

Astre Niet meer actief

TS wat spannend! Ik lees uit je reacties dat je stiekem wel een beetje hoopt op een zwangerschap of lees ik dat verkeerd?

De belangrijkste werking van het koperspiraal is dat het 'milieu' in de baarmoeder verstoord wordt, waardoor de zwemmertjes traag worden. Mocht er toch één door glippen dan voorkomt het een innesteling. Zwanger zijn met een koperspiraal geeft een iets groter risico's op complicaties. Vandaar dat ze de spiraal er uit proberen te halen (afhankelijk ook waar het zit), maar dat lukt niet altijd of is ook niet altijd nodig. Ook geeft het een klein verhoogd risico op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en vandaar dat je z.s.m. een echo krijgt.

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké thx voor je uitleg

4. 1e wondertje

1e wondertje Fanatiek lid

Jun 21, 2014
    1,195
    321
    83
    Female
    Heb je nog getest of toch even rustig afwachten?

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ben benieuwd.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik ben ook benieuwd!!:D

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Hier nog een benieuwd!

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    En nog 1!

9. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Huh je banner, klopt die niet? Je baby is drie dagen oud en je bent 7 dagen overtijd:cool:

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Hahaha, hij zou 3dg oud moeten zijn ja;)
    Ik ben vandaag 41wk zwanger:D

Edit: heb mijn banner aangepast:D

11. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    zet m op babyangel!! hopelijk verloopt t vlot!! 🍀

12. dorri

dorri Bekend lid

Sep 20, 2006
    916
    0
    0
    hm als ik dit zo lees dan moet je baarmoeder dus toch ook wel eerst weer even wennen als het spiraal er uit is? mijn menstruaties zijn namelijk echt anders dan toen het spiraal er bij nog in zat..

kun je daar misschien ook antwoord op geven?

lfs, Dorri

13. dorri

dorri Bekend lid

Sep 20, 2006
    916
    0
    0
    zie hier toch een duidelijk roze streepje.. ben heel benieuwd of je vandaag nog getest hebt.. spannend..

lfs, Dorri

14. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Oh, sorry dat ik jullie zo in spanning heb laten zitten! Ben druk aan het werk vandaag, vandaar.
    Vanochtend heel vroeg heb ik getest, negatief. Zelfs na het beter tuurwerk geen streepje te zien... Oef, toen voelde ik me toch wel teleurgesteld. Ik heb nog een paar testjes liggen, morgen en aankomend weekend zal ik die testjes nog voor de zekerheid doen. Maar ik denk niet dat ik zwanger ben. Mogelijk een vals-positieve test of een reactie op een eisprong.
    Ik vermoed zelf dat ik toch heel even zwanger ben geweest (vooral omdat ik enkele vroege zwangerschapssymptomen herkende). Daarom laat ik mijn afspraak bij de gynaecoloog staan, ik wil zeker weten dat het spiraal goed zit.

Iemand vroeg over de werking van het koperspiraal. De koper zorgt voor een ongunstig milieu in de baarmoeder, hierdoor gaan de spermacellen kapot en wordt baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling. Er vindt wel een eisprong plaats. Maar door een gebrek aan spermacellen en een fijn bedje kan de eicel niet worden bevrucht of zich innestelen, mocht er onverhoopt wel een bevruchting plaatsvinden. Het spiraal zelf verhindert ook een innesteling. Het is zeer betrouwbare anticonceptie. Maar dan moet het spiraaltje wel goed zitten. En daar twijfel ik nu aan:)

@babyangel: succes met de laatste loodjes, kan niet lang meer duren!

15. Bloeme

Bloeme Bekend lid

Jun 16, 2012
    583
    154
    43
    Enne... ik hou jullie op de hoogte van mijn testjes. Ik verwacht er niets van, maar mocht het toch zo zijn dan horen jullie het. Ik heb nog steeds die vage zwangerschapssymptomen die ik bij mijn beiden zwangerschappen ook al had. Lekker verwarrend allemaal....:(

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ok .... ik denk toch eisprong .. veel zw kwaaltjes kunnen zich ook rond de eisprong "openbaren" ;)

Succes nog de komende dagen :)

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Idd wilde ik net ook al zeggen ;) denk dan toch een eisprong, daar kun je ook veel klachtjes van hebben ;)

18. Astre

Astre Niet meer actief

Ik wil je graag antwoord geven, maar sorry dat weet ik niet. Ik ben alle keren na het verwijderen van de koperspiraal direct zwanger geraakt.

19. Astre

Astre Niet meer actief

Wat verwarrend en volgens mij ook al wel stiekem een beetje jammer (of lees ik dat niet goed). Het kan best dat je kort zwanger bent geweest en dat het mede door de spiraal snel is misgegaan. Ik heb het zelf heel lang geleden ook een keer gehad met mijn koperspiraal.

Goed dat je het wel even laat checken bij de gynaecoloog of de spiraal goed zit!

20. dorri

dorri Bekend lid

Sep 20, 2006
    916
    0
    0
    Toch bedankt Astre, hopelijk is het voor mij ook snel raak.. zoveel tijd heb ik niet meer :)

lfs, Dorri

Share This Page