@Astre: ik vind het inderdaad jammer. Het kindje was zeker welkom geweest. Mijn man zou er ook heel blij mee zijn. Maar het is beter zo. We hebben verschillende redenen om geen derde te willen. Financieel maar ook vanwege ruimtegebrek in huis en in de auto, hoewel dat natuurlijk is op te lossen. Belangrijkste reden is dat we tot nu toe twee keer een heel moeilijk eerste jaar hebben gehad (nr. 1: huilbaby, nr. 2: refluxkindje) en we zijn erg toe aan meer rust in ons leven en onze relatie. Positief aan dit hele gebeuren is wel dat we nu zeker weten dat een eventueel ongelukje welkom zou zijn en dat we wellicht in de toekomst voor een derde gaan. En om mezelf niet langer 'gek' te maken ga ik ervan uit dat ik niet zwanger ben... (en mocht het toch zo zijn, dan zijn wij heel blij )
Balen bloeme,maar je argumenten waarom jullie (nu) nog even geen 3de willen is heel begrijpelijk...heftig hoor zulke 1ste jaren! Hier inmiddels bevallen,nog net geen 2 uur tijd
Ik kan me de dubbele gevoelens voorstellen. Wij hebben ook heel lang getwijfeld of we voor een derde zouden gaan. Veel dezelfde argumenten. Ik heb zelfs een tijdje gehoopt dat ik 'per ongeluk' zwanger zou raken, want dan hoefde ik geen beslissing te nemen . Wie weet wat de toekomst voor jullie gaat brengen en ik wens jullie in ieder geval veel rust toe .
@babyangel: gefelicteerd! Wat fijn voor je dat de kleine er eindelijk is, geniet ervan! @astre: dank je wel. Rust is inderdaad wat we nu nodig hebben. Wie weet wat er de komende jaren nog gaat gebeuren. Ik ben nog geen 30, dus wat dat betreft hebben we geen haast. Eerst maar rust
Ja zo wie zo inderdaad clear blue,omdat ik hoor dat action niet betrouwbaar is. Maar je kan misschien beter ook direct morgen je gynaecoloog bellen of in ieder geval de huisarts Nou ben benieuwd, succes
Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden. Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor een echo. Het spiraaltje zat goed op zijn plaats en er was dus geen zwangerschap te zien. Afgelopen zondag had ik nog een testje gedaan (negatief) dus ik had ook niets verwacht. Toch weer even jammer. Omdat er wat vocht achter mijn baarmoeder zat is wel mijn bloed gecontroleerd op hcg, dat vocht kan komen door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar de gynaecoloog verwacht er verder niets van, gewoon voor de zekerheid. Dus definietief geen zwangerschap hier. En die positieve test? Tja, dat zal ik wel nooit weten. Bedankt voor al het meeleven en meedenken!
Ik denk dat of de test vals was of een eisprong... Ergens wel fijn dat het geen zwschap was, want mey een spiraal is dat toch best gevaarlijk?
@jolina: dat logt eraan waar het spiraal zit. Er kan alleen een zwangerschap ontstaan als het spiraal verschoven is. Afhankelijk van de plek moet het spiraal verwijderd worden of kan het blijven zitten. Dat is mij tenminste verteld. Ik zelf heb het gevoel dat het een zwangerschap was. Helemaal geen bewijzen voor, hoor Op de echo bleek wel dat ik bijna een eisprong heb. En twee eisprongen binnen twee weken, dat lijkt me sterk.
En als je zwanger was geweest, maak je geen eitjes en dus ook geen eisprong aan....door de aanmaak van HCG ligt je cyclus dan namelijk plat. Aangezien het wel twee weken duurt voor follikels om door te groeien tot een eisprong, kun je dus eigenlijk twee weken geleden niet zwanger zijn geweest, sorry. Maar als jij denkt dat het een VMK is geweest, dan zij het zo. Ik voel niet wat jij voelt namelijk.