Vanmiddag werd het Kraampakket bezorgd en ik kreeg het opeens spaansbenauwd. Niet vanwege de komst van ons tweede kindje, maar om het feit dat er nog niets klaar is, of beter gezegd, we nog niet begonnen zijn met de kinderkamer. Om ruimte te creëren voor een tweede kinderkamer moesten we het een en ander reorganiseren in huis (wonen niet zo heel groot). Nu kunnen we de toekomstige babykamer gaan ontruimen (deed dienst als werk/hobbykamer en opslag), muren, kozijnen en plafond moeten nog geschilderd worden en de meubels van de babykamer moeten geschuurd en gespoten worden (supergaaf kamertje op mp gevonden, moet alleen wel opnieuw in de lak). Ondanks dat ik weet dat het vast wel goed gaat komen vliegt het me nu een beetje aan, zeker omdat ik er zelf geen hand in heb (ivm hoge bloeddruk en veel (pijnlijke) harde buiken moet ik veel rusten en mag ik me niet teveel inspannen (alleen van de was doen krijg ik al harde buiken). Ik wil zou graag willen dat de babykamer voor week 30 klaar is, maar dat is nog maar 4 weken... Wanneer zijn jullie met de tweede kinderkamer begonnen en wanneer was deze klaar?
Nou ik durf het bijna niet te zeggen maar ben nu nog bezig met kastjes inruimen etc. In ieder geval echt niet voor de 30 weken (bij de 1ste pas klaar met 38 weken, 2de 39 weken en nu dus nog bezig)
Hey meid, Kan me best voorstellen dat het je even aanvliegt! Misschien helpt het je als je alle klussen zoveel mogelijk in kleine uitvoerbare taken opschrijft. Dan kun je daar achter zetten wanneer je bepaalde dingen klaar wil hebben en heb je overzicht. Misschien geeft dat rust? Dan hoef je in ieder geval niet in je hoofd alles te onthouden wat er nog moet gebeuren. Succes!
Ik hoop... eind komende week te kunnen beginnen... Hier trouwens ook een verhuizing van kamers gehad, niet omdat we de ruimte niet hadden.... maar omdat ik even voldoende ruimte had.. dus de kamer die we ooit voor kinderen hadden bedacht is een ruimte geworden waar ik kleine (schilder)klusjes deed... daar kon ik alles laten staan zonder dat mijn man gek werd van alle troep... Nu gaat een groot deel naar de berging alleen was die koud tochtig en aan het huis vast. Aangezien de kinderwagen er ook moet staan wilde ik die eerst even aanpakken Hier hebben we de meubels voor de kinderkamer wel al in huis.. Alleen het bedje moet nog in de lak....
Ik ben zo'n type dat alles zsm klaar wil hebben, omdat je nooit weet wat er kan gebeuren (klachten in laatste weken waardoor je niet op of neer kunt of een te vroeg geboren baby). Bij ons komen de meubels maandag en dan kan ik gaan wassen en inruimen. Hoop rond week 30 klaar te zijn. Ik heb gewerkt met lijstjes en zoveel mogelijk in de 4-6e maand gedaan omdat dat de beste tijd is, buik nog niet zo groot, energie genoeg en weinig lichamelijke klachten. Nu ik meer last krijg van heupen en de grootte van mijn buik, ben ik blij dat ik dat zo heb gedan. Zoals Nen al zei: maak lijstjes en verdeel het in etappes. Overleg het ook met je vriend/man, zodat je jezelf niet overbelast. Vaak is alleen het opschrijven al heel goed om er niet steeds mee in je hoofd te lopen.
Hier hebben we geverfd en laminaat gelegd. Ik heb al wel een aantal dingetjes gewassen en in plastic opbergdozen gedaan, maar dat is het eigenlijk wel. Vandaag kreeg ik te horen dat het nieuwe ledikant van onze dochter 'zoek' is. Dat zou dus aanstaande maandag bezorgd worden. Ze moeten het weer bestellen bij de fabrikant en zeggen dat het er over twee weken is....moet ik nog zien. Maargoed, dit betekent dus dat het onze dochter nog niet over kan naar een nieuw bed, en dat wilde ik juist zo graag een paar weken voor de bevalling al! Voor de baby is het niet zo erg want het oude ledikant van onze dochter wordt toch pas (als het goed is) een paar maanden na de geboorte in gebruik genomen. De baby slaapt zolang als het kan bij ons op de kamer. Verder heb je toch al wel alle spulletjes in huis van je eerste kindje? Ik heb ook wel last van nesteldrang, maar als ik even realistisch alles bekijk, is er niets aan de hand ook al zouden we nu niets meer doen. Het meeste hebben we toch al in huis...en zo niet dan is het snel gehaald Ach.. en de baby vind het echt niet erg als er ergens nog een muur geverfd moet worden, een plintje niet is gelegd.. (ik probeer mezelf hier moed en rust mee in te spreken )
Kleding, beddengoed, wiegje, etc. hebben we inderdaad nog van onze zoon, maar we zullen ook nog het een en ander erbij moeten kopen. Heb al wel het een en ander gekocht, maar heb voor mijn gevoel nog geen goed overzicht in wat ik nog nodig heb. Vandaar dat ik het fijn zou vinden wanneer het kamertje klaar is en ik de spulletjes die ik heb kan gaan inruimen en kan kijken wat ik nog extra nodig heb.
Hier al helemaal klaar; Baby kamer staat, kleertjes gewassen en alle spulletjes voor kraamzorg zijn ook binnen. Volgende week komt de kraamzorg langs voor een gesprek. Ik kan me heel goed indenken dat je het benauwd krijgt. Begin bij het begin en de rest volgt.
hier ook vrij laat begonnen.. met 30 weken ongeveer.. het is nu bijna klaar, enkel nog wat kleine dingetjes! je hebt nog tijd zat!
Ik vind het idee van Nen heel goed! Alles opschrijven en indelen wanneer het af moet zijn, dat alleen al zou rust moeten geven en je hoofd legen
durf het haast niet te zeggen......Ben nu bijna 38 weken en heb afgelopen zondag pas de babykamer gedaan... oudste moest naar beneden verhuizen, maar daar moest nog gestuct worden en het raam was daar kapot en het laten vervangen duurde 8 weken stucadoor liep ook uit dus..., maar nu mag ie komen!
Vandaag is de nieuwe slaapkamer van de oudste gebracht, dus nu kan ik beginnen met haar oude kamertje weer babykamer te maken... Nu ik erover nadenk misschien ook een beetje laat...!
Ik ben zo'n stresskip die ook heel erg op tijd alles in orde wil hebben (met 30 weken wil ik in ieder geval klaar zijn). En omdat ik anders 's nachts wakker lig van alles wat geregeld en gedaan moet worden heb ik allemaal lijstjes in word aangemaakt. En daardoor ben ik helemaal georganiseerd en rustig . En het is heerlijk om af te tekenen als er iets is geregeld.
ah joh tijd zat, rustig aan Zou wel rond 35/36 wk klaar zijn ik was bij de eerste met 39 weken klaar, 41 wk bevallen. dit keer bij '37+6' de laatste plank opgehangen.. ben bij 37+3 spontaan bevallen totaaaaaal onverwacht gelukkig was de rest wel af! dit keer zorg ik met 32 weken dat alles af is geen verrassingen
bij de eerste had ik alles heel vroeg klaar. Bij de 2e pas kort van te voren. Ik had een cosleeper in mijn slaapkamer staan, dat was het belangrijkste. Rest hoefte toch niet perse gelijk.
Het slaapkamertje van mijn 2e was af op de dag dat ik precies 37 wkn was, de week ervoor vloog het me helemaal aan en is alle familie/kennissen als een gek komen helpen . Dochterlief heeft vervolgens nog lekker tot bijna 42 wkn gezeten .
wij zijn rond de 24 weken begonnen en waren klaar met 30 weken (ook alle kleertjes gewassen en gestreken in de kast)
Hier was het kamertje 1 week van te voren klaar. Heb het ook een tijd niet zien zitten en kon zelf ook haast niets ivm BI, maar we hebben het gered. Wat een stress. Oh ja het kamertje was zo laat af omdat mijn man in de zw zat met zijn rug en niets meer kon dus niet omdat we te laat zijn begonnen.
Wij gaan rond 37/38 weken de co-sleeper naast ons bed zetten. Een kamertje gaan we helemaal niet maken. Bij onze eerste zoon stond het kamertje te pronken vanaf 25 weken. Hij heeft er nog geen nacht (of dag) doorgebracht. Dus gewoon lekker bij ons op de kamer. Zo kan het ook