Hardhandige vk bij echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MariekeV, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik ben nu in de 19e week en ik heb vrijdagmiddag mijn eerste echo gehad (twintig weken echo in NL?) en dat was prachtig. Probleem alleen was dat de vk die het deed hier in het ziekenhuis nogal hard op mijn buik drukte met dat apparaat. Nou was ik expres niet naar de wc geweest van te voren zodat de blaas vol is en de baarmoeder nog verder naar boven ligt (raden ze aan hier iig) zo echt prettig voelde het niet en soms deed het gewoon echt pijn. Ik gaf aan dat ze niet zo hard moest duwen omdat ik anders in mijn broek zou plassen en dat het niet prettig voelde maar ik geloof niet dat ze daar zoveel aandacht aan besteede. Mijn vriend vond dat ze me negeerde iig. Nou neem ik aan dat zo iemand wel weet wat ze doet maar vandaag (dag erna) heb ik echt het gevoel dat mijn blaas en mijn baarmoeder een blauwe plek ervan opgelopen hebben, doet af en toe wat pijn als ik me bv uitstrek. Baal er goed van. Nou heb ik wel twee enorm drukke dagen achter de rug en ik heb al snel steken als ik teveel doe maar nou maak ik me een beetje zorgen. Wat denken jullie? Ik hou vandaag en morgen iig mn gemak en ga op tijd slapen..
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wat ontzettend balen zeg, dat het zo'n nare ervaring is geworden.
    Bij mij moesten ze soms ook even harder duwen met 20 wk omdat ze dan echt even iets moesten zien....
    Ik vind het niet netjes dat je je genegeerd voelde! Had niet gemogen vind ik hoor. Was het kindje verder helemaal oke?
    Heb je wel een mooie foto meegekregen?

    Ow, ik zie in je onderschrift dat de kleine oke is!

    Elmo
     
  3. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hey bedankt voor je antwoord!

    Ja ik baal er nu ook best wel van maar ik neem aan dat zo iemand weet wat ze doet. Het was idd voornamenlijk als ze specifiek naar iets moest kijken dat ze flink doorduwde. Maar ik voel de kleine zelfs nu ik dit schrijf schoppen en alles was verder idd prima. Genoeg vruchtwater, placenta aan de achterkant (wat dus verklaard waarom ik de baby al redelijk vroeg voelde) en alles erop en eraan. Maar ik voel me echt een grote blauwe plek daaronder op de plek waar ze zo hard geduwd heeft. Ze begon trouwens ook te zeuren over mijn navelpiercing, dat die er voor het onderzoek eigenlijk al uitgemoeten had?

    Hoop alleen dat de steken nu snel overgaan en ik doe het nu rustig aan, anders maandag even naar mijn eigen vk bellen... :(

    Oh de foto staat trouwens in mijn album. :)
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mooie foto zeg!
    Kijk inderdaad even wat je eigen vk zegt. De vrouw van de echo was denk ik gewoon nogal lomp! Dat je de kleine voelt is natuurlijk een super goed teken....misschien heb je wel bandenpijn en is het toeval dat je daarom nu zo'n last hebt?
    Ik hoop dat het gauw over gaat en je deze ervaring lekker kan vergeten.
    Zwijmel maar lekker weg bij die foto!
    Elmo
     
  5. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dank je Elmo!

    Het is nu inderdaad weer gezakt maar ik heb er toch 2 dagen last van gehad en ik ga het zeker aankaarten bij mijn vk.
     

Deel Deze Pagina