Positieve test en tsh waarde schildklier

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Fijn om te lezen Rozaly,je stelt me wel een beetje gerust!

2. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 5 weken zwangerschap opgehoogd van drie pillen naar 3,5 pil.. En was zat voor mij..
    Sindsdien altijd een waarde onder de 1 gehad. Leek mij soms wel erg laag. Maar schijnt dat als je schildklier patiënt ben en mediatie neemt tijdens je zwangerschap je TSH tegen de onderkant aan zit..
    Nu al een paar weken niet meer gecheckt, maar ben er bijna. Nu alleen benieuwd hoe het straks na de bevalling gaat..

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook inderdaad, toen ik zwanger was gelijk gebeld en na 2 dagen 50% opgehoogd.
    Bij mijn vorige zwangerschap liep ik bij de internist, bij deze wordt t lastig het ziekenhuis is niet dichtbij en werk veel dus even kijken of een gyn of de vk het onder controle kan houden.
    Moest laatst bij de huisarts bloedprikken en toen ik de assistente belde voor de uitslagen zei ze dat alles oké was.
    Geen idee wie het heeft beoordeeld, de huisarts zelf kon dit niet zei hij.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Bij zwangerschap (ruim na je positieve test hoor) wordt je tsh onderdrukt door hormonen die in je zwangerschap opkomen (sorry weet niet uit mn hoofd welke maar ik kan het wel opzoeken). Het is daarom erg belangrijk om de ft4 mee te meten, die is een betere graadmeter tijdens de zwangerschap.

Huisartsassistentes zeggen vaak dat het wel goed is, maar ik zou toch alijd de waardes vragen. Binnen referentiewaarden betekent niet goed tijdens zwangerschap

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb nooit de waardes gekregen kreeg ook het antwoord dat ze puur naar de tsh keken en verder niks meten.
    zal dinsdag met de vk overleggen die zei namelijk dat ik wel naar een internist weer moest en de huisarts niet.
    Handig weer!

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hoi Shally ben je wel al helemaal goed ingesteld en stabiel? Ik heb een trage schildklier, dus mijn TSH stijgt en T4 gaat omlaag zonder medicatie. Maar sinds ik euthyrox slik ben ik stabiel, altijd t4 rond de 16 en tsh 1. Ik heb zoddra ik ging proberen zwanger te raken de endocrinoloog om instructies gevraagd, die heeft gezegd bij de eerst positieve test METEEN ophogen met 25%, dus van 125 naar 150. Ik kreeg meteen toen ik zwanger bleek en op had gehoogd een prikformulier om 6 weken na het ophogen te prikken, en als de waarde iets hoog was had hij weer met 25% opgehoogd (was in mijn geval niet nodig)

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

nog even een toevoeging shally, om je misschien een beetje gerust te kunnen stellen, toen ik zwanger raakte van mijn eerste wist ik nog niet dat ik de ziekte v hashimoto had, mijn ha wist wel dat de waardes niet goed waren maar verwees me niet door en informeerde me niet goed. Dus toen ik 3 maanden zwanger was en zelf eens ging googlen kwam ik erachter dat ik dat goed na moest laten kijken,d us ik meteen prikken en mijn t4 was toen 8, tsh weet ik niet meer, in ieder geval toen meteen onder controle gegaan bij internist en zwangerschap is prima verlopen, flink jochie van 4190, hij is super intelligent, ontwikkelt zich helemaal normaal:)

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben net gebeld en moest ophogen naar 125. Ik slikte 1 witte (=100 toch?) en een halve blauwe (een hele is toch 0,25?) dus dan nu een hele blauwe toch?

Nu ga ik toch twijfelen dus ga misschien toch nog even bellen.

9. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Volgens mij klopt het hoe jij het zegt hoor maar bij twijfel bellen!

Deel Deze Pagina