Testen jullie bij al je zwangerschappen op hetzelfde moment positief?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Annedore, Jun 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik weet dat ik bij mijn MK pas op NOD licht positief testte. 2 dagen daarvoor nog negatief.

Bij de oudste weet ik het niet meer exact, maar volgens mij 2 dagen voor NOD positief.

En bij de derde zwangerschap dacht ik zelf 10 DPO te zijn en testte ik positief, maar dat bleek later dus 7 dagen na eisprong al te zijn geweest. Een NOD had ik niet, want mijn cyclus was lang en heel onregelmatig (PCOS).

Jullie snappen dat ik nu ook al getest heb, maar tot nu toe negatief. Maar heb dan ook geen benul van wanneer mijn ei was, als die er al was. En weet alleen dat mijn gemiddelde cyclus 31 dagen is (vanaf januari tussen de 29 en 33 dagen). Ik ben 45 kilo afgevallen, dus dat zal de reden zijn van deze redelijk regelmatige cyclus :thumup:

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    9 zwangerschappen. Bij de eerste testte ik pas positief 3 dagen na nod.

De andere zwangerschappen testen ik 11 dpo of later positief. Maar meestal 11 dpo al een tuurstreepje. Soms 12 dpo.

Annedore likes this.
  3. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    1,613
    685
    113
    Female
    8dpo - 7dpo (mk) en nu weer 7dpo, op basis van ovulatietesten. Ben 3 dagen teruggezet, dus dan zou het 4dpo zijn, maar das natuurlijk onzin :roflmao::roflmao::roflmao:

Annedore likes this.
  4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Bij de eerste weet ik niet, was er toen niet echt mee bezig en pas een testje gedaan toen ik al 7 wkn zwanger was.
    Bij de tweede uitgegaan van mijn gemiddelde (regelmatige) cyclus en toen 10 dagen na NOD een tuurstreepje, 12 dagen na NOD een mooie positieve test. Bij termijnecho een week teruggezet, ei was blijkbaar (veel) later gesprongen dan normaal.
    Bij de derde (om bovenstaande reden...) getemperatuurd zodat ik zeker zou weten wanneer eisprong was geweest. Ik heb toen voor het eerst een testje gedaan op 12 dpo en die was heel duidelijk positief (2-3 dgn voor NOD). Ik denk dat 10 dpo wellicht ook al een streepje was geweest, maar ja zo vroeg heb ik dus niet getest ;).

Veel succes met afwachten! Vooral als je uitgaat van NOD (in plaats van een vastgestelde eisprong) zal er een hoop variatie mogelijk zijn (omdat je niet zeker weet wanneer eisprong was...)...

Annedore likes this.
  5. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Hahaha, wow! Dat zou wel heel uitzonderlijk zijn :roflmao:

6. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    1,613
    685
    113
    Female
    Ja, haha. Ik ga gewoon uit van de berekening van de ovulatietesten en dus 7dpo weer. Medisch wonder :roflmao:

Annedore likes this.
  7. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,103
    17,093
    113
    Eerste zwangerschap voor het eerst getest op 10DPO, hele duidelijke streep al.
    Tweede zwangerschap voor het eerst getest op 8DPO en een tuurstreepje. Gezien de duidelijkheid van mijn eerste test van mijn eerste zwangerschap vermoed ik daar op 8DPO ook al wel een streep te zullen hebben gezien.

Dus in dat geval: ja, beide zwangerschappen op hetzelfde moment een positieve test :)

Annedore likes this.
  8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Jep, alle 3 de keren rond 8/9 dpo.

Annedore likes this.
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    1e zwangerschap pas na 2 dagen overtijd voor het eerst getest en was positief.

2e zwangerschap met 11 dpo voor het eerst getest en positief.

3e en 4e zwangerschap op 9 dpo voor het eerst getest en positief

5e zwangerschap op 6 dpo voor het eerst getest en vaag posi. Op 7 dpo al duidelijk positief.

Annedore likes this.
  10. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Ik houd me niet bezig met ovulatie e.d. dus heb nooit een idee over hoever ik precies ben in mijn cyclus, behalve dan de berekening vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie.

Mijn oudste testte ik pas 10 dagen na mijn NOD en die was erg positief.

Bij mijn dochter 7 dagen na mijn NOD, niet omdat ik verwachtte zwanger te zijn, maar omdat ik nog niet ongi was en ik de nacht in zou gaan, dan slik ik altijd slaaptabletten om overdag te kunnen slapen en dus wilde ik even zeker zijn dat ik niet zwanger was. Dat was ik wel...

Bij mijn 3e was ik volgens mij ook een week na mijn NOD, maar wist ik al vrij zeker dat ik zwanger was, waarom weet ik niet meer.

Bij mijn 4e testte ik een dag of 2 voor NOD en die was positief (tuurstreepje). Toen vermoedde ik een zwangerschap omdat het vrijen zo anders aanvoelde/niet fijn was. Daarna nog 2x een testje gedaan omdat ML het niet geloofde. Dat doe ik anders nooit, positief is positief en anders niet...

Annedore likes this.
  11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Bij de 1e 2 dagen voor NOD. De 2e ook 2 dagen voor NOD, 3e 4 dagen voor NOD en bij de 4e geen idee nog hoe ver ik zwanger ben.

Annedore likes this.
  12. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    Bij de eerste zwangerschap teste ik 1 week na nod positief

Tweede zwangerschap was ik al 3 weken niet lekker en had k keelontsteking via advies van de dokter om toch maar even een testje te doen heb k dat gedaan ik was 3a4 dagen VOOR nod positief

Derde zwangerschap teste ik ook 3a4 dagen VOOR nod positief.

Vierde zwangerschap teste ik 13 dagen na eisprong positief (verlate eisprong dan nornaal blijkbaar)

Annedore likes this.
  13. Faithful

Faithful Niet meer actief

De eerste zwangerschap teste ik na NOD, was wel vaker later in die tijd en zag er niets bijzonders achter dat ik 'laat' was.
    De tweede was 4 dagen voor NOD, geen idee hoeveel dpo.
    De derde was geloof ik 10 Dpo en ook 4 dagen voor NOD.
    Morgen weer testen op 4 dagen voor NOD. Hier dus 2 van de 3 zeker gelijk qua testen.
    Hopelijk heb je snel duidelijkheid, op welke cd zit je nu@Annedore?

Annedore likes this.
  14. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Ik zit vandaag op CD 30. Dus het wordt met de dag spannender. Mijn cycli waren afgelopen half jaar tussen de 29 en 33 dagen...

15. Faithful

Faithful Niet meer actief

Oeh spannend, ga voor je duimen!

Annedore likes this.
  16. MMW

MMW Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    1,236
    447
    83
    Bij de eerste op 8dpo en deze zwangerschap op 9dpo

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Hier 1e en 2e zwangerschap 9 dpo. Deze zwangerschap negatief op 9 dpo. Toen ik op 12 dpo niet ongesteld was nog maar een testje gedaan (normaal LF van 9 a 10 dagen) en toen positief (geen tuur)

Annedore likes this.
  18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    Ja ongeveer. Weet het niet exact, maar mijn nod is altijd op 10/11 dpo. Testte rond mijn nod altijd positief als ik zwanger was. Dus rond 10/11 dpo

Annedore likes this.
  19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    Annedore!!! Spannend!!!!!

Annedore likes this.
  20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Hey Taal! Ja hè! o_O

Vanmorgen action test gedaan. Negatief. Maar ik zou zomaar nog maar 8 DPO kunnen zijn.
    Ik voel me eigenlijk heel erg ongesteld en grieperig.

Ik weet nog dat ik bij Tom geen idee had van wanneer ei geweest was en dat ik echt in al mijn vezels voelde dat ik zwanger was. En die testen bleven negatief. Zo gefrustreerd was ik :roflmao: voelde toen ook allerlei krampjes in buik en rugpijn en was erg moe. Dus...er is nu nog hoop :rolleyes:

Faithful likes this.

Share This Page