Positieve test.. maar niks te zien op echo!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Linda009, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zie ook iets, het is nog pril denk tussen de 4 en 5 weken. ( zou de cb dus gewoon kloppen :) )

2. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    Ik werk 3 dagen en daarnaast lekker thuis bij mijn
    NULL

Hoi Troel,

Ik had de verloskundige gebeld met het probleem (geen termijn hebben en bruin bloedverlies) En zij heeft ze doorgestuurd naar de Gyn... En de Gyn zei dus dit allemaal....

Voel me al een stuk zekerder door jullie!

3. Troel

Troel Niet meer actief

Heeeel vreemd! Want t ziet er indd gewoon uit als een hele prille zwangerschap!

4. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel als iets uitzien hoor. ik kreeg een echo met 4 weken en dat zag er ook ongeveer zo uit. Ik vind niet dat ze zoiets moeten zeggen als het nog zo vroeg in de zwangerschap is.
    Met mijn 8.4 weken echo zag je al duidelijk een klein 'dingetje', dus misschien dat je tegen die tijd weer mag hebben?

5. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Over 3 weken mag ik terug komen

6. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik heb net nog even naar de echo's van mijn dochter gekeken nu inmiddels 4jaar.. En daar zie ik precies het zelfde als bij jou op de echo ik probeer er vanmiddag even een foto van te maken en te plaatsen.. toen ik die echo kreeg was ik net 5 weken zwanger.

7. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Oh dat is fijn om te zien dan!

8. jaikya

jaikya Lid

5 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    gynecologen ach praat me dr niet van pfff....
    mijn zusje was ook ongv 5 weken zwanger :D
    volgens haar hcg hormoon zei de gynecoloog dat ze minimaal 8 weken moest zijn:(
    de verloskundige zag niets op de echo door gestuurd naar de gynecoloog;) die zag niets een 2e erbij niets te zien.....
    ze hebben haar verteld op een hele harde botte manier dat het geen kindje was het is niets!! en t word ook nooit wat!! :$
    zo naief en geschrokken als mn zusje was vroeg ze oke dus het zit buitenbaarmoederlijk maar kan het dan niet verplaatst worden haha;)
    nee dat kon natuurlijk niet!
    de hoofd gynecoloog erbij gehaald nee hoor breek maar af die zwangerschap tis niks!
    uiteindelijk na een hele middag wachten werd ze sávonds laat geopereerd....Op de operatie tafel zien ze dus dat het kindje helemaal niet in de eierstokken zat ..MAAR DAT HET GEWOON GOED ZAT!... na zon stomme operatie voor niets kreeg ze niet meer te horen als gefeliciteerd je kindje is er nog ! hallooooo net wkkr uit narcose!!:$ maar hoe wanneer hoe kan dat je kent die vragen :antwoord tjah over het hoofd gezien je bent toch idd 5 weken zwanger ,
    daarbij is de kans op een miskraam door deze operatie wel toe genomen!
    nu is haar dochter een gezonde leuke meid van ruim 2 jaar!!!:p

9. Troel

Troel Niet meer actief

Neee!!!! :$ :$ :$ :$ :( :( :(

10. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Ja zo bot was ze niet gelukkig,

maar dus wel zo raar zeggen van ik zie niks hoor, ik zie niks hoor! Nou ik ben voor de 2e keer zwanger en ik voel de wel zeker zwanger, alsof ik niet goed getest had ofzo!
    Ik ben weer helemaal positief dat het goed komt! Maarja wat heb je toch rare mensen op de wereld!

11. mieke buijze

mieke buijze Nieuw lid

12 sep 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij idem...post test gehad meerdere zelfs en op de echo niets te zien. 4 weken moeten wachten en toen was. Er wel awat te zien. Tests van tegenwoordig zijn zo gevoellig zei de verlos dat je daarom zulke dingen krijg. Bij mij hebben ze na die niks te zien echo wel hcg laten prikken 2x zelfde dag en 3 dagen later. Door destijging was te zien dat alles toch goed was.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sommige gyns en VK's hanteren de standaards zoals die altijd zijn opgesteld (toen ik zwanger was van Thirza was de algemene mening nog dat elk vruchtje in precies hetzelfde tempo groeit) en gaan dan, als je echo daarvan afwijkt, direct dingen roepen als miskraam, windei, bbz...
    Gelukkig zijn er wel steeds meer gyns die steeds meer ervaring hebben met vroege echo's en dus ook de ervaring hebben dat het nogal eens afwijkt, zonder dat het mis hoeft te zijn. Het advies is dan dus ook om af te wachten.

@TS: ik vind 3 weken tijd ertussen dan trouwens wel weer heeeeel erg lang! 2 weken ertussen is vaak al zat om vast te stellen of het wel of niet OK is, en dan kun je vervolgens daarna tussen 10-13 weken voor de termijnecho nog een keer....
    Op moment van een positieve test ben je doorgaans zo'n 3-4 weken zwanger. Die test van CB gaat uit van gemiddelden en als jij blijkbaar hoog in je HCG zit, krijg je dus toch echt een verkeerde uitslag van die test. Waardeloos ding, mooie manier van CB om heel veel geld te verdienen...

@mieke: stijgend HCG is niet per definitie teken dat een zwangerschap goed verloopt. Zakkend HCG is wel zeker weten teken dat het fout is, maar bij mij steeg bij mijn laatste twee zwangerschappen het HCG nog nadat het vruchtje gestopt was met groeien, (placenta gaat door met productie van HCG) en was het beide keren toch echt een miskraam...

13. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Zo eigenwijs als ik ben, heb ik toch nog zo'n clearblue indicator test gedaan, hij gaf nu aan wel langer zwanger te zijn als vorige week, afgelopen dinsdag 2-3 en nu 3+ dus toch weer iets meer hoop!:)

14. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Ik mag trouwens over 1,5 week alweer een echo ipv 3. De verloskundige vond het belachelijk zoveel tijd ertussen! Thank God! Dus nu een week minderlang onzekerheid..!

15. curlycurlss

14 okt 2011
    18
    0
    0
    Breda
    Hier hetzelfde! Op 7-10-11 positief getest en op 11-10-11 eerste echo om te kijken hoelang ik zwanger was omdat ik gewoon de pil slikte.. Mevrouw van het echocentrum: "Ja vrijwel zeker hoor, een buitenbaarmoederlijke zwangerschap". Er was toen een soort belletje in de eierstokken te zien.
    De volgende dag in het ziekenhuis zei de gyn dat het ZEKER geen bbz is! Het belletje was toen niet te zien. En bij mij was vrijwel hetzelfde te zien als bij jou! Ze konden toen niet zeggen hoelang ik zwanger ben, maar ik denk dat ik toen ook 4 á 5 weken zwanger was.
    CB gaf bij mij ook Zwanger 2-3 aan, dus 4-5 wkn!
    Maandag mag ik voor een nieuwe echo gelukkig.. Hopen dat alles goed zit! Ik denk dat ik dan 6-7 weken zwanger ben.

16. claire1988

claire1988 Actief lid

9 apr 2010
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had precies het zelfde was 5 weken zwanger maar echt helemaal niks te zien gyn zei miskraam bbz of misschien een hele jonge zwangerschap ik moest 2 weken later terug komen en ja hoor daar klopte het hartje en dit spruitje is nu uitgegroeit tot een gezond mannetje van bijna 1 jaar. laat je absoluut niet gek maken ik heb op dat moment mijn gyn echt vervloekt dat negatieve ook altijd walgelijk!

17. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL

Zo fijn om dit te horen!
    Ik had zaterdag nog zon clearblue test gedaan en hij gad nu 3+ aan en vorige week 2-3 weken, dus ook weer een beetje meer hoop! Nog 1 week wachten!

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap in Duitsland een vroege echo gehad. Dat is daar veel normaler, ze kijken gewoon of je echt zwanger bent. Ik had zo'n vergelijkbare echo en ze heeft me gewoon gefeliciteerd. Zij zien dit soort echo's veel vaker en daar is gewoon nog weinig op te zien. Het begint toch ergens heel klein! Zeker als je helemaal niet weet hoe lang je zwanger zou zijn zou ik me er niet druk om maken. Raar dat je gyn er meteen zo'n ophef over maakt, niet nodig!

19. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    Nog 1 nachtje slapen, dan weten we gelukkig meer, wat zijn de afgelopen 14 dagen toch langzaam gegaan!
    Heb vannacht al niet kunnen slapen en vanmorgen niet kunnen eten, zo zenuwachtig voor de echo morgen. Duimen jullie voor me om 14:00? haha alle beetjes helpen toch?

Liefs Linda

20. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina