hallo allemaal, ik ben esmeralda en ben 28 jaar. heb al 4 jaar een relatie met mijn vriend en proberen nu al een tijdje zwanger te worden. doordat ik bang was dat mijn kinderwens niet zo mocht zijn ben ik gaan kijken of we uberhaut wel zwanger konden worden!! Gelukkig kunnen we zwanger worden maar vanzelf lukt dit niet. nu zijn we bezig met iui behandelingen 1ste keer was mislukt maar de 2de keer heeft zo een rare wending. 27 augustus hebben we de 2de iui behandeling gehad, vorige keer na 14 dagen na de iui heb ik mijn menstruatie gehad. Deze keer na 14 dagen geen menstruatie, na 18 dagen toch maar een test gedaan van de kruidvat. Die gaf een heel licht streepje aan dus was niet zeker van me zaak, toen maar een clear blue gehaald en die gaf aan zwanger 1-2 weken. Volgende dag na de test ben ik gaan bloeden, eerste paar dagen best wel veel bloed en daarna maar met vegen!! aantal testen gedaan en die gaven positief aan. Ik was er toch niet zo zeker van omdat ik bloed verloor dus heb ik bloed laten prikken via de huisarts. Me hcg waarde was toen 20, dus heel laag. Afgelopen maandag moesten we langs komen in het ziekenhuis voor een echo en daar bleek dus niets te zitten Ik moest die dag bloedprikken om te kijken of me hcg was gedaald en zou in de middag terug gebeld worden. Werd dus terug gebeld en gaf ze aan dat t gestegen was van 20 naar 65. Hoe kan het stijgen als je niet zwanger bent.?? Nu moet ik volgende week woensdag terug om weer bloed te prikken en kijken of het nu weer gestegen is!! Heb net nog maar een keer getest en die geeft toch weer aan dat ik zwanger ben Heeft iemand dit al eens meegemaakt..?? Ik hoor het graag! Groetjes Esmeralda
Hoeveel dagen zat er tussen de waarde van 20 en 65? Ik had met onze eerste cryo terugplaatsing ook een lage hcg die wel bleef stijgen. Maar dat was een biochemische zwangerschap en dus een miskraam met 5.5 weken. Als je hcg 65 is, dan denk ik eerlijk gezegd dat het niet goed zit... Als je gebloed hebt en toch nog steeds positief test met een hcg van 65, zou ik denken aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik weet niet hoe je nu opgevolgd wordt? Ik zou het in ieder geval heel goed in de gaten houden en regelmatig bloed laten prikken om te kijken hoe je hcg stijgt of daalt. Op de echo is bij een prille buitenbaarmoederlijke zwangerschap niks te zien. Ik wil je zeker niet ongerust maken, maar dit is wat mij onlangs dus uitlegd is door mijn fertiliteitsarts. Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt want zo'n onzekerheid is niet fijn.
Deze vraag heeft ze al meerdere keren gesteld dit was haar antwoordt ---------------------------------------- voor mij is het allemaal ook zo vaag dus zou niet weten hoelang ik nu zwanger zou moeten zijn. Afgelopen maandag zou ik 7 weken en 3 dagen moeten zijn. Bloedprikken daar zat 11 dagen tussen dus de dag dat ik de uitslag kreeg!. Het is niet heel veel gestegen idd maar dat het gestegen is is wel vaag! Er was idd dikke slijmvlies aanwezig en zagen een "cyste" in me eileider ---------------------------------------------------- Bij iui weet je precies wanneer je eisprong is en hoe lang je zwanger bent. Gezien het feit dat je hcg nauwelijks is gestegen en niets te zien is op de echo denk ik dat je niet zwanger bent
Meisje1977 , iemand had deze forum aan mij doorgegeven vandaar dat ik het hier weer heb gevraagd.! Ik weet ook wel dat wanneer je bezig ben met iui hoe je alles moet uitrekenen t ging erom dat ik misschien zwanger ben geraakt na me miskraam alles is mogelijk!! Ga er ook niet vanuit dat ik zwanger ben maar vragen kan geen kwaad toch!!
Na mijn 2e iui was ik ongesteld geworden maar op vakantie bleef er buikpijn. Test gedaan en die was positief. Echo bleek er niks te zitten. Dus of de test heeft een eisprong gedetecteerd (dag 8 wat mij veel te vroeg lijkt) of er heeft wat gezeten voor heel korte tijd. Bloed nagekeken of ik normaal al hoge waardes in mn bloed heb die je ovulatie laten zien maar dat was niet zo. Dus misschien heeft er heel kort "iets" gezeten...?