5,6 wkn zwanger, geen vruchtje op echo :(

Discussion in 'Miskraam' started by FutureMama81, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Vorig jaar heb ik een miskraam gehad, afgelopen april een bbz. Nu ben ik weer zwanger en heb afgelopen dinsdag een echo gehad (was toen 5,6 weken zwanger). De zwangerschap zat dit keer gelukkig wel in de baarmoeder, maaarrrrrr de gyn. zag geen vruchtje :( Dit heeft me heel bang gemaakt. Ik lees overal dat er met 6 weken wel een vruchtje gezien wordt evt zelfs met kloppend hartje. Bij mij was er alleen een vruchtzakje en dooierzakje te zien. Niks van een vruchtje. Nu moet ik dus 3! weken wachten voor ik weer een echo mag. Ik voel me echt zo verdrietig. Wil zo graag dat het nu eens een keer goed gaat voor ons..

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meid
    ik hoop voor je dat het goed zit hoor
    ik heb met 5.5 wk een echo gehad
    en zag je ook alleen een vruchtzakje op..
    en een week later wel een vruchtje met hartje
    balen dat je nog 3 weken moet wachten op de volgende echo
    heel veel sterkte met wachten en hopelijk de volgende keer wel een goede echo!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Hoi meid,

Het wil niet zeggen dat het meteen mis is... Want ik heb idd ook vaker gehoord dat er zo rond de 5 - 6 weken nog niet bij iedereen duidelijk wat te zien is...
    Dus het enigste wat je nu kan doen is even afwachten en duimen dat alles goed zit, ik duim in ieder geval voor je mee!

Sterkte met deze 3 weken afwachten...

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat spannend zeg , Futuremama , en dan 3 weken moeten wachten , dat is lang zeg ........Ik weet dat het wel vaker voorkomt dat je nog geen vruchtje ziet , misschien is het later ingenesteld en ben je net iets minder ver ........

ik duim voor je ........

5. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie. Ik probeer positief te blijven en hoop dat het voor ons idd goed afloopt. Het is gewoon lastig na 'al' die ellende. Had zo gehoopt dat ik een kloppend hartje te zien zou krijgen, dat dit gewoon een behoorlijke tegenvaller is.
    Nogmaals bedankt!

6. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Volgens de echo was het wel 5,6 weken. Dit zag ze door de grootte van het vruchtzakje te meten?? Ik heb er weinig verstand van, maar het klopt dus wel dat ik ongeveer zo lang zwanger ben..

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    ja ik herken het wel , je had verwcht al heel iets anders te zien .....
    Ik heb het zelf ook gehad , maar ik had een fikse bloeding gehad , dus dat is niet te vergelijken ....Bij mij was de bloeding een miskraam en vruchtzakje groeide leeg verder ..............

Maar vind het wel lang dat je drie weken moet wachten hoor..

8. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    ja mijn gyn. gaat op vakantie en de week erop was het helemaal vol. Het is dus niet anders.. Aan de andere kant ben ik dan al 9 weken (al het toch goed is) en dan ben ik wel bijna bij die 12 weken grens. We wachten het maar af. Ik heb gelukkig (nog) geen bloedverlies gehad..

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Nee precies , en als je het echt niet meer kan houden van de spanning , kun je misschien nog altijd naar een andere gyneacoloog ....................

10. samkids

samkids Niet meer actief

Ohh, wat naar. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je nu moet voelen. Vreselijk. Denk je gerust gesteld te worden, krijg je dit. Maar het berichtje van Caruli stelt me dan wel weer gerust, dat het dus gewoon kan en er niets aan de hand hoeft te zijn.
    Poeh, moeilijk hoor.
    Hoe voel je je verder? Ik las elders dat je dit weekend lekker gaat tuttebellen in de sauna? Laat je maar eens lekker verwennen! *knuf*

11. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Eigenlijk ben ik er vrij rustig onder. Wat kan ik verder doen? Hiervoor was ik heel erg gespannen, omdat ik zo bang was weer een bbz te hebben. Toen ze zei dat het in de baarmoeder zat viel er een last van mijn schouders af. Tuurlijk ben ik gespannen en hoop ik dat het goed is dit keer, maar kan niets meer doen dan rustig afwachten. Zolang ik geen bloedverlies heb, probeer ik goede hoop te houden. Al zegt dat natuurlijk niet alles.

Ik ga idd een dagje naar een beautyfarm. Niet in de sauna, want dat is niet goed geloof ik. Gewoon lekker ontspannen.
    Bedankt voor je berichtje! :)

12. samkids

samkids Niet meer actief

Hey, hoe is het nou met je?

13. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Wel goed hoor. Ik lees meer dat er op die termijn nog geen vruchtje te zien was dus ik probeer er het beste van te hopen :)

14. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,929
    9,441
    113
    Gelderland
    he meid,

wat ontzettend vervelend voor je! ik heb 4 weken geleden ook een niet zo leuke echo gehad, dacht zelf rond ze 6 weken te zijn maar er was nog helemaal niks te zien op de echo als alleen een zwangerschapsring. dit komt ong overheen met een zwangerschapsduur van 4 tot 5 weken. Kreeg ook te horen dat ik 3 weken later terug mocht komen voor een nieuwe echo. 3 weken lang in de stress met de gedachte of het allemaal wel goed zit!!!

Vorige week een echo gehad en het vruchtje was prima gegroeid was ook verder als de eerste schatting.
    Met de eerste echo was ik dus 5 weken en 4 dagen en er was niks te zien!
    Het kan dus alle kanten op en ik hoop voor jou ook de goede.

liefs Luna86

15. samkids

samkids Niet meer actief

Kijk, zulke verhalen geven de burger moed.

Gisteren was ik bij de vk waar ik probeerde om eerder een echo te regelen. Heb nu met 6w4d een echo, maar ik wilde het graag een paar dagen eerder. Dat raadde de vk mij echt af, want stel dat ik a.s. vrijdag (dan 6w0d) niets zou zien, dan zou ik een slecht weekend hebben terwijl het dan nog alle kanten op kan. Ze zei ook dat het heel erg van de kwaliteit en gevoeligheid van de apparatuur afhangt of je zo vroeg wel al iets of nog niets ziet.

Luna, dan heb jij dus echt lang in spanning gezeten zeg! Poeh! 3 weken, waarom zo lang? Waarom niet een week of 2. Nou, gelukkig is alles goed gekomen.

16. samkids

samkids Niet meer actief

Future mama, ik lees nu je onderschrift, dat er wel een dooierzakje te zien was. Dan moet er toch haast ook wel een vruchtje zijn??

17. FutureMama81

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    ja die was er wel, maar ik heb geen idee.. heb er geen verstand van.
    Wacht het maar af...

18. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,929
    9,441
    113
    Gelderland
    Luna, dan heb jij dus echt lang in spanning gezeten zeg! Poeh! 3 weken, waarom zo lang? Waarom niet een week of 2. Nou, gelukkig is alles goed gekomen.[/QUOTE]

Het waren ook echt 3 weken vol met tranen en spanning maar gelukkig hebben vrienden fam en vriend me er goed door heen gesleept!
    Waarom zo lang? ze zei dat er na 3 weken meer te zien zou zijn en na twee weken misschien nog niet! gelukkig was dit ook zo:)

19. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

Nov 3, 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Hoi,

wat vervelend voor je, ik begrijp heel goed hoe je je voelt want ik maak iets soortgelijks mee. Ik ben afgelopen maar geweest voor een echo omdat ik een heel heel heel klein beejte bruin bloedverlies had. Het was nog niet eens een druppeltje maar doordat mn eerste zwangerschap is uitgelopen op een vroeggeboorte met 21 weken ben ik een beetje angstig aangelegd. Ik had verwacht dat ik iets van 8 weken zwanger zou zijn maar op de echo was alleen een leeg vruchtzakje te zien van 5 weken en 3 dagen. Er zat niet eens een dooier in. De arts had dus slecht nieuws ik heb 95 tot 99 procent kans op een miskraam. Ze vond de vruchtzak te groot voor dit termijn, wat ik raar vind want als je het opmeet dan is het toch de termijn die je opmeet. Ik had 6 juni een zwangerschapstest gedaan die duidelijk positief was dus ik moet iig ergens rond de 8 a 9 weken zijn naar mijn idee. Haar idee is dus ook dat ik een windei heb en dat het vruchtzakje dus gewoon doorgroeit terwijl de embryo al heel vroeg is gestopt met groeien. Ik moet nu wachten tot de miskraam op gang komt en moet maandag terug voor een echo en om te beslissen op ik een curettage wil, medicijnen om het op te wekken wil of dat ik een spontane miskraam wil afwachten. Echt heel naar allemaal. Mijn gevoel zei dat alles goed zat maar dat is dus niet zo. En doordat het vruchtzakje nog gewoon groeit heb ik ook gewoon alle zwangerschapssymptomen, daardoor word het nog moeilijker om je voor te bereiden op een miskraam. Maar goed we gaan maandag uit van heel slecht nieuws dan valt het niet zo tegen.
    Ik hoop iig voor jou dat het allemaal uiteindelijk blijkt mee te vallen ik leef met je mee!

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoi Sandra , ik heb een paar maanden terug hetzelfde mee gemaakt ..... Ik kon kiezen tussen afwachten en cytoyec , ik heb voor de cytotec gekozen en dat heeft bij mij helemaal niks gedaan en uiteindelijk heb ik een curretage gehad met 10,5 weken , terwijl ik eigenlijk voor mezelf al wist vanaf 4,5 week dat het niet goed zou zijn maar de gyneacoloog bleef hoop houden ...............

Share This Page