heel slecht eten door misselijkheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by benbri, Jul 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. benbri

benbri Nieuw lid

Jul 29, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi,

ik ben nu 13 weken en een paar dagen zwanger, de eerste weken ontzettend misselijk geweest, waardoor ik niet goed at, medicijnen gehad (emesafene), nu na de 12e week gaat het wel weer iets beter, maar vooral in de avonden erg misselijk. ik eet eigenlijk al bijna sinds week 6 bijna geen avondeten/groenten/ed meer, want ik krijg het echt niet weg of ik word er nog misselijker van. gelukkig geef ik niet heel veel over (soms) maar kokhals dan wel errug veel, wat ook geen pretje is overigens. ik had ook zwangerschapspillen, maar die slik ik sinds week 10 ook niet meer, omdat ook daar ik misselijk van word. ik eet overdag wel brood, veel fruit en dergelijke, het gaat dus eigenlijk puur om de groenten/vitaminen. ik ben niet overdreven moe of zo en heb toch niet het idee dat ik vitaminen te kort kom, maar vraag me toch af of het geen kwaad kan voor de baby, gezien ik dus wel fruit, etc eet. ook dronk ik echt heel veel melkproducten, maar daar word ik ineens ook erg misselijk van, dus ben nu aan het proberen wat ik kan drinken, maar overal word ik misselijk van, word er een beetje radeloos van...overigens word ik ook supermisselijk met kokhalzen erbij van mijn eigen speeksel, die ik schijnbaar ook nog eens extra aanmaak tijdens zo'n misselijkheids aanval, wat dus ook niet helpt....*zucht*...ik kom gelukkig dus ook niet veel aan tijdens de zwangerschap, ondanks dat ik ook gestopt ben met roken, vreet ik echt helemaal bijna niets zoetigs of dergelijke...maar ben een beetje uitgeprobeerd...ik durf niets meer te eten op brood en fruit na...en af en toe een handje popcorn of zoiets, maar das 1 of 2x per week en dan wanneer ik even niet zo misselijk ben...wat kan ik het beste doen nu? (behalve eten, want dat snap ik nog wel ;))

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Benbri,

probeer inderdaad maar zo goed en zo kwaad als het gaat de komende weken door te koemn, want bij de meeste mensen is het bij 16 weken wel (bijna) over. Je kunt weinig anders doen dan goed eten en drinken; die vitpillen houdt je niet binnen dus daar kun je ook niets aan doen. Wat je zou kunnen doen is bv Floradix halen; dat ik een kruidendrankje met vitamines; mischien houdt je dat wel binnen. Verder pakt het kindje wel wat het nodig heeft, het gaat alleen op het moment ten koste van jou. Rustig aan doen en voldoende drinken. Sterkte.

Groeten Brigitte

3. benbri

benbri Nieuw lid

Jul 29, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    harstikke bedankt. ik ga het eens kijken waar ik dat kan krijgen, want de emesafene was ik echt superzat gewoon...en hielp overigens niet. verder wel gevraagd maar niemand wist wat. morgen meteen kijken :) dank je wel :)

Share This Page