beginneling ovu testen, wie helpt me?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by gelukkig, Jul 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik begin deze ronde met ovulatietesten van sensitest, de dipstick!

Is het voldoende als je 1 keer per dag test?
    Hoelaat moet ik testen?

Ik werk meestal van 8 uur tot 6 uur.
    Kan ik dan elke dag als ik uit me werk kom, rond 6 uur dus, testen?

En hoelang van te voren moet je niet meer drinken en plassen?

Alvast bedankt voor de andwoorden!

2. bebietje

bebietje Actief lid

Jan 6, 2007
    170
    0
    0
    Hoi Gelukkig,
    Ja eens per dag is voldoende. Kijk even in de bijsluiter vanaf wanneer je gaat testen (hangt samen met je cycluslengte) en dan gewoon eens per dag.

Ik zelf werk tot half vijf maar test om 19 uur. vanaf 15.30 drink ik niet meer en plas ik niet meer. Dan krijg je een goed beeld. Heb wel op de dagen dat ik resultaat zag, vaker getest, gewoon omdat ik nieuwsgierig was hoelang het aan zou houden. Kijk anders even in mijn album, daar heb je een overzichtje!

Succes en ik duim voor je!

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik testte om 19:00 na werk, en had dan 3 uur niks gedronken ofzo. Ik begon met testen volgens mijn kortste cyclus en had na 2 dagen een positieve test. Die heb ik 3 dagen gehad (had ws. net het begin, hoogtepunt en de staart van de LH piek te pakken). 14 dagen na mijn ei had ik een positieve zw-test in handen. ;)

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik verlies altijd veel vruchtbaarslijm en soms voel ik ook steekjes rond me eierstok links of rechts.
    Maar wil gewoon zekerheid dus vandaar dat ik eens ovutesten ga gebruiken.

Ben benieuwd.......en hoop dat het hiermee snel raak is.
    Ga nu pas de 2e ronde in.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ik drink heel veel op een dag dus ik ga nooit een tijdspanne van 3 u hebben dat ik niet drink en daardoor ook nooit zolang dat ik niet moet plassen. Heb al wel eens ovutesten gebruikt en zag toen toch ook wel wanneer hij positief was. Dus geen paniek als je niet zolang kunt stoppen met drinken en plassen.

Share This Page