Hoi, Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze bleek positief, maar is dit nu van een nieuwe zwangerschap of nog een hoge HCG waarde na mijn curritage. Na de zoekfunctie gebruikt te hebben vond ik een antwoord van één van de verloskundigen op een vraag in april 2006 die lijkt op mijn situatie. Daar was het antwoord dat na een goede curritage het HCG heel snel uit je lichaam is en dat als er na 4 weken een positieve zwangerschapstest is je weer zwanger bent. Ik heb nu getest na 3 weken en 5 dagen, zou dit uit moeten maken denken jullie ? Ben benieuwd wat jullie ervan denken..... Groetjes Monique
Ik vind het moeilijk om hier op te antwoorden, kan je niet bij je arts een bloedtest laten doen dan weet je het zeker! liefs Es
bij mijn was het hcg hormoon pas na ruim 6 weken uit me lichaam en testen toen ook pas negatief. het vruchtje was wel bijna 11 wk oud toen het hartje stopte en ik ben met 11 wk gecureteerd. wel waren vrij meteen de zwangerschapsklachten over. als ik jou was zou ik toch nog even voorzichtig zijn en over enkele dagen nog is testen. wordt de test donkerder dan ben je waarschijnlijk zwanger wordt hij lichter dan kun je er van uit gaan dat het nog hormonen zijn van je vorige zwangerschap natuurlijk hoop ik voor je dat het raak is maar de kans dat het meteen raak is is wel klein.
Mijn verloskundige heb ik geprobeerd te bellen maar die is pas aan het eind van de middag bereikbaar. Kan haar nu alleen bereiken via de boodschappen dienst en ik vind het geen noodgeval ( al voelt het wel zo voor mij.... ) Vandaar dus mijn vraag, dacht dat er misschien wel meiden zijn met hetzelfde verhaal.... Groetjes Monique
Hoi, Ik kan eigenlijk ook geen antwoord geven op je vraag. Ik heb een test gedaan na ruim 3 weken na de curretage en die was nog positief, bij 4 weken was hij negatief. Bij de een is het sneller verdwenen, dan bij de ander. Hopelijk kan je verloskundige uitsluitsel geven of anders over een paar dagen nogmaals de test doen. Wel spannend. Veel succes. Groetjes Franka
Misschien hangt het er ook vanaf hoe ver je was toen het vruchtje stierf en je een curritage gehad hebt?
Heb inmiddels contact gehad met de verloskudige. Die adviseerde mij naar de dienstdoende assistent arts van het ziekenhuis te bellen. Deze vertelde mij dat de kans dat het een nieuwe zwangerschap is heel erg groot is ! Aanstaande dinsdag moet ik voor een controleecho van de curritage naar het ziekenhuis. Ze vertelde mij dat als ik weer zwanger zou zijn, het al zichtbaar moet zijn. Niet dat ze dan kunnen zien of alles goed is, maar wel of er iets is. Mocht dit zo zijn dan mag ik gelijk weer een afspraak maken voor een echo twee weken later. Nu maar duimen..... In de tussentijd ook met mijn zoontje naar het ziekenhuis geweest voor zijn arm. Hij zit in het gips want hij heeft zo'n twijgbreuk in zijn onderarm. Vorige week al gebeurd, maar de dokters zeiden steeds dat er niets aan de hand was. Vanmiddag werd er toch maar besloten een controlefoto te maken, al was er waarschijnlijk toch niets aan de hand.... En nu is het geel gips geworden ! Groetjes Monique
Hoi Monique, Jeetje wat spannend. Toevallig moet ik a.s. dinsdag ook voor de nacontrole van de curretage, maar ik weet dat er bij mij nog niets te zien zal zijn (deze week ongi geweest). Het zou natuurlijk helemaal te gek zijn als je weer zwanger bent. Heel veel succes dinsdag en laat je het even weten? Ook veel sterkte en succes met je zoontje nu zijn arm in mooi geel gips zit. Groetjes Franka
Bij mij was het hcg al verdwenen na iets meer dan een week. Ik was 9 weken zwanger. Ik ben nu ontzettend ongesteld, dus ik ben zeker niet opnieuw zwanger. Ik hoop dat je op de echo een mooi nieuw vruchtje ziet! Zou toch wel helemaal te gek zijn! Heel veel succes!
Hoi Doris, Het bleek geen nieuwe zwangerschap te zijn. Alles was verder wel schoon. Ik ben vorige week voor de eerste keer weer ongesteld geworden. Ben ook aan de pil gegaan omdat mijn vriend (voorlopig?) geen kinderen meer wil.... Ik wel, dus kun je voorstellen in wat voor moelijke sitiuatie we nu zitten. Vandaar de pil..... Ik wil jou veel sterkte toe wensen met het verwerken van je miskraam. Groetjes Monique
dank je wel, gaat wel goed komen. mijn motto is dat je altijd sterker uit moeilijke situaties komt. dus mn vriend en ik zijn weer een beetje sterker. gelukkig zijn mijn vriend en ik het er over eens dat we dolgraag kinderen willen dus we gaan gewoon verder met "oefenen". jammner dat jou man het nu even niet ziet zitten. succes ermee. liefs doris
Ik ben aan het shaken! 2 mei heb ik mijn miskraam gehad.. nog geen ongesteldheid gezien nu morgen is t 7 wkn geleden. Vandaag een test gedaan... 2 dikke, snelle strepen! Lieve help, denken jullie wat ik denk? Want ik kan het echt niet geloven! Of kan het nog steeds het hormoon zijn van de vorige keer? Hoe laat is die verloskundige praktijk open? Ik ben de eerste die belt! Please duim voor me!
Hoi Monique, heb je inmiddels al meer nieuws? Ik hoop zo voor je dat het positief nieuws is. Hou ons niet in spanning. Liefs, Saskia