Wanneer mag ik weer zwanger worden na fluxus?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hayden, Aug 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hayden

Hayden Actief lid

Jul 14, 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag!
    Ik zit met een vraag...

2,5 week geleden ben ik bevallen van ons tweede kindje. De bevalling verliep prima. Ik ben gelukkig niet uitgescheurd. Echter heb ik door een fluxus wel drie liter bloed verloren en hebben ze mijn placenta door middel van een operatie moeten verwijderen.
    Na een nachtje in het ziekenhuis te zijn gebleven en flink wat vocht en ijzer toegediend te hebben gekregen mocht ik weer naar huis.
    De eerste week heb ik me nog wel duizelig gevoeld maar nu voel ik me weer prima.
    Ik verlies wel nog druppeltjes bloed.

Nu is mijn vraag...wat is voor mij een verstandige periode om te wachten met wederom zwanger te raken? Voor mijn eigen gevoel kan ik gelijk weer aan de bak, maar wil geen verhoogd risico lopen. Ik weet dat vaak wordt gezegd een jaar tussen zwangerschappen, maar geld dat ook na een fluxus?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Om een fluxus te voorkomen hoef je niet een bepaalde tijd te wachten. Ik zou wel je lichaam even de kans geven om wat aan te sterken. Is je ijzer weer goed? Ben je heel moe nog? Een tweede zwangerschap snel er achteraan kan namelijk heel zwaar vallen dan. Maar verder geen medische reden om te wachten.

Groeten Evelien

3. Hayden

Hayden Actief lid

Jul 14, 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!
    Mijn ijzer is weer in orde en ik voel me weer goed. Hoewel ik wel nog aan mijn conditie moet werken. Over twee weken ga ik naar de gynaecoloog zij gaat checken of alles goed is geheeld.
    De reden dat ik nu al graag wat info wil hebben is omdat als ik een langere periode had moeten wachten dan had ik een spiraaltje door de gynaecoloog laten plaatsen.
    Bedankt voor het advies!

Share This Page