Advies gevraagd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ammie1984, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Hoi allemaal,

    Ik zit met het volgende. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 28 dagen. Mijn menstruatie duurt altijd een week; begint met een paar dagen bruin bloed, daarna zet het door en heb ik twee volle dagen goed last en vervolgens neemt het weer af.

    We hebben geen kinderwens meer. Ik ben momenteel niet aan de pil oid en we gebruiken een condoom. Niet ideaal, maar tot nu toe altijd goed gegaan.

    Rond vandaag had ik ongeveer moeten beginnen met mn menstruatie (althans; het bruine bloeden). Nu is het zo dat ik sinds afgelopen woensdag al bruin bloed verlies. Het is niet veel.. het stopt niet, maar mijn ongesteldheid zet ook niet door..
    Ik maak de hele week al zorgen wat het zou doen als ik zwanger blijk? Misschien zet het daarom ook wel niet door, omdat ik me te druk maak..
    Zo lang bloedverlies (wel bruin, maar toch) lijkt me ook wat lang voor een zwangerschap, maar ik zou het toch voor de zekerheid willen testen..

    Als ik vandaag een test doe, is deze dan al betrouwbaar?
     
  2. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik denk dat een test wel redelijk betrouwbaar is nu. Op hoeveelste cyclusdag zit je nu precies?
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  3. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Sluit me aan bij het bovenstaande
    En soms door stress en spanning kan een cyclus veranderen. Ik zou vandaag een test doen bijvoorbeeld die van de action de normale.

    Bruin verlies is oud bloed. Is het veel of weinig? En is er een mogelijkheid tot zwangerschap is er ergens een condoom gescheurd?
     
  4. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Het is niet superveel, maar ik heb wel een inlegkruisje nodig.. Ook met afvegen zit er elke keer wat aan het wc papiertje..
    Er is geen condoom gescheurd naar mijn weten, dus een zwangerschap lijkt me sterk. Maar het is natuurlijk niet onmogelijk met alleen condoomgebruik.. Hoe voorzichtig we ook zijn..

    Zo lang bruin bloedverlies me niet echt normaal voor een zwangerschap. Maar het feit dat het een week eerder is begonnen en nog steeds niet doorzet maakt me aan het twijfelen..
     
  5. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Hmm ja dat snap ik heel goed.
    Ik zou dan toch voor de zekerheid de action test kopen zijn betrouwbaar althans bij mij wel altijd. En daarmee uitsluiten voor nu of dit van een zwangerschap komt.
     
  6. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    Meten is weten....een goedkope zwangerschapstest kan je toch uit de onzekerheid helpen. Succes!
     
  7. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Dat snap ik. Ik vraag me alleen af of een test nu al betrouwbaar genoeg is. Ik weet niet zo goed wat ik als eerstemenstruatiedag moet zien.. Als het bruine bloeden begint of zodra het echt rood is.. vandaag zou in ieder geval wel mijn eerste dag moeten zijn dat het bruine bloeden zou starten..
     
  8. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Eerste menstruatiedag is vanaf rood bloed. Maar een zwangerschapstest is vanaf 12 dagen na ovulatie meestal wel betrouwbaar. Nou zegt een cyclus van 28 dagen niet dat je ook op dag 14 een eisprong hebt, maar gemiddeld genomen zou dat zo zijn. Dus stel dat jij altijd 2 dagen bruin verlies hebt dan zou je op cyclusdag 26 zitten, 12 dagen na eisprong. Je zou dus een testje kunnen wagen. Het zou wel beter zijn om nog 2 dagen te wachten
     
  9. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik heb tijdens een van mn zwangerschappen ook veel bruin bloedverlies gehad, dus dat hoeft niets te zeggen over het al dan niet zwanger zijn. Ik zou ook een test doen als je het zeker wil weten.
     
  10. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Zojuist een test gehaaldrn gelijk gedaan. Ik heb de clearblue maar genomen om echt een duidelijke uitslag te hebben, want ik ben nog wel zo iemand die een streepje ziet terwijl die er niet is
    Test gaf niet zwanger aan.. Ik ga er dan ook maar van uit dat het niet zo is.. Dan is mn lijf misschien een beetje van slag ofzo..
     
  11. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Even advocaat van de duivel... De Clear Blue digital heeft (helaas) meer HCG nodig dan een streepjes test. Hij kan dus negatief zijn, terwijl je wel zwanger bent, zeker op 12dpo is dat niet ondenkbaar. Ik zou of nogmaals testen met een ander merk (Predictor staat erg goed bekend momenteel), of het over een paar dagen nog eens proberen indien je menstruatie uitblijft.
     
  12. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Is dat zo? Op de verpakking stond dat je er tot 4 dagrn voor NOD mee kan testen..
     
  13. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Was het de digitale met weken indicator? Die test is wel gevoelig namelijk
     
  14. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Ja die was het.. Dacht dat ze maar 1 soort digitale hadden van CB
     

Deel Deze Pagina