Hallo Meiden, Ik heb in november een Gynefix spiraal laten zetten en na 2 maanden had ik een zeer duidelijke cyclus terug. Elke keer 28 dagen. Nu zit ik op dat 36. Ik heb net maar even een testje gedaan (KV 2 v. 5) en die gaf binnen de 5 minuten een heel licht tweede streepje....(precies net zo als bij de testen van mijn andere kids). Ik kan het haast niet geloven, maar als ik nu aan de afgelopen twee weken denk, dan zou het wellicht toch best een zwangerschap kunnen zijn...pff, voel me heel verward. We hebben twee kids en dat is prima, een derde lag gewoon echt niet in de lijn der verwachtingen en daar is mijn man ook eigenlijk heel stellig in. Ik moet nu maar weer even afwachten en kijken of de test over 2 dagen donkerder wordt, want dit spiraal stoot eigenlijk een bevruchte eicel af...... We zullen zien....
als je een 28 dagen cyclus zou hebben ben je nu bijna 6 weken.. ? al denk ik eerder 4 weken als je streepje zo licht is. een streepje is een streepje.. ik zou er toch voor zorgen dat zo snel mogelijk de spiraal verwijderd word zodat het vruchtje hier geen schade aan ondervind en anders als je echt geen kindje wilt het vruchtje op een andere manier laten verwijderen, vertrouwen op afstoting door je spiraal zou ik niet doen aangezien je er ook doorheen zwanger bent geworden. ( dit ligt trouwens erg gevoelig op het forum omdat de meeste mensen hier zijn omdat ze wel zwanger willen worden) kortom dokter bellen.
Ja, ik vind het dus heel lastig. Ik weet gewoon niet goed wat ik zou moeten doen als het echt zo is. Aan de ene kant denk ik gelijk het is welkom aan de andere kant zijn er ook heel veel redenen waarom het nu niet kan. En mijn man en ik hebben hier ook wel een andere mening over, hij wil het echt niet, terwijl ik me stiekem toch kan voorstellen dat er ooit een 3e zou komen. Dus als het straks een echt zwangerschap is, dan zullen hier heel veel heftige gesprekken gaan volgen.....maar het zou wel echt bizar zijn bij dit spiraal, deze biedt namelijk de beste bescherming tegen zwangerschap. Groet Pink
Ik zou ook even langs de dokter want een pas bevruchte eicel doet niks met een test, zeker niet zon duidelijke streep.. Dus ik denk dat je idd al te ver bent voor t spiraal om zn werk te doen, maar t kan idd wel schade aan je kindje doen.. Als t spiraal eruit gehaald wordt is er ook altijd nog een vergrote kans op een miskraam maar je kunt erna altijd nog besluiten of je het kindje wilt houden of niet..
Heb nog even iets opgezocht...1 van de website's zegt het volgende; GyneFix® is in de praktijk veiliger dan de pil (0,1 tot 0,5% zwangerschappen met GyneFix® tegen 8% gemiddeld bij typisch gebruik van de pil na 1 jaar gebruik). Kan toch niet haast waar zijn..dat jij die 0,1 tot 0,5% bent??? Begrijp me niet verkeerd hoor...geloof je helemaal! Maar tis wel heeeeel heeeeel heeeeeeel uitzonderlijk en bijzonder en alles wat je maar kunt bedenken binnen deze termen!
Als je gaat rekenen valt dat wel mee.. 0,5% is 1 op de 200 vrouwen die m gebruiken.. 0,1% is 1 op de duizend. vaak is dat gepakt op een groep vrouwen die m een jaar lang gebruiken. dus in een jaar tijd wordt 1 tot 5 van de duizend toch zwanger..
Hihi, ik ben t s gaan doen op zoek naar de beste AC. en ik vond t nogal shokkend hoeveel er toch "ongewenst" zwanger raakte! Is trouwens bij andere spiralen en zelfs sterrilisatie net zo hoog!
Ja dat begrijp ik nu ook ineens...want v.d. pilgebruikers 8 op de 100 zwanger! Is best veel... En sterrilisatie ook ja...we hoeven er nu nog niet over na te denken, maar dat gaat wel komen na deze zwangerschap, dan zijn wij ook compleet.
Hallo Meiden, Bedankt voor het meedenken! Vandaag gelukkig toch ongesteld geworden. Maar ik begin toch wel een beetje te twijfelen of deze soort AC wel bij me past. De koperen ringetjes zouden de zaadcellen imobiliseren, waardoor er haast geen bevruchting zou kunnen ontstaan, maar ik weet nu zeker dat er wel degelijk een bevruchting is geweest en wellicht een verkeerde innesteling door het spiraal, vandaar de lange cyclus en de positest. Misschien dan toch maar beter weer hormonen, vind dit toch best een akelig idee, om het nu toch echt zo mee te maken.