Positieve test..?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aylin16, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Meiden ik heb een paar vragen..?

Omdat ik vorige ronde twijfelde over een bijna positieve of positieve ovulatie test heb ik deze ronde de CB digitale ovulatietest ernaast gebruikt bij twijfel.

Heb eer gister, gister en vandaag met de CB digitale ovulatietest positief getest. Gister alleen knal testen gehad met Sensitest en Matcare (zie album). En vandaag en eer gister waren ze een stuk lichter (de test lijn zelfs iets lichter dan de controle lijn) en nog zegt CB digitaal positief. Klopt dit wel..? Ik dacht altijd dat een test met een iets lichtere test lijn als negatief beschouwd moest worden.

Iemand ervaring..?

2. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik dacht ook altijd dat je van je piek uit moest gaa. Dus als sensitest gisteren het donkerst was, dan had je vandaag of morgen je eisprong.
    Heb CB nog nooit gebruikt. Die geeft nu nog steeds positief aan? Voor welke tijd voorspelt deze test dan? Ook 24 tot 48 uur?

3. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hey aylin,
    jouw lichaam blijft toch ook maar van die vage signalen geven he! Ik heb ook altijd begrepen dat de testlijn minstens even donker moet zijn als de controlelijn. Temperatuur je ook, want dan kun je tenminste achteraf controleren wanneer je ei was, dan weet je voor de volgende keer beter wat zo'n positieve test voor jouw ei betekent (mocht het nog nodig zijn natuurlijk ;) )

4. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @Star ik temperatuur ook mijn temp is vandaag nog niet omhoog. Ik had vandaag een negatieve test zowel Sensitest en Clearblue digitaal. Vorige ronde had ik de dag van de negatieve test mijn eisprong. We zullen zien. Ik heb dus nu een piek gehad van 3 dagen.

@Annie ik dacht ook dat de test lijn even donker moest zijn maar gister was hij dat echt niet. Toch gaf CB :).

5. mammamia

mammamia Niet meer actief

Vreemd, heb vandaag last van buikpijn. Morgen(als het goed is) mijn NOD, dus ga morgenochtend een zw. test doen, spannend! Maar omdat mijn cyclus nogal onregelmatig is het na het stoppen met de pil heb ik een ovu test gedaan op 9 jan. (14-15 dagen na menstruatie) en die was positief... vandaag heb ik weer een ovu-test gedaan(vraag me niet waarom, maar je doet wel es gek als je zwanger wilt worden haha;)) en die van vandaag gaf dus weer positief aan(zie foto in album) Hoe kan dit nou weer dan? Heeft dat wat te betekenen of ben ik nou gek? HELP!

6. mammamia

mammamia Niet meer actief

waarom je met een ovulatietest je zwangerschap kan ontdekken.

Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaats vind.
    Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden.
    Simpel.

Als je zwanger bent, produceer je HCG, dit zorgt ervoor dat het gele lichaam in stand blijft, en zorgt ervoor dat het gele lichaam Progesteron afscheidt.

Oke tot zover duidelijk he?

HCG imiteert de werking van LH, daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen.
    Uit die urine halen ze het HCG, dat ter vervanging van LH moet dienen.
    Dit is dan ook de reden waarom een ovulatietest het HCG in de urine aanziet voor LH.

Andersom werkt echter niet, LH kan geen HCG imiteren, dus daarom zal een zwangerschapstest nooit je ovulatie opsporen.

? hoop natuurlijk dat ik ook bij deze caterogie zit
    (zie mijn verhaal hierboven)

7. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Gister een negatieve test en vandaag is mijn temp met 0,4 graden omhoog..Dus ik denk dat mijn ei is geweest ;)

8. Niet meer actief

ik :thumup: Aylin ,jij en je ventje hebben hopelijk goed gewerkt? :D

9. Niet meer actief

Mag ik nogeens iets vragen Aylin?
    Welke ovulatietesten heb je tot nu toe de beste gevonden kwa gebruik/resultaat en kwa prijs?

Alvast bedankt

10. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0

Ik vind Clearblue digitaal qua duidelijkheid de beste. Ook kun je deze met ochtendurine doen. Het is wel een stuk duurder dan de dipsticks. Maar je hebt wel zekerheid en hoeft niet naar de streepjes te kijken. Wel heb ik in een topic hier gelezen dat de test staafjes van Persona ook werken in de digitale houder van Clearblue. Ze zijn verkrijgbaar voor 12,- ongeveer per 7 test staafjes. Dus als de bijgeleverde 7 testen op zijn hoef je geen heel nieuw set te kopen! De twee rondes hiervoor heb ik beiden mijn ei gemist omdat er twijfel was of de test nou positief was ja of nee..? Daarom gebruik ik nu de digitale test ernaast.

Qua prijs ga ik voor de Matcare dipsticks. Sensitest geeft bij mij al heel snel een positief resultaat terwijl hij niet positief is. Met Matcare heb ik hier geen last van.

Ik gebruik nu Matcare dipsticks en als ik twijfel of de test positief is vergelijk ik de test met de Clearblue digitale test. Zo beperk je ook de kosten! Ik hoop dat je er wat aan hebt..:)

Deel Deze Pagina