Ook vriendin: 1hcg terug gevonden tijdens het bloedonderzoek...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lolieken, Mar 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Hoi dames,

ik vroeg me iets af.

Een vriendin van me was al een tijdje heel moe. Ze liet voor de zekerheid haar bloedonderzoeken en alles was gelukkig inorde. Nu bleek wel dat haar hcg op 1 stond... Gelijk aan niet zwanger maar volgens de arts moet ze het wel in het oog houden. Ze is trouwens aan de pil.

Hoe groot is de kans volgens jullie dat het HCG zich gaat verdubbelen? Ze heeft meteen een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Maar die kan toch ook nog helemaal niet positief uitslaan toch?

Enig idee vanaf wanneer wel? Nu wil ze vrijdag terug testen maar volgens mij is dat nog steeds te vroeg?

Wat denken jullie meiden?

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    hcg verdubbeld om de 2 dagen.
    Een goede test reageerd vanaf 25 hcg, dus kan je zelf uitrekenen wanner ze kan testen :D

vrijdag is in mijn ogen ook te kortdag.

En een hcg van 1 hoefde ik nooit in de gaten te houden van mijn huisarts ;)

3. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik denk maar... Het begint toch ooit ergens? :)

Ze is nu heel bang dat ze zwanger is. Ze hoopt er niet echt op...

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Op welke dag (cyclusdag) heeft ze hcg laten prikken?

Stel dat gisteren haar hcg op 1 stond, dan stijgt hij alsvolgt:

15-3 = 1
    17-3 = 2
    19-3 = 4
    21-3 = 8
    23-3 = 16
    25-3 = 32

Dus zou ze op 24-25 maart een test kunnen doen.
    Is deze positief dan is ze idd zwanger, maar ik acht die kans heel klein ;)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik meende dat iedereen sowieso een HCG van 1 heeft...Dat je dat dus ook standaard hebt als je niet zwanger bent. Ik weet het niet zeker hoor, maar meen dit ergens gelezen te hebben.

En je geeft aan dat ze al een tijdje heel moe is. Dus als dat aan een zwangerschap te wijten zou zijn, zou ze dus ook al een tijdje zwanger moeten zijn. Gezien haar negatieve bloedonderzoek ga ik er dus van uit dat ze niet zwanger is.

6. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Na mijn miskraam moest HCG in ieder geval onder de 5 zijn, rond 3, dan was het goed. Onder de 5 is niet zwanger, en je kunt altijd iets in je bloed hebben is mij toen verteld...

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Bedankt dames... Ik heb altijd 0 gehad tijdens routine bloedonderzoekjes.

Ik hoop voor haar dat jullie gelijk hebben. :)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Je (beta)HCG-waarde in het bloed heeft een andere waarde dan het HCG wat je uitplast! Deze twee staan niet gelijk aan elkaar. Je kan dus aan de hand van een bloedtest niet uitrekenen wanneer een urinetest positief uit zal slaan. Het kan een richtlijn zijn, maar meer ook niet.

Een bloedwaarde van lager dan 5 werd in het ziekenhuis als negatief beschouwd. Terwijl ze hier in de vruchtbaarheidskliniek waardes tussen de 1-5 als positief/ dubieus beschouwden.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Toen mijn HCG op 1 stond na mijn laatste MK mocht ik dat beschouwen als nul.

En weer opnieuw starten met de behandeling.

10. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Hier ook bij bloedonderzoeken altijd hCG 0, dus als ik haar was zou ik nog even een testje wagen de 25e !

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik ook ... maar ze snapt precies niet goed dat die nu nog niet positief kan uitslaan. Ze is nu gerust omdat hij negatief was de dag nadat ze het nieuws kreeg van haar bloed.

Nu jah ik acht de kans ook bijzonder klein. Maar zoals al zei het moet toch ooit ergens beginnen?

Ik hoor het wel en dan laat ik hier iets weten...

Share This Page