Voedingsbh kopen: wat een discriminatie zeg!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ik ben nu 37 weken en aangezien ik gister gehoord heb dat ze de bevalling volgende week woensdag gaan inleiden ivm hoge bloeddruk, bedacht ik me dat het nu toch echt wel eens handig zou zijn een voedingsbh te gaan halen..:p

Ik had bij de hema al eens gezien dat ze die dingen t/m cupmaat C(of D?) hebben dus dat het hem daar al niet ging worden, aangezien ik normaal al cup E/F heb.
    Ik bij de Hunkemoller vragen naar voedingsbh; welke maat heeft u? Ik zeg: nou ik denk 80F. Oh... ja we gaan hier maar tot E...
    Nou zei ik; dat is wel apart... " ja..ja.." kreeg ik als antwoord...
    Ik toch nog geprobeerd maar het was volgens mij ooknog een klein vallend E tje dus dat ging hem echt niet worden. "Misschien bij de Prenatal" zeiden ze.
    Dus ik daarheen; zie ik daar ook alleen maar t/m E hangen... dus ik vragen, goh hebben jullie niet groter dan E? Het eerste meisje ging heel fanatiek zoeken en vond nog een afgeprijsde :)D) F dus die ging mee naar huis! Daarna wou ik zelf nog even sneupen of er niet toevallig nog eentje hing dus weer een verkoopster erbij; kan ik u helpen? Ja ik zei jullie hebben vast niet meer in cup F? ''Nee sorry.. en ze liep zo weg......NOU JAAA

Vrouwen krijgen toch dikke tieten als ze zwanger zijn en borstvoeding geven??? Waarom heb je dan wel gewone bh's in grote maten maar juist geen voedingsbh's???
    Nog meer die dit probleem hebben?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja had ik ook, drama! Heb iedere bv periode constant mijn borsten terug moeten stoppen in mijn beha.

Had het ook met het positiebadpak van de h&m, maat 46, badpak voor een zwangere vrouw, en cups geschikt voor vrouwen met een kleine B. Heeeeeeel praktisch.....not!

3. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    heb van mezelf een goede H ,dus voor mij s t een super ramp voor voedingsbeha's te gaan vinden voor in september :s
    in wijnegem schopping zit een positsiewinkel die normaal gezien tot Hzou moeten binnen krijgen ,maar wanneer...????
    dus vrees dat het hier gewone bh's van bij hunkermoller gaan worden

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ik vond net een website met grote maten voedingsbh's:

www.grote-cupmaten.nl

Ik hou er zelf niet zo van om bh's op intenret te kopen omdat ik ze graag wil passen, maar ik geloof dat je hier niet eens verzendkosten hoeft te betalen!
    Ik denk dat ik eerst even afwacht hoe het gaat, kan ik dan altijd vanaf de bank volgende week nog daar eentje bestellen..

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bonprix.nl verkoopt volgens mij voedings bh's in grote maten. Even gluren dus ;)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
  7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Het is een ramp hé?! Ik heb een goede cup H, maar heb 3 meegroei- voedingsbh's met beugel van de allergrootste cupmaat van Anita besteld toen ik bij Future Maman was, ze zijn heel stevig en toch een rekbare stof, ook na de bv ben ik ze blijven dragen, ze zitten heerlijk! Wel aan de prijs met €50,- per stuk, maar nu na 2 jaar dragen nog helemaal mooi en stevig dus wat mij betreft het geld absoluut waard. Je kan ze ook gewoon via internet kopen!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik koop ze online, in de winkel probeer ik niet eens meer. Heb nu een E aan, maar die is al aan de kleine kant, dus de gewone winkel wordt het niet meer.
    Bestel ze wel hier: nursingbra.co.uk

9. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Ik heb van de week ook een anita voedingsbh gekocht. Ook H. En ik vind de bh ook super zitten. Ik heb de bh bij een betere lingeriezaak gekocht. Ze moesten mijn maat wel eerst bestellen in deze maat maar binnen een paar dagen was deze al binnen.

Was ook bij de livera geweest. Maar vond deze zo slap dat ik het idee had dat ik net zo goed niets aan kon trekken.

Ik was trouwens in de veronderstelling dat ze wel gewoon in de winkel zouden hangen. Nee dus, bij beide winkels moesten ze ergens achter vandaag gepakt worden.

10. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik heb altijd problemen met bh's. Ik heb cup E. Maar overal lijken de mooie bh's tot cup C te gaan. Echt waardeloos. Ik had wel geluk met voedinggsbh's. Die heb ik prenatal gehaald.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
  12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Cantaloop Shop

Hier had ik in mijn kraampakket een folder van. Is wel prijzig, maar gaat tot maat J.

13. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat de maten van de voedingsbeha's niet helemaal kloppen. Heb er verschillende besteld in verschillende maten, maar alle beha's bleken veel en veel te klein te zijn.

Uiteindelijk ben ik naar Naron in Breda gegaan. Daar heb ik, met super goede hulp, een aantal fijne, goed zittende (én mooie) beha's uitgezocht die ze voor me vermaakt hebben tot voedingsbeha. Mocht je dat willen, dan sturen ze het zelfs naar je op.
    Ik ben echt helemaal tevreden!

(ze verkopen er overigens ook 'gewone' voedingsbeha's in erg grote maten) Welkom bij Naron®

14. Belachelijk he. Ik heb van mijzelf een kleine maat: B75 maar als ik zwanger ben groeit het behoorlijk. Na de bevalling zocht ik een BH in F75. Onmogelijk om te vinden! Hier het geluk gehad dat ik na de stuwing in een E75 pastte, die kon ik nog vinden bij Prenatal. Maar bij de Hema en H&M gaan ze maar tot C/D, terwijl de meeste vrouwen die borstvoeding geven de eerste maanden toch echt wel een grotere cupmaat hebben. Snappen doe ik het nog steeds niet.

15. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    In Amsterdam heb je deze winkel met een goed assortiment, ook grote maten. Ik heb normaal, niet zwanger, maat E en voedingsbh's G, dus ken het probleem. Maar hier makkelijk wat te vinden.

| Borstvoedingscentrum Amsterdam |

16. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb er vorige week een gekocht bij kidsfactory. Normaal heb ik 75G. Nu is alleen m'n omvang gegroeid, dus dat scheelt. Heb n hele mooie gekocht. Héél duur, maar ik ben weer trots op m'n decolleté!! Hij is bsn Mammae.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Babyengel, van b naar f? Holy moly, die had ik nog niet zien aankomen. Ik prop mijn normaal kleine b tjes nu nog in m'n gewone beha, maar keek al wel uit naar voedingsbeha's. Als er nog 4 cupmaten bij gaan komen, wacht ik nog wel even af ;)

18. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik had de vorige keer Cup H na de bevalling!!! Normaal E.
    prima geholpen bij de Livera die tot H heeft van Anita geloof ik!

19. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alleen grote maten hebben problemen hoor..

Ik heb een c cup waar zeur je over zou je denken?! Nou ben ik breed gebouwd (brede schouders, ribbenkast, heupen) en is de omvang 90c. Nergens te krijgen in winkels. Gaat maar tot 85... Vind dat echt absurd!

Ik lees van zoveel vrouwen dat ze een grote maat hebben en niks kunnen vinden vind dat echt erg! Net zoals je vroeger amper vrouwelijke schoenen had in maat 42!

20. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik heb er nu 2 bij de Otto besteld, gaan tot F

Deel Deze Pagina