Positieve testen 7 weken na missed abortion

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aiofy, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiofy

Aiofy Lid

15 dec 2021
    42
    110
    33
    Vrouw
    #1 Aiofy, 29 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2022
    Hai. 7 weken geleden heb ik een curretage gehad. Ik was drie maanden zwanger, hartje gestopt met 10 weken.

Ik heb daarna een keurige cyclus gehad. Ovulatie en dag 29 weer ongesteld.

Ik zit nu op dag 19 van de nieuwe cyclus maar het probleem is dat ik licht positieve testen blijf houden. Vanmorgen heb ik bloed geprikt, hcg is 2,1. Ik weet niet goed wat ik nu moet denken. Waarom blijf ik positieve testen houden terwijl mijn cyclus gewoon weer op gang is gekomen? Kan dit duiden op restweefsel? Volgens de gyn die me opereerde was alles schoon na de curretage.

De huisarts weet het ook niet en zegt alleen 'je bent niet zwanger' maar dat was mijn vraag aan haar ook niet.

Deze test was vanmorgen. Geen indrukwekkend streepje maar ook geen omowitte test..
    IMG_20220329_130450.jpg

Screenshot_20220329_222113.jpg

Petraah vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Lastig lijkt mij dat, je zou moeten kunnen aannemen dat na een curretage en een menstruatie er geen restweefsel meer is. Ik zou toch even contact opnemen met de gynaecoloog en vragen hoe het kan dat je na 7 weken nog HcG in je bloed hebt. Aan de andere kant, je was al 10 weken, je zou ook over 2 weken weer bloed kunnen prikken en kijken of het is gedaald.
    Waardeloze situatie, ik heb destijds ook 2 maanden een nasleep gehad van een ma na ongeveer 8 weken. Ik hoop dat je spoedig een goede zwangerschap mag doorlopen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht is je hcgnog aan het dalen.
    In je bloed is het eerder weg dan in je urine, dus wellicht heeft de urine op een nog wat hogere waarde gereageerd en is het met bloedprikken alweer gezakt.

Ik zou maandag opnieuw een zwtest doen.
    Hopelijk kan je snel weer verder.

4. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Ik zou niet verwachten dat je met restweefsel maar een hcg van 2.1 hebt. Onder de 5 is in principe ‘gewoon’ negatief. Je zou het voor de zekerheid over 1-2 weken nogmaals kunnen laten bepalen.
    Hopelijk snel een positieve test vanwege een nieuwe zwangerschap!

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik had met een hcg van 3,5 nog restweefsel, dus onder de 5 geen restweefsel hoeft niet te kloppen.

hier echter geen curettage gehad maar wel een menstruatie en al een eisprong gevonden. Uiteindelijk een scopie gehad om restweefsel te verwijderen.

Mijn zwangerschap was minder ver en er zat meer tijd tussen de miskraam en de positieve test. Zou in jouw geval vragen of je over een week of twee nog een keer mag bloedprikken, misschien is je hcg nog gewoon bezig met dalen.

succes!

6. Droomwens79

17 nov 2021
    58
    27
    18
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar november een curettage gehad, en in januari dit jaar een hysteroscopie omdat ik op 3 plekken nog restweefsel had zitten wat er voor zorgde dat mijn hcg niet op 0 uit kwam.
    Nu maart mijn eerste menstruatie gehad en mijn lichaam reset zich nu pas....

Deel Deze Pagina