Positieve topic! :)

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by rainbow1984, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    Als je de link op dit forum 'Alleen en zwanger' aanklikt lijkt het wel alsof het t 'slachtoffer' hoekje van zwangerschapspagina is.
    Tuurlijk, het is niet altijd rozengeur en manenschijn om je zwangerschap alleen door te maken, het ging immers gepaard met het breken van een relatie, voorgelogen te worden of misschien 'per ongeluk' zwanger raken van iemand waar je eigenlijk geen relatie mee had. Daarnaast heb je te kampen met de vooroordelen die de maatschappij heeft van single moms.

Daarom leek het me des te leuker om een topic te openen om de leuke en positieve kanten van alleen zwanger zijn en alleenstaande mama worden toe te lichten.
    Ik ben namelijk van mening dat je NOOIT alleen bent! Dat je zonder partner verder gaat, betekend dat meteen dat je alleen bent? Natuurlijk niet!
    Ik probeer overal de positieve kant van in te zien en de humor van alles in te zien ook op tijden dat t ff slecht gaat.

Ik zal beginnen met positieve punten op te noemen van het alleen zwanger zijn en alleenstaande mama worden. Misschien kunnen jullie het af maken?

- tijdens een zwangerschap zonder partner is er niemand die je laatste stukje chocolade zal opeten - die zak mini snickers is echt he-le-maal van jou!

- tijdens een zwangerschap zonder partner zal er nooit iemand zijn die klaagt dat je hormonen op hol zijn geslagen en dat je nu wel heel erg zeurt aan zijn hoofd...

- alle babykleertjes en babyspulletjes zoals een kinderwagen en meubels voor de babykamer kun je nu aanschaffen zonder goedkeuring te vragen aan een partner...

- als je 's nachts in bed ligt te draaien en woelen omdat je geen juiste slaaphouding kunt vinden, hoef je nu ook niet te kampen met een snurkende en zwetende partner naast je!

- Is het je trouwens al opgevallen hoe weinig rondslingerend wasgoed en rommel je hoeft op te rapen sinds hij weg is?

- Als alleenstaande mama bepaal je zélf hoe je je kindje opvoed en zul je nooit in conflict komen met een partner die er anders over denkt

- Als alleenstaande mama word je ineens geupgrade naar 'SuperMom'; plannen wordt je sterke kant, je red je overal uit, vindt overal een oplossing voor en het belangrijkste: jij bent de heldin voor je kind aan het einde van de dag!

- als alleenstaande mama, leer je je kind hoe je zelfstandig en ten alle tijden de teugels in handen neemt en moeilijke situaties meester wordt. Je bent immers een voorbeeld voor ze.

Mensen nog meer positieve punten? :D

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    =D> goed zo meis.,... denk dat dat de spirit is! als je ervoor gaat moet je er echt voor gaan en tuurlijk zal het ebst op sommige momenten erg moeilijk zijn, maar ik moet wel zeggen dat zo'n positieve gedachten verder komt

3. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Heel goed rainbow! Leuk dat je hiermee komt! (en dat om 2:10 's nachts hihi) Ik voel me trouwens geen slachtoffer hoor, maar dat is misschien omdat ik er bewust voor kies. Ik kan me voorstellen dat als je zwanger bent en verlaten door je man dat het dan heel wat moeilijker is!
    Maar ik weet er misschien ook nog wel een paar:

- Je hebt niet het probleem dat je niet op 1 lijn zit met je partner over wat het kind wel en niet mag, waardoor veel conflicten onstaan (kijk maar eens naar EHBO)
    - Je kunt zelf een mooie naam verzinnen, je hoeft het niet met iemand eens te zijn :)

Natuurlijk zijn er ook negatieve punten maar daar gaat dit topic niet over, en overal is een oplossing voor, toch? :)

4. Janinev

Janinev Lid

Jul 8, 2008
    57
    0
    0
    Van alles en nog wat in een Pension
    Antfeld, Duitsland
    Ik heb er deels bewust en deels onbewust voor gekozen, maar oh ik vind het heerlijk om alleen te zwangeren!

Geen stress, waardoor ik minder hoef over te geven :D

En qua punten heb je o zo gelijk!

Ik heb ook nog een punt:

* Er zijn zat mannen die alleenstaande zwangeren/moeders supersexy vinden! :rolleyes: hihi

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Haha ik sluit me er helemaal bij aan! :D

6. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Ook ik heb een positief punt als BAM man;

*Je krijgt veel centjes van de overheid, nog meer als dat je een man zou hebben.

Liefs Kari

7. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Wat dacht je trouwens ook van de ergernissen die je niet meer hebt als je vriend/man te weinig: luiers verschoond, voeding geeft etc. etc.

8. veronika

veronika Niet meer actief

:) :)

- Je hoeft je niet te ergeren als de vader van zijn eigen kind zegt dat hij moet oppassen

9. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Dit lijkt wel een beetje een anti-mannen topic te worden!

Maar eerlijk is eerlijk; er zijn ook goeie mannen.

Maar ik ben toch blij dat ik er geen een heb! :)

10. Niet meer actief

Yiehaaa Rainbow wat een HEEEEEERLIJK topic!

En ja genoeg voordelen zonder vent hoor:

- Lekker doen waar jij zin in hebt!
    - Lekker je kleintje een stijltje aanmeten die JIJ positief vindt, niet dat die het achterlijke gedrag van zn papa overneemt (voor alle negatieve mannen dan he ;))
    - Je kleintje wordt zeker weten een mama's kindje ;)

11. luckie

luckie Actief lid

Mar 14, 2008
    144
    0
    0
    BE
    - geen schoonouders die zich opdringen! :)

12. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    oef dat is nog wel de mooiste van allemaal :)

13. Niet meer actief

Oee ja dat is inderdaad een HEEL groot pluspunt.. ben je gelijk van die heks met haar man af ;)

14. rahella

rahella Actief lid

Nov 19, 2007
    436
    0
    0
    :) :) :)

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihi heb me suf gelachen hier

Ga onderhand nog twijfelen of ik ook ga scheiden ;)

hahahahaha grapje hoor! :D

Maar inderdaad heeeeel erg mooi om tussen al die negatieve en verdrietige topics zo'n topic te zien staan!
    Echt geweldig!

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam

hihi! hier nog een! al die positieve punten!
    mooi topic hoor!
    en idd van dat oppassen op je eigen kind.... grrrrrr heeeeel herkenbaar!

17. Niet meer actief

Hahahaha geweldige reacties ;)
    Voel ik me als a.s. alleenstaande mama toch nog een beetje goed :D

Goed idee Rainbow :)

18. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    het is maar net hoe je bepaalde dingen in je leven meemaakt en waarneemt ;)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Rainbow, ben blij om te lezen dat het nu goed met je gaat en zo positief in het leven staat.. en nu aftellen.

Knuff

20. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

hier nog een alleenstaande moeder van twee bengeltjes.

je hebt inderdaad een paar voordelen.

je kiest zelf de naam zowel voor als achternaam.
    je kiest zelf naar welke school dat hij of zij gaat.

je hebt geen man die klaagt en zaagt omdat jij iets doet wat hij nooit zou doen of andersom.

je doet alles op je eigen manier

Share This Page