Zwanger en aankomen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marjo88, May 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    #1 Marjo88, May 2, 2017
    Last edited: May 2, 2017
    Ik ben nu 5 weken zwanger en al 1 kilo aangekomen. Het frustrerende is dat ik voor mijn idee niks gek eet.
    Sinds gister weer 3 ons aangekomen. O; Maaltijdreep. T; niks L; 2 bruine boterhammen met kaas. T; aardbeien. A; 2 kleine gevulde taco's. Dat zou toch gewoon oke moeten zijn???

Wat eten jullie zoal op een dag om op gewicht te blijven? Wat voor tips hebben jullie voor mij om niet te snel aan te komen? Let op! Ik wil niet afvallen ondanks dat ik iets te zwaar ben.
    1.66, was 69,6 kilo nu dus 70,6.
    Bij beide voorgaande zwangerschappen 20 kilo aangekomen :(

Edit; En ik doe 2 a 3 keer per week aan hardlopen.

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Kan het net gewoon vocht zijn of dat je een keer goed moet poepen?
    Verder vind ik het lastig. Zelf eet ik nog steeds hetzelfde als voorheen
    4 sneetjes brood, een stuk fruit overdag
    S avonds een goede portie aardappelen met groente en een flink stuk vlees.
    Momenteel erg aan het (vr)eten naderhand. Veel ijsjes.

Maar ik heb flink overgewicht dus dat valt niet te vergelijken. Ik mag maar 5-9 kilo aankomen en zit nu op 2,5 bij 23 weken.

3. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Ja het is een lastig iets he! Jouw eetpatroon klinkt ook gewoon goed. Behalve op het snoepen na maar die periodes hebben we allemaal wel eens :p
    Kan je nu al vocht vasthouden? En ja obstipatie heb ik wel wat last van, het is 2 dagen geleden dat ik voor het laatst ben geweest. Maar om daar nou een hele kilo van aan te komen :p

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    ik eet echt veel meer dan jij en ben tot nu 4,4 kilo aangekomen. Ik mag ook maar tussen 5-9 kilo aankomen.

je kan ook aankomen door te weinig te eten want dan zet je lichaam alles gelijk om in vet.
    misschien 's morgens een schaaltje yoghurt met fruit of muesli/cruesli. tussendoor iets van fruit of een andere lichte snack. vanaf de lunch is je eet gedrag prima, netjes om de paar uur een klein beetje eten.

ja ik weet het ik heb zelf zwaar overgewicht maar ik weet wel hoe ik zou moeten eten heb daar namelijk een tijdje voor geleerd.

5. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Je bent dus netjes op weg!

Yoghurt kan ik op dit moment nog niet eten door de misselijkheid. Misschien straks wel weer. Meer honger heb ik echt niet, moet ik dan mezelf gewoon dwingen? Zal dat dan nu echt mijn probleem zijn, aankomen door te weinig eten? :( zal mij niks verbazen...

6. klaver85

klaver85 Bekend lid

Nov 26, 2014
    757
    182
    43
    Denk ook dat je gewoon wat vocht vasthoudt. Je lichaam moet natuurlijk ook even de kans krijgen om zich aan te passen

7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Of iets anders waar je echt zin in hebt. Vanillevla helpt soms ook tegen de misselijkheid. Je kan het proberen met maar één klein schaaltje 75 gram bv als je dat binnen houdt kan je iets meer pakken.

8. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

He meiden. Ik heb bij de clubs een clubje gemaakt met 'kilo's beperken' misschien hebben sommigen van jullie zin om daarin mee te kletsen?

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het loslaten. Je elke dag wegen is nergens goed voor. Ik vind ook dat je erg weinig eet, maar dat is normaal als je misselijk bent. In het begin is er zoveel aan de hand, hormonen schommelen enorm dus is het

Ik eet echt veel meer dan jij en ben in totaal nu 8 kg bijgekomen. Luister naar je lichaam, eet gezond en gevarieerd.

Gisteren at ik:
    -kom Brinta, thee
    -volkoren crackers, 1 met kaas, 1 met hagelslag
    -kopje koffie met een plakje cake
    -late lunch: heel goed doorbakken steak met frieten (uit eten), ijsthee
    -2 miniappeltjes, grote peer
    -spaghetti met broccoli en lichte saus, water
    -halve thermos thee met een stukje appeltaart :D
    -bakje Arla yoghurt met granola

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zie dat mijn bericht niet goed is doorgekomen.

Alles schommelt in het begin enorm dus je gewicht kan ook schommelen. Ik had in het begin echt een darmenbuik en als ik dan een keer naar het toilet kon, scheelde dat wel. Niet alleen op de weegschaal, maar ook en juist in gevoel.

11. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Hahaha oh sorry wauw als ik dat eet dan weet ik zeker dat ik de 20 kilo+ ga halen! Maar jij gaat heel netjes kwa gewicht. Ik weet ook wel dat ik het los moet laten maar gewicht is bij mij altijd een dingetje geweest.

12. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Ja leuk! Ik zoek hem even op

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Zou me er nu echt niet te druk om maken. Weet je wat t is, het is zo verschillend.
    Je lichaam doet nu een aantal weken "gekke" dingen met je lichaam. Er kan nu nog zoveel veranderen.
    Eerste zwangerschap kwam ik 30 kilo aan. En nu zit ik met 16weken+ op -7.

Misschien ga je super misselijk worden net als ik en vliegt t eraf (en eet je bijv alleen soep) misschien voel je je gewoon super goed en kan je normaal eten.
    Je kan gewoon opletten wat je eet. Wees niet super streng. Je hoeft niet voor 2 te eten ;)

Deze weken ga je last krijgen van niet kunnen poepen, borsten worden zwaarder etc.

Houd je niet vast aan een gewicht.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Niet teveel focussen op je gewicht. Ik kwam de vorige zwangerschap 20 kilo aan en direct na de bevalling was ik er al 14 kwijt. Kwam ook direct in het begin al aan terwijl ik niks geks at.
    Nu ben ik al 1,5 kilo afgevallen juist. Je kunt er niet echt een pijl op trekken.
    Overigens vind ik ook dat je erg weinig eet. Misschien wat vaker op een dag kleine beetjes eten.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Je eet eerder te weinig. Je lichaam gaat meer energie nodig hebben. Eerste maanden kan weinig kwaad maar tzt zou ik wel proberen om wat meervte eten. Je lichaam gast zo alles wat je eet opslaan ipv goed verteren.

16. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Je eet sowieso echt te weinig. Ik zie bijvoorbeeld niets over zuivel, eet/drink je dat wel? Daarnaast mag je 2 stuks fruit per dag en zou ik je aanraden wat kleine, gezonde tussendoortjes toe te voegen. Denk dan aan een handje noten of studentenhaver, groente met hummusdip, schaaltje kwark oid.
    Op het moment dat je te weinig eet, slaat je lichaam alles meteen krampachtig op wat er binnen komt, zeker als je zwanger bent.

Mijn dagmenu bestond gister bijvoorbeeld uit:

O: Schaaltje magere yoghurt met bosbessen en ontbijtgranen, kop thee
    T: Mandarijn
    L: 3 Bruine boterhammen, 1 met ham, 1 met pindakaas en 1 met appelstroop
    T: Peer
    D: Stukje vlees, gebakken aardappeltjes en worteltjes
    T: handje studentenhaver.

Ik ben nu bijna 26 weken zwanger (helaas gestopt met sporten) en zo'n 6,5 kilo aangekomen

17. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,160
    514
    113
    Bedankt voor de reacties! Ik ga proberen meer te eten, zal ook wat zuivel toevoegen. Normaal drink ik wel melk en eet ik een paar keer in de week yoghurt als lunch. Maar ik moet er op dit moment niet eens aan denken.
    Ik weet dat ik niet elke dag moet wegen, na vandaag doe ik dat ook niet meer. Maar ik was weer 3 ons aangekomen :(

18. flower861

flower861 Actief lid

Dec 4, 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je heel goed en heb er zelf ook af en toe wat moeite mee, maar ik denk toch dat je dit een beetje los moet laten. Eet gezond en gevarieerd, niet teveel snoepen, blijf bewegen en geniet vooral van je zwangerschap ;) Je doet er nu toch weinig aan en de 1 komt nu eenmaal wat sneller aan dan de ander. Dat is iets voor na de zwangerschap

Share This Page