Vroege miskraam pijnlijker dan menstruatie?

Discussion in 'Miskraam' started by RAppel, Jan 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Hallo,

Ik vroeg me af of een miskraam pijnlijker is dan een menstruatie.
    Ik slik de pil, maar had al een paar weken pijnlijkere en grotere borsten (maar niet zo pijnlijk als tijdens mijn 2 zwangerschappen) en een misselijk gevoel dat niet wegging. Tijdens mijn stopweek heb ik heel licht bloedverlies gehad, een stuk minder dan anders en geen krampen terwijl ik die normaal wel heb.
    Nu is het zo dat ik medicijnen slik die een effect kunnen hebben op de werking van de pil, maar ook een schadelijke invloed hebben op een vruchtje. Daarbij had ik de weken voor de symptomen veel last van mijn darmen en antibiotica moeten nemen, dus de kans dat de pil minder betrouwbaar werd groeide hierdoor natuurlijk wel.

Doordat ik die lichte bloeding had tijdens mijn stopweek had ik besloten om nog deze cyclus af te wachten om te testen. Maar vandaag, 3 weken na mijn stopweek en 5 weken na het begin van de symptomen, heb ik een bloeding.
    Ik heb wel vaker tussentijdse bloedingen, maar dan verlies ik niet zoveel zoals ik nu doe + dat ik ditmaal behoorlijke krampen heb die ik anders ook niet heb alleen maar tijdens m'n ongesteldheid heb ik zo'n krampen.
    Zou het kunnen dat het een miskraam is? En is er een manier waarop ik kan ontdekken of ik daadwerkelijk zwanger ben geweest, bijvoorbeeld een test zou die nog positief kunnen aangeven?

Alvast bedankt.

2. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Test zou normaal nog positief zijn dan. Hopelijk weet je snel meer .

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je schrijft dat je alleen tijdens je (natuurlijke) menstruatie zulke krampen hebt.

Dan lijkt me het vele malen logischer dat door de slechte werking van de pil je natuurlijke menstruatie doorgebroken is.

Maar doe zsm een test. Daar zou op zijn minst nog een licht tweede streepje op te zien moeten zijn bij een vroege miskraam.

Overigens, als je net voor of op je NOD een vroege miskraam krijgt, dan is hetgeen je verliest nog zo microscopisch klein dat de pijn die je voelt, niet veel verschilt met dat van een normale menstruatie.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Bij mij leek vroege miskraam niet op een 'gewone' pijnlijke menstruatie, toen het loskwam (rood bloed, niet veel overigens) heb ik een 3-4 tal uren echt ernstige pijn gehad die voelde als een soort constante wee, danwel mini-weeenstorm. Heb opgekruld in bed liggen huilen en puffen, was heftig. Daarna nog een 2 wkn menstruatie-achtige buikpijn en rugpijn en licht bloedverlies gehad.

Twee dagen voor die heftig pijn was mijn HCG nog maar 28 en de test nauwelijks positief meer.

Je kunt een testje doen, maar achteraf gezien zul je het nooit helemaal zeker weten. Ik heb ook wel vaker dat als het 'langer' duurt voordat een menstruatie door kan breken, deze ook heftiger is (hoe langer de cyclus, hoe meer klachten).

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Kan inderdaad ook. Vandaar een beetje mijn vraag. Heb nooit een miskraam gehad, dus geen idee hoe dat zou voelen.

6. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Mijn man heeft daarnet laten weten dat hij liever niet wilt dat ik een test doe. Hij wilt het niet weten als we een kindje zouden verloren zijn. Hij blijft liever in onwetendheid omdat er dan nog een kans is dat het een 'gewone' bloeding is.

Ik snap dit wel en aan de ene kant lijkt het me niet fijn te weten dat er een prille zwangerschap was. Aan de andere kant wil ik het ook kunnen uitsluiten..

Zo'n pijn als van jou heb ik niet. Het is met momenten een hele erg kramp die kort duurt en voor de rest gewoon zeurend.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik had in maart 2015 een bloeding waarvan ik dacht dat het m'n gewone menstruatie was (op m'n NOD). Joekels van stolsels, ontiegelijk veel bloed. Pijnstilling hielp niet en ik lag te puffen alsof ik weeën had. Op een gegeven moment hield ik het niet meer uit en hebben manlief en m'n moeder me naar de huisartsenpost gesleept, waar ze me apart hebben gelegd omdat ik alles bij elkaar gilde van de pijn. Ze moesten me notabene Diazepam geven voordat de pijn iets kalmeerde.

Daarna gingen we weer verder met de MMM en raakte ik in mei zwanger. Dat ging fout in juni. En toen die miskraam doorzette met net geen 6 weken, realiseerde ik me opeens dat die "menstruatie" in maart misschien helemaal geen menstruatie was. Qua ervaring kwam het namelijk wel heel erg overeen met elkaar. Het enige verschil was dat ik naast al dat bloed en stolsels ook het vruchtje verloor.

Ik ben natuurlijk niet objectief door mijn ervaring. Maar ik raad je echt aan om toch nog een test te doen, voor je eigen gemoedsrust. Ik baal er nog steeds van dat ik nooit zal weten of dat een vroege miskraam was.

8. laurabb

laurabb Actief lid

Jun 25, 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij was mijn mk met 5,5 week niet pijnlijker dan een menstruatie. Wel duurde het bloedverlies vele malen langer (5-6 weken). Het begon met een bloeding die leek op een menstruatie, pas paar dagen later verloor ik weefsel en daarna kwamen de grote stolsels.

Maar zoals hierboven geschreven: het kan soms ook echt met weeën zijn.

Zelf weet ik dat er geen peil op is te trekken. Was een keer overtijd (terwijl menstruatie daarvoor heel stipt was) en kreeg erna hele heftige en pijnlijke menstruatie, terwijl de testen toch wit bleven. Kortom: iedere cyclus is anders

9. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Zwangerschapstest was niet positief, maar ben wel nog steeds aan het bloeden. Ondertussen 6 dagen en nog steeds helderrood. Als het tegen woensdag niet stopt toch maar eens naar de gynaecoloog om zeker te zijn dat alles in orde is.

Share This Page