Positieve verhalen gezocht

Discussion in 'Zwangerschap' started by Madelie, Oct 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Afgelopen maandag 15-1-18 bij 5 weken zwangerschap bleek ik wat bruinverlies te hebben, niet veel, maar bloed dus ik voelde behoorlijk wat stress. De volgende dag was het niet noemenswaardig.

Nu net voor ik naar bed wilde naar het toilet. Verbandje wat ik gebruikt had ivm de progesteron medicatie was schoon, maar met afvegen bruinverlies....:( Hierna een tampon iets naar binnen geduwd om te checken of het echt alleen wat bruinverlies was omdat het toch iets roder zag dan vorige keer. En het was inderdaad roodbruin. Ben zo ontzettend bang dat het mis gaat. :cry: Ik ben nu 5 weken en 6 dagen.

Ik hoor graag verhalen waar het uiteindelijk allemaal goed is gekomen. :$ Even een positieve boost tot ik meer duidelijkheid heb.

Liever géén verhalen waarbij het mis is gegaan, die trek ik nu echt even gewoon niet. Die heb ik ook niet nodig want ik weet dat bloed foute boel kan betekenen.

2. Bebis

Bebis Actief lid

Mar 3, 2015
    189
    52
    28
    Hi Madelie, wat een onzekere periode. Helaas kan bloeden van alles betekenen. Ik heb meerdere verhalen gehoord van damens die de hele zwangerschap door bloed verloren en ene gezond kind hebben gebaard. Maar er zijn ook dames met minder positieve ervaringen... Het beste is om contact op te nemen met de VK voor een echo. Alleen dan heb je uitsluitsel. Sterkte!

3. LLxx32

LLxx32 Actief lid

Apr 5, 2018
    427
    215
    43
    Female
    Dat maakt inderdaad onzeker. Ik heb 3 x bloedverlies gehad: voor nod, met 10 weken en met 19 weken. Kleine beetjes wat jij ook beschrijft. Ze zijn er nooit acht gekomen waardoor. Maar ik ben gezond zwanger!

Bij de eerste keer heb ik van de VK een vroege echo aangeboden gekregen. De heb ik toen met 7,4 weken gehad. (Eerder is er kans dat ze het hartje überhaupt niet kunnen zien). Misschien kun jij die ook krijgen.

Veel succes!

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Fijn dat het bij jou goed gaat!
    Vrijdag heb ik al een echo staan bij de gynaecoloog. Ben dan 6 weken en 4 dagen. Dan kunnen ze al zien of er een hartje klopt.

lynole likes this.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ook al ergens anders gevraagd, maar je gebruikt dus nog utro?
    Want dan is de kans heel groot dat het bloedverlies daarvan komt. Wellicht ergens een mini klein wondje ontstaan door het inbrengen meid.

Simmy likes this.
  6. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ja dat gebruik ik nog. Maar denk niet dat dit van een wondje is. Had wel even bijsluiter gelezen en daarin stond dat er wat meer kans is op vaginaal bloedverlies.

7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier een positief verhaal voor je! Een aantal dagen bruin/rood-verlies gehad in de 6e en 7e week van de zwangerschap. En later ergens rond de 20 weken nog een keer. De kleine meid wordt woensdag 1 :).

Zet hem op! Het is al bijna echo-tijd.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,998
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk het wel, maar dag zal je nooit weten :)
    Feit is dat nu alweer zowat gestopt is, dus dat is positief meid :D

Danty88 likes this.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Dit klinkt goed. Fijn, dank je wel. Dit soort ervaringen heb ik echt nodig.

10. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik hoop het zo. Wat een onzekerheid, vreselijk.

11. Alayna

Alayna Actief lid

Jun 25, 2017
    146
    37
    28
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb ook de hele zwangerschap door bloedingen gehad, beginnend in week 6 al, en mijn dochter is ondertussen anderhalf :)
    Succes, gewoon positief blijven. Dat is het beste voor jou en je kleintje. Stress is nergens goed voor, en bloedverlies, zeker zo weinig, komt regelmatig voor in deze termijn.

12. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Dank je wel voor je positieve verhaal. Geeft weer wat hoop!
    Waar mijn angst vandaan komt is dat ik bij mijn eerdere miskramen maar heel weinig bloed verloor.

13. Verw8

Verw8 Niet meer actief

Zo naar deze onzekerheid!

Ik heb naast 4 vroege mk die begonnen met bloedverlies ook in 2 zs’en bloed verloren waarbij het wel goed is gegaan. 1x de week na m’n positieve test en 1x (andere zs) bij 14 weken ineens een plons bloed. Nooit geweten wat het was.

Sterkte en ik hoop op een mooie echo voor je!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bij de zwangerschap van onze zoon ben ik ook dagen bloed verloren. Doodsbang werd ik er van, maar, hij is veilig en wel binnen gebleven.

Kom je wel eens in je vagina? Dat je evt een bloedvat raakt?

Wat mij trouwens hielp, die en deze zwangerschap wanneer ik bang was dat t mis ging was douchen.
    Zoals bij weeën, word de pijn bij een miskraam erger onder de douche.
    Zolang het bij mij dan afnam vond ik rust. Uren heb ik destijds onder de douche gestaan daarom.

Sterkte meis ♡

15. Moppie35

Moppie35 Bekend lid

May 6, 2016
    541
    205
    43
    Female
    Zuid-Limburg
    Hier ook bloedverlies, zowel bij baby 1 als in deze zwangerschap 7,5. Heb mede daardoor extra vroege echo gehad. Inmiddels 2 echo’s een goed kloppend hartje.
    Bij helderrood verlies had ik daktarin gyno gebruikt, waardoor die kans groter wordt.

Succes

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het kan bloed zijn van het innemen van de utro maar ook door bv hoesten of niesen kan er een adertje springen.

Mocht je het echt niet vertrouwen kunnen ze je nu voor een echo zien en zitten ze wel of het tenminste goed zit, en met een beetje geluk zou je al hartjes kunnen zien. Wel inwendig overigens..

Ik vertrouw op de kanjers in je buik!

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,048
    2,857
    113
    Jep tot ergens in de 7 weken regelmatig wat bruinverlies hier. Niet superveel, niet echt bloed maar toch telkens weer die hartverzakking op de wc... vreselijk.

18. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    van week 7 t/m 9 bloedverlies zowel rood als bruin gehad. Zoontje is nu 2!

19. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

Sep 29, 2012
    477
    235
    43
    Bij eerste zwangerschap zeker tot een week of 14 bloedverlies gehad. Bij huidige zwangerschap idem, maar dat heeft tot een week of 9 geduurd. Ik heb bij beide overigens een vervroegde echo laten maken bij 6 weken, omdat ik zo onzeker was. Bij de 2e was het wel minder, omdat ik van de eerste wist dat bloedverlies niks negatiefs hoeft te betekenen.

Ik duim voor je!

20. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ineens een plons is helemaal schrikken zeg :$

Share This Page