Hallo! Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste echo gehad met 6+0 weken bij de vk, er was nog geen hartactie te zien maar wel een vruchtje van 6mm, ik was best opgelucht aangezien ik kwam om eens bbz uit te sluiten en niet meer kon wachten op gisteren.. gisteren had ik (vanwege mijn voorgeschiedenis) een echo in het ziekenhuis met 6+5. Hier zagen we meteen een hartje kloppen maar er werd maar een vruchtje van 2,25mm gemeten, veeeel te klein dus voor deze termijn. Volgende week krijg ik wel een nieuwe echo in het zh maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken. Een van de 2 zat er gruwelijk naast.. Iemand ervaring?
Jeetje, wat lijkt me dat vervelend. En dan laten ze je ook nog een week wachten. Ik heb er geen ervaring mee, maar een vruchtje van 2,25 mm met een kloppend hartje klinkt onmogelijk in mijn oren. Wel had de gynaecoloog bij mij ook weleens een bijzondere meting. Kun je de verloskundige bellen hierover? Misschien dat zij je wel nog een keer langs laten komen en je een beetje kan geruststellen. Ik hoop dat het gewoon een verkeerde meting blijkt te zijn .
De ervaring is dat als je zegt dat je er niet van kunt slapen, dat je in spanning zit, je sneller geholpen wordt.
Dit heb ik ook gehad. Bleek dat de gyn de breedte had gemeten van t vruchtje ipv de lengte! Stress om niks!
Thanks voor de (geruststellende) reacties, ik ga morgen toch maar even de vk bellen.. hopelijk kan ik dan meteen terecht want ik doe hierdoor ook serieus geen oog meer dicht!
Verstandig, het eerste trimester Is al vermoeiend genoeg zonder die stress. Hopelijk kun je er snel terecht!
Op dit termijn meten ze nog heel snel verkeerd. Lees vaak dat meiden soms gewoon dagen tot een week vooruit gezet worden na zo'n vroege echo. Daarom doen ze vaak pas vanaf 8 weken en omdat je dan een kloppend hartje hebt. Maar snap dat je bbz uit wilde sluiten. Zou niet meteen stressen, Maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan he
@Beebylove ja inderdaad dus die eerste echo moest er sowieso komen.. ik snap wel hoor dat je beter pas later kunt gaan want daarmee voorkom je dit soort stress! Alleen een gescheurde eileider is natuurlijk ook niet gewenst met stress schiet ik niks op dus voor nu maar proberen relax te blijven (of worden eigenlijk) en dan zie ik morgen wel verder!
Ja precies dus je moest wel. Maar echt t is nog zo klein dat een foute meting helaas zo gebeurt is. Denk dat ze om die reden ook pas volgende week willen kijken. Maar morgen gewoon even bellen meis, want dit is niet fijn zo
Ik denk dat de gyn idd de breedte heeft gemeten of de innestelingen van het echo apparaat stonden niet goed, aangezien het opmeten wel op 6,5 wkn uit kwam